Juris Visockis

Tukumā asfaltēs Pārupes ielu – ielu uz nekurieni

Tukumniekus izbrīna fakts, ka šajā vietā, teju nekurienē, būvē ielu, kamēr citviet pilsētā ir ne mazums vietu, kur būtu jāatjauno asfalta segums vai grantētās jāasfaltē. Tas arī radījis jautājumu – vai pilsētā kāds ko plāno, vai tikai dara to, kas pēkšņi ienāk prātā…

Tukumniekus izbrīna fakts, ka šajā vietā, teju nekurienē, būvē ielu, kamēr citviet pilsētā ir ne mazums vietu, kur būtu jāatjauno asfalta segums vai grantētās jāasfaltē. Tas arī radījis jautājumu – vai pilsētā kāds ko plāno, vai tikai dara to, kas pēkšņi ienāk prātā, vai arī, ko kāds labs draugs paprasa?…

Tukuma novada domes izpilddirektors Māris Rudaus-Rudovskis skaidro, ka galvenais iemesls, kāpēc notiek darbi Pārupes ielā, meklējams pirms vairākiem gadiem, kad Jelgavas ielas rekonstrukcijas laikā atbilstoši satiksmes drošības projektam un nosacījumiem tika liegta nogriešanās no Jelgavas ielas uz Zaļo ielu: “Uzņēmumiem, kas šajā ielā strādā, – SIA «Telms» un a/s «Sadales tīkli», tas radīja problēmas, jo no tā brīža viņi bija spiesti braukt daudz lielāku gabalu (aptuveni 500 m gar «Vakko» – Red.) uz darba vietu nekā iepriekš. SIA «Telms» sarēķinājies vēl latos, ka šai apbraukšanai gada laikā papildus nepieciešami 20 000 lati degvielai. Pirmais posms bija Zaļās ielas noasfaltēšana, kur uzņēmums atbilstoši pašvaldības saistošajiem noteikumiem par asfalta virskārtas izbūvi pēc uzņēmēju ierosinājuma piedalījās ar savu līdzfinansējumu. Tagad Zaļo ielu plānojam savienot ar Jelgavas ielu, kas jau sākotnēji bija tā paredzēts, tāpēc arī tika veidots krustojums ar nobrauktuvi ne tikai uz Slocenes ielu, bet arī uz Pārupes ielu. Pārupes iela tiks noasfaltēta līdz Zaļajai ielai.

 

Komentāri

      1. Nu gan tiešām dusmas, uz šito čuhņu superceļu rok, bet, piemēram, Alīnas ielā, kur tik daudz cilvēku staigā un nav trotuāra neko! Un muld vēl par Eiropas projektiem! Visu laiku tik saka un raksta,ka neko nedarīs, jo nav naudas, jo bez eironaudas nedarīs neko un kur tad tagad tā nauda atradās! Tas Telms tik paprasa un viss noiek!!!!????Un parējie nav nekas, kāvar būt ka šītais palika par to svarīgāko lietu, kur naudu iegrūst??????!!!

        1. Šī “čuhņa” ir iela, kas ved uz mikrorajonu, kurā atrodas divas daudzīvokļu mājas, vairākas privātmājas un 3 lieli uzņēmumi, kuriem ir plašs autoparks, turklāt šī iela ir plāši pieprasīta gājējiem, kas dodas pa Gaisa tiltu uz pilsētu, tai skaitā skolniekiem, kas dodas mājās arī vakaros, ziemā, kad agri paliek tumšs(iela tiks arī izgaismota). Turklāt jāpiemin sastrēgumi, kas veidojas pie Vakko ap plkst. 17:00, jo pa Dienvididu ielu pārvietojas arī citu uzņēmumu un to darbinieku transports, kā piemēram Skonto. Manuprāt, ielas būvniecībai ir daudz loģiskāks pamatojums kā redaktore ir spējusi atspoguļot šajā rakstā.

          1. 3 daudzzīvokļu mājas un 4 Tukuma iespējām ļoti solīdi uzņēmumi, kas ieskaita prāvas summas pašvaldības budžetā nodokļu un citu maksājumu veidā+ vēl tie uzņēmumi, kas Rūpniecības un Dienvidu ielās, tos gan šīs ielas izbūve, iespējams, iepriecinās mazāk, bet tomēr. Un Puķītes kundzei liels fuj par šo dzelteno rakstu!

            1. Par dzelteniem saucami izdevumi, 1) kuru galvenās tēmas sasitās nevis ar sabiedriski nozīmīgiem tematiem, bet gan ar tās sauktās (pašu iedomātās, mediju uzpūstās) elites privātās dzīves niansētiem aprakstiem; 2) par dzeltenu saucama informācija, kas nav vis balstīta faktos, bet gan baumās un nepārbaudītā informācijā.
              No šo faktu pozīcijām izvērtējot, A. Puķītes raksts nekādi nav saucams par dzeltenu, jo to nepamato vis baumas, bet fakti:1) ārpus iepriekš apstiprinātā domes darbu plāna tiek būvēta Pārupes iela; 2) fakts – tā iegrauzusies citu īpašnieku teritorijā, ar kuriem saskaņošana veikta jau pēc darbu veikšanas; 3)kaut arī iepriekš solīts, mazdārziņnieki pirms darbu uzsākšanas tomēr nav brīdināti. Visus šos faktus, kā to paredz labas žurnālistikas prakse, A. Puķīte lūgusi komentēt atbildīgajai amatpersonai…
              Protams, informāciju vēl varētu un, lasot komentārus, saprotams, ka noteikti jāpapildina ar visiem novada nodokļu maksātājiem būtiskiem faktiem: 1) cik šie darbi izmaksā?; 2)kāds ir uzņēmēja līdzfinansējums; 3) kādu daļu darbu veikšanu uzticēja pašam uzņēmējam un par kādu summu? 4) vai bez uzņēmēja iesnieguma ir arī reāli veikti satiksmes plūsmas mērījumi; 5) nebūtu slikti, ja visrspusējā informācija spar to, ka tur ir ”trīs būstiski nodokļu maksātāji-uzņēmēji”, tiktu pamatota ar skaitļiem, tātad – faktiem: cik uzņēmumi, kādi, cik darbinieku, cik nomaksāts nodokļos…
              I. Plaude

              1. “iela uz nekurieni”- tas jums šķiet pārbaudīts fakts? Tār ir klaja necieņa pret vairāk kā 300 tukumniekiem, kuri te dzīvo/ strādā!

          2. nemuldi, Anete, es arī esmu tas “daudzais” gājējs pa šo ”ielu” un, pat trīsreiz dienā ejot, gan ar bērniem uz skolu un no, gan ar suni pastaigājoties, man tur vairāk par diviem trim cilvēkiem neizdodas sastapt. Nu, labi, no rīta, esam vairāk, ik pa 100 metriem pa cilvēkam. Un arī – lielākā cilvēku plūsma ir pa Gaisa tiltu un tālāk taisni uz Dienvidu ielu, ne jau uz to Pārupes aklo zarnu.

              1. Viss jau ir salīdzinājumā. Kas ir liels, salīdzinājumā, piemēram, ar kustību tai pašā Alīnas ielā, kur tiešām daudzi gājēji ir apdraudēti gan ietves trūkuma, gan retā apgaismojuma dēļ, Bet te kā uz lidostu stabi ik pa metram!

                1. Un kas liedz ar perfektu projektu apgūt Eiropas Savienības fondu finansējumu? Nevajag kunkstēt un ņaudēt, bet darīt!!! Lupatas… Čikst kā veci rati!

  1. Laikam jau mazās pilsētas ieliņas nav plānots asfaltēt nākošajā 50 gadē, tur kur es dzīvoju, dzīvo tikai pensionāri un vienkārši darba darītāji, kuri nevar līdzfinansēt.

  2. Common,viņš esot sarēķinājisa, kāda mums daļa cik tev tas maksā?!!Es arī pa savu naudu braucu uz darbu,un tā nav nekāda lielā.

    1. tur ttacu viss sabruks. kad gribeja ezeru rakst, tad rudaus samerija, ģeologi ari, ka tas kalns bruks nost. kapec tur tagad tadu celu buve?

  3. “Uzņēmumiem, kas šajā ielā strādā, – SIA «Telms» un a/s «Sadales tīkli», tas radīja problēmas, jo no tā brīža viņi bija spiesti braukt daudz lielāku gabalu (aptuveni 500 m gar «Vakko» – Red.)
    ——————-
    nabazini atradushies.vaaraas uz iedzivotajiem ne pa jokam,veel kunkst ka nevar dazhus simtus metrus pabraukt.

    1. Izmērīju, tagad, kad apkārt jābrauc, iznāk 1.300 km, ja atņem tos 450, ko jau iepriekš bija pa kalnu jārullē augšā un vēl pieskaita lielāko degvielas patēriņu, kas pie elektriķiem augšā pret stāvumu braucot, noteikti tērējās vairāk, paliek galīgi nekas…neiztur kritiku tas paskaidrojums par baigo ekonomiju, bet uzņēmējs jau var prasīt visu ko.katrs var visko prasīt, bet uzklausa tikai dažus. musm ir cilveki un Cilvēks.nīkuļi piegraņķenēm, gorodiņā, kam nekas nepienākas, un ”uzņēmēji”, kas kā grib tā rēķina, paparsa un viņiem ir

  4. Komentars vaidetajiem, kuri nemak lasit vai ari izlasa to, ko grib! Ielas izbuve notiek ar uznemeja lidzfinansejumu! Je kads grib savu ielu asfaltet, uz prieksu, samaksa savu dalu un brauc pa asfaltu ar prieku, nevis vaimana par citiem!

    1. Komentārs tupajam tā cena par darbu tā uzpūsta, ka tas ko līdzfinansēs otkatā aizies tam kas bīda šo projektu… starpcitu tu arī un visi pārējie līdzfinansē šo un šim līdzīgus projektus visā LV

    2. Gribu zināt, kāds tad ir tas finansējums, kāds ir tas līdzfinansējums, ja var taču redzēt, ka pats «talms, tur tais tautas ”masveida” staigāšanas vietā ik pa metram ir elektrības stabus pievilcis un par to taču arī vēl naudu saņēma. Cik? lieciet skaitļus galdā! Tad arī sarēķināsim, cik kurš kuram ko ir piemaksājis…

  5. Diez kurš to ielu taisās līdzfinansēt?Kad Polei prasījām noasfaltēt Ceriņu ielu Ozolniekos,atbilde bija – tikai ar iedzīvotāju līdzfinansējumu.Tātad vispirms savējie un pēc tam varbūt pārējie.Ir tomēr dažādas cilvēku kategorijas.

    1. …lauku ciematā kāda starpība:iela asfaltēta vai grants… kāda ir asfaltētā Zaļā iela(ceļš)Ozolniekos, kuru ciema “galvenākais” zemnieks ir pārvērtis par lauku ceļu-izbrauktu,dubļainu un putekļainu.

  6. Ko var čīkstēt. Nekas nav labi. It kā sliktāk būs kādam, ja tur būs asfalts. Aizmirsts jau, ka samērā nesen tika uzliets asfalts vairākās grantētajās ielās – Veļķos, Jauntukumā, Durbē, Jumpravas ielā, Laubītes ielā, Smilšu ielā, Mazajā smilšu ielā.. Tad neviens neprotestēja. Tagad, kaut kādi 300m jauns asfalts un baigais “šums”

    1. Būs un ir sliktāk, jo neracionāli izmantoti pašvaldības līdzekļi bez jebkāda ekonomiskā pamatojuma. Nekur jau gan skaitļi nav nosaukti, bet var jau paskatīties., cik parasti saka šitāda būvniecība izmaksā.Neracionāli arī tāpēc, ka tā intensitāte, kāda tur ir gājēju un transporta kustībai ir smieklīgi maza, pat salīdzinot ar vidēju mikrorajonu grantēto ielu. Neracionāli, jo pilsētā ir daudz citu vajadzību,ja nebija, kur naudu likt, varēja sākt Pauzeros baseinu būvēt vai to nelaimīgo pirti sociālajos, kas daudz vairāk cilvēkiem tomēr noderētu, nekā tie daudzie stabi un elektrība Nikolajeva ielā.

  7. Būs jauna asfaltēta iela ,uzņēmums to līdzfinansē , vajadzētu priecāties , bet nē, čīkstuļi kā tādas rudens mušas izlīdušas saulītē un apnicīcīgi dīc.

    1. Te ir daudz čikstuļu, kas tālāk par savu degungalu neko neredz un nesaprot ko nozīmē līdzfinansējums, nerunāšu nemaz par tiem speciālistiem, kas uz Rūpniecības ielas uzlika zīmi 70, kur reālais skonto ātrums nav mazāks par 90km/h, bet no Zaļās ielas uz Rūpniecības ielu nepieciešams nogriezties smagajai tehnikai. Domāšana speciālistiem šajās dienās vairs nav modē…

  8. Apbrīnojami ! visiem viss ir slikti ! kaut ko dara – slikti ! neko nedara slikti !
    nekurkstiet !
    pašu pilsētā priecājieties par katru mazumiņu, kas tiek sakārtots !!!!

  9. Kartejo reizi lielais “paldies” nesakarigajam Tukuma zinam par tautas musinasanu un naida kurinasanu! Vai tiesam tie, kas dzivo vairakas dzivojamas ekas Smardes iela, Zala iela, tie kas strada Telms, Latvenergo, elektroceltnieka, Skonto, Piejura uc ir cilveki no NEKURIENEs??? Ka var atlauties ta teikt, ka iela ir uz nekurieni??? Beidzot varesim sausam kajam uz staciju un autoostu tikt, uz darbu pienotava! Atvainojaties mums NTZ zurnalisti un visi kas mus uzskata par nekurieni!!!

    1. Varbūt,ka līdz 1. septembrim uzbērs granti Spartaka ielā bijušās Maizes ceptuves galā, lai bērni nenobristu kājas dubļos, ejot uz skolu? Varbūt bērnu vecākiem jālīdzfinansē?
      Varbūt, ka tur tiks apgriezti krūmi, lai varētu pārvietoties pa ietvi, nenokāpjot uz ielas braucamās daļas?
      Persiki ir apēsti, palikuši vien negatavi āboli un kaukāza plūmes, kas sakritušas uz ielas. Kam tas jāapsaimnieko, kas ir atbildīgs par šo zemes gabalu?

  10. Eu atbalstītāji!Cik jūs reizes brauksiet pa šo ielu?Jūs sakāt,ka visi raud un viss ir slikti.Jā,ja mana nauda(nod.maks.)tiek nelietderīgi iztērēta!Sadales tīkli un Telms nu nav tie nabadzīgākie uzņēmumi,paši varēja salabot,bet redz nē-mums pienākas

    1. uz kāda pamata vari apgalvot, ka nelietderīgi? Smārdes un Zaļajā ielā atrodas Tukuma iespējām gana solīdi uzņēmumi, kuri nodarbina pārsvarā Tukuma novada iedzīvotājus, tāpat arī šī mikrorajona iedzīvotāji, līdz ar to pienesums novada budžetam ir vērā ņemams, un nedomāju, ka viņi ir mazāk pelnījuši, kā visi lielie klaigātāji, kas nebūs apmierināti ne ar ko. sāciet ar to, ko jūs paši varat dot pilsētai un novadam, tad neatliks laika skribelēšanai un citu darba nomelnošanai! un tad tiks arī jums un jūsu kaimiņam, vai tas atkal neder?

    2. bet redz nē-mums pienākas… Tu ko maksā? un cik jau esi samaksājis? Liels iztrūkums kontā? Nemuldi par tēmu, kur neko nejēdz! Priduraks!

          1. aņģi tavas nodokļu un ceļu būves speciālista dotības nav novērtētas.Nav arī šaubu,ka par ārlietām arī esi specis.Aidā pie edžiņa un tavas cukurlūpiņas būs cieņā!

  11. Par to jau ir runa-solīdi uzņēmumi!Csk steel arī nodarbina pārsvarā tukumniekus,vajadzēja ceļu saremontēt,paši par savu naudu saremontēja!TAKA PĻŪTĪT par šiem labajiem uzņēmumiem nevajag.Privāts bizness ir privāts,un pašvaldībai degunu bāzt gan nevajadzētu(ja nu vienīgi kādam ir savas intereses).

  12. tūliņ vēl trīs ielas būvēs arī, jūsuprāt, “uz nekurieni”, uzaudzējiet pirkstam biezāku ādu, lai nenodilst bakstot pa klavieri!

  13. Ko Jūs cepaties? Domes deputātu draugiem vajag asfaltu-tātad vajag. Vai Jūs nesaprotat kā tās lietas darbojas?! Tāpat kā valstī arī Tukuma pašvaldība pirmām kārtām priekšroku dod paziņām, naudīgajiem Tukumniekiem, Tiem, kam dibeniņā jāiesmērējas, Tiem no kuriem kāds labums, vai abpusējs labums utt. Draudzība vienmēr svin uzvaru!Tā, ka Alīnes ielas un citu ielu pārstāvji-nevajag ķert kreņķi-jāgaida tik, kad kādam no deputātiem kāds rada gabals, vai drauģelis uz šīs ielas savus apartamentus iepirks-tā visas lietas sakārtosies. 🙂

  14. 100% piekrītu! Ja tā paskatās, tad tā jau vienmēr notiek. Piemēram noasfaltētās ielas mikrorajonos 🙂 Durbē noasfaltēja ieliņu, kas ved uz sliežu pusi un iet gar Baumaņa māju. Sakārtoja ieliņu uz Slocenes pusi, saremontēja maz izmantotu gājēju tiltu vietā kur dzīvo Uzuliņš. Veļķos- Ruža, Bumbieris. Latvenergo rajons- Nikolajevs. Un tā varētu turpināt 😀

    1. nu kur tādu stulbumu var runāt! ieliņa uz Slocenes pusi, un maz izmantotais gājēju tilts ir vienīgais taisnākais ceļš pilsētas centra iedzīvotājiem, lai noķļūtu uz estrādi! pirms tilta izbūves bija divi sapuvuši dēļi pāri upei, kas pavasara plūdos bija 1m zem ūdens.
      kāds sakars Uzuliņam.

      1. Nu nu, cik tad to reižu ir kad iet pa šo ceļu uz estrādi?! Tu varbūt domā gājēju tiltiņu pretīm sliedēm? Nu sataisīja toreiz kad Uzuliš bija viens liels vīrs domē, un visi apkārtējie to zināja!

  15. Varbūt,ka līdz 1. septembrim uzbērs granti Spartaka ielā bijušās Maizes ceptuves galā, lai bērni nenobristu kājas dubļos, ejot uz skolu? Varbūt bērnu vecākiem jālīdzfinansē?
    Varbūt, ka tur tiks apgriezti krūmi, lai varētu pārvietoties pa ietvi, nenokāpjot uz ielas braucamās daļas?
    Persiki ir apēsti, palikuši vien negatavi āboli un kaukāza plūmes, kas sakritušas uz ielas. Kam tas jāapsaimnieko, kas ir atbildīgs par šo zemes gabalu?

  16. Līdz šim bija Veļķi , Ozoliņi, Laukene, Gorodoks, Durbe un Centrs.
    Tagad būs jauns mikrorajons Nekuriene ,uz kurieni varēs nokļūt pa asfaltētu ielu.

    1. te visas procedūras gadiem aprēķinātas, lai pareizajam ”mikrorajonam” par valsts un pašvaldības līdzekļiem komunikācijas sakārtotu un vērtība celtos. Uzrakstiet beidzot kāds, kam tie gabali pieder un miers, viss būs skaidrs. bus arī plāns, ka tur būs mikrorajons. ilgi nebūs jāgaida, beidzot taču viss būs sakārtots

  17. Finansējuma piesaiste kopā ar Cityfinances. Piesakies finansējumam vai aizdevumam un uzzini atbildi dienas laikā! cityfinances.lv/lv/finansejums-uznemumiem/

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.