Anatolijs Abramovs Eiropas bagija trasēm gatavs

Līdz šim Tukuma bagija vārds pārsvarā saistījās ar Armanda Hohfelda vārdu, kas 2007. gadā kļuva par Baltijas čempionāta sudraba medaļas ieguvēju. Taču pērn bagijos ļoti aktīvi atgriezies vēl viens tukumnieks – Anatolijs Abramovs, kam 2008. gada sezonā ir lieli plāni. A. Abramovs un viņa komandas pārstāvis Jānis Brauers «Neatkarīgo Tukuma Ziņu» žurnālistiem stāstīja gan par īstas komandas dibināšanu, gan par mērķi 2008. gadā Eiropas čempionātā iekļūt desmitniekā.

Līdz šim Tukuma bagija vārds pārsvarā saistījās ar Armanda Hohfelda vārdu, kas 2007. gadā kļuva par Baltijas čempionāta sudraba medaļas ieguvēju. Taču pērn bagijos ļoti aktīvi atgriezies vēl viens tukumnieks – Anatolijs Abramovs, kam 2008. gada sezonā ir lieli plāni. A. Abramovs un viņa komandas pārstāvis Jānis Brauers «Neatkarīgo Tukuma Ziņu» žurnālistiem stāstīja gan par īstas komandas dibināšanu, gan par mērķi 2008. gadā Eiropas čempionātā iekļūt desmitniekā.

Doma dibināt komandu

Sarunas ievadā A. Abramovs atklāja, ka šobrīd ir doma dibināt vienotu komandu, kas neoficiāli jau darbojas – uz mačiem viņu pavada ne tikai J. Brauers, bet arī mehāniķi Imants Ābele un Arnis Cīrulis: "Ir ļoti svarīgi, lai mačos tevi pavada vienota komanda, jo ir reizes, kad nākas remontēt ne tikai sasisto braucamo, bet arī kārtot organizatoriskos jautājumus."

J. Brauers piebilda, ka Eiropas čempionāta (EČ) posmos nācies piedzīvot gadījumu, kad vāģu sadursmē mašīnas priekša bijusi lupatās, bet stundas starplaikā mehāniķi strādājuši tik kvalitatīvi, ka, stājoties uz nākamā brauciena starta, auto priekša esot bijusi saremontēta un pat spīdējusi un laistījusies.

Atgriešanās pēc palielākas pauzes

A. Abramovs 2003. gadā bagiju pameta dažādu iemeslu dēļ (lielākoties finansu trūkuma un novecojušās tehnikas dēļ), bet materiālā situācija uzlabojās, un 2007. gadā viņš autokrosā atgriezās: "2007. gada sezonā piedalījos trijos EČ posmos (no 11) – «Mūsas» trasē Bauskā, kā arī Vācijā un Francijā. Un labāko rezultātu uzrādīju tieši dzimtās zemes Bauskā, kur spēju finišēt 11. vietā (startēja 24 dalībnieki)."

Atgriešanos bagijā A. Abramovs skaidro šādi: "Man šis sporta veids ir tik dziļi iekritis sirdī, ka bez tā nespēju dzīvot. Bērnībā fanoju par savu radinieku, PSRS čempionu Ilmāru Rezevski, līdz 25 gadu vecumā arī pats sāku startēt sacensībās. Tiešām jāpateicas I. Rezevskim, ka mani bagijā ievirzīja pareizajās sliedēs."

Šogad – diži plāni

J. Brauers pastāstīja, ka 2008. gadā Eiropas čempionāta sezona startēs jau 12. un 13. aprīlī Portugālē Foskua trasē: "Šogad mēs to latiņu esam pacēluši augstā līmenī. Man ir plāni EČ kopvērtējumā 2008. gadā iekļūt pirmajā desmitniekā. Apzinos, ka viegli to izdarīt nebūs, tomēr uz šo mērķi noteikti tiekšos. Piedalīšos arī 2008. gada Baltijas čempionātā, kas startēs 26. aprīlī, kur plānoju kopvērtējumā ierindoties pirmajā trijniekā."

J. Brauers piebilda, ka A. Abramova komandai Eiropas valstīs nāksies dzīvot diezgan bieži, jo čempionāta 2. posms 19. un 20. aprīlī atkal būs Portugālē, Murcas trasē. 3. posms būs Bauskā, 4. – Vācijas pilsētas Zellou trasē, 5. -Novapakā Čehijā, 6. – Veiksdorfas Koblicā Vācijā, 7. – Mevucenesā Slovākijā, 8. – Niradā Ungārijā, 9. – Prekovā Čehijā, 10. – Maģiorā Itālijā un 11. – Saintini Deversā Francijā.

A. Abramovs: "Sliktākajā gadījumā izlaidīšu kādu Eiropas čempionāta posmu, jo sezonas kopvērtējumu tas lielā mērā neiespaidos."

Iegādāta jauna tehnika un komandas autobuss

Kā teica J. Brauers, A. Abramova komanda jaunajai sezonai gatavoties uzsākusi jau pirms kāda laika, nesen no kādas Lietuvas ekipāžas iegādāts speciāls komandas autobuss. Tajā var vest ne tikai bagija vāģi, bet arī rezerves daļas, fanus un atbalstītājus. Abi vīri aicina atsaukties sponsorus un atbalstītājus, kā arī tos, kas sportistiem dotos līdzi uz Eiropas un Baltijas čempionātu posmiem (zvanīt pa tālr. 29155445).

Runājot par tehnisko progresu, A. Abramovs neslēpa prieku, ka 2007. gadā izdevies iegādāties bagiju no pazīstamā Latvijas sportista Jāņa Boka (Rīga), kas Eiropas līmenī sacensībās startē jau vairākus gadus: "Braucamo gan nopirkām bez dzinēja. Vēlāk vāģī ielikām dzinēja standartversiju, ko šogad esam uzlabojuši līdz maksimumam. Un tas ļauj cerēt, ka tehnika turēsies Eiropas līmenī. Nīderlandē mašīnai ielika motoru. Šobrīd cenšos uzlabot braukšanas tehniku."

Bagijs – dārgs sports veids

Autosports un konkrēti bagijs prasa prāvus finansiālos izdevumus. Kā teica J. Brauers, viena sezona A. Abramova komandai izmaksā aptuveni 40 000 eiro (šajā cenā neietilpst jaunā, lielā autobusa iegāde). Tikai ieguldot šādus līdzekļus, ir iespējams startēt Eiropas trasēs, kā arī uzķīlēt bagija auto jaudu līdz 220 vai pat 230 zirgspēkiem.

Anatolijs Abramovs un Jānis Brauers aicināja tukumniekus fanot par viņiem, kā arī doties līdzi uz ārzemju trasēm, kur ikvienam būs iespēja kopā ar sportistiem apmestie Eiropas čempionāta dalībnieku slēgtajā parkā, lai izjustu šo lielo sacensību, kurā dominē Čehijas, Vācijas, Nīderlandes, Šveices un Itālijas pārstāvji.

Anatolijs Abramovs

Dzimis 1969. gadā Tukumā. Jau kopš bērnības sapņojis kļūt par bagija braucēju, jo viņa tēvocis ir pazīstamais autokrosa meistars Ilmārs Rezevskis, kas savulaik kļuvis par PSRS čempionu. Absolvējis Tukuma 2. vidusskolu un mācījies Rīgas Politehniskajā institūtā (tagad RTU).

2005. gadā nodibinājis savu celtniecības firmu «Celtnieks LBU», kura birojs atrodas Tukumā, Pils ielā 9. Bagijā startējis no 1995. līdz 2003. gadam, atgriezies 2007. gadā. Sportista karjerā līdz 2003. gadam par savu augstāko sasniegumu uzskata 6. vietu Baltijas čempionāta kopvērtējumā. Atsevišķos posmos A. Abramovs spējis iegūt arī 3. un 4. vietu. 2007. gadā Baltijas čempionāta kopvērtējumā ieņēma 9. vietu, bet Eiropas čempionātā – 27. vietu. Šosezon piedalīsies Baltijas un Eiropas čempionātos.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *