Attēlam ir ilustratīva nozīme

Var vai nevar pilsētas sabiedrisko transportu izmantot māmiņas ar bērnu ratiņiem?

Pagājušā nedēļā uzklausījām kādas Durbes iedzīvotājas jautājumu: “Esmu jaunā māmiņa ar ratiem, šobrīd – arī mazuļa gaidībās… Mēģināju 10.20 iekāpt Durbe-Lauktehnika autobusā, lai tiktu uz pilsētu, taču…Tagad ir palaiduši lielo autobusu, kur vietas ratiņiem nav! Jājautā, kāpēc tā, jo nav jau nieka lieta ar ratiem uzstumties pa Durbes kalnu? Turklāt tik karstā, tveicīgā dienā, kā šī!” Iepriekš, skaidroja sieviete, šajā maršrutā kursējis autobuss, kur ratiņu vieta ir un ar zemo grīdu.

Stumjoties kalnā, viņa arī pārdomājusi līdzšinējo saskarsmi ar satiksmes autobusa šoferiem. Esot gan arī labie piemēri, bet lielākoties komunikācija ar šī sabiedriskā transporta vadītājiem esot tāda, kā vēl kādā pavisam nesen piedzīvotajā situācijā: “Palūdzu, lai šoferis palīdz iecelt ratus, ko pati, ņemot vērā, ka esmu stāvoklī, izdarīt nevaru. Vispirms šoferis apvaicājās: ”Kur tad jūsu vīrs?!’, bet, kad gala pieturā atkal lūdzu palīdzību, ieteica: “Nākamreiz ej ar kājām!”” Būtu par šo gadījumu, kā arī, piemēram, par neizdotajiem naudas atlikumiem, pastāstījusi «Tukuma auto» vadībai, tomēr – atkal šķērslis – nekur nav norādīts, kā ar uzņēmumu sazināties. Vienīgais pieejamais tālrunis ir dispečeram, taču viņš jau šādus gadījumus komentēt nevar…”

Redakcija: situācija aprakstu, kas ietver vairākus jautājumus, nosūtījām SIA «Tukuma auto» izpilddirektoram Rolandam Melderim. Viņš rakstiskā atbildē laikrakstam skaidroja: “Tehnisku iemeslu dēļ ir reizes, kad pilsētas maršrutos nevaram nodrošināt zemās grīdas autobusus un tiek palaisti starppilsētas autobusi. Taču arī starppilsētas autobusos ir nodrošināta platforma, kur novietot bērnu ratiņus. Nepieciešamības gadījumā autobusa vadītājs palīdz iecelt vai izcelt tos.” Tātad, kā noprotams, teorētiski nevajadzētu būt nekādām problēmām, lai autobusā iekāptu pasažieri ar bērnu ratiņiem. Taču, ja praksē tomēr rodas problēmas, R. Melderis aicina šos gadījumus piefiksēt un par to ziņot uzņēmumam. “Pasažieriem ieteicams piefiksēt dienu, laiku, reisu, autobusa vadītāju vai autobusu, ja sanāk konflikta situācija starp pasažieri un autobusa vadītāju. Šādos gadījumos uzņēmumam ir vieglāk noskaidrot visus apstākļus. Katrā autobusā, redzamā vietā ir novietota informācija, kurā norādīts: autobusa vadītājs, dispečeru tel.nr. un e-pasts. Zvanot uz dispečeru telefonu, dispečers piefiksēs visus datus un nodos informāciju atbildīgajām personām.”

Jāteic gan, ka šajā gadījumā atklāts paliek jautājums, kā tad pasažieris, kas nav iekļuvis autobusā, pie tās ”labi redzamās informācijas par šoferi un dispečera numuru” tiks?!… Mūsu rīcībā ir šāds SIA «Tukuma auto» dispečera numurs: 63182068.

Komentāri

  1. Ja, pēdējā laikā cik man sanācis ir braukt ar Tukuma auto gan pa pilsētu, gan starppilsētu autobusiem ir ļoti manāma atšķirība. Agrāk cik visi bija laipni un reti kurš īgns, tik tagad ir otrādāk. Laipno šoferu paliek ar vien mazāk. Nemaz nerunāsim par daudzu šoferu niķi izmantot telefonus pie stūres un ja par to aizrāda tad izliekas ka nekas nav teikts un turpina bakstīt tālāk.

Atbildēt uz Braucējs Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.