Priekšlikumi satiksmes organizācijai Kurzemes ielā

Pēc tam, kad gada sākumā tika sākta veikala «Maxima XX» skiču projekta sabiedriskā apspriešana gada sākumā, tika aktualizēts jautājums par piebraukšanu šim veikalam, kā arī diskutēts par transporta organizēšanu Kurzemes ielā.

Pēc tam, kad gada sākumā tika sākta veikala «Maxima XX» skiču projekta sabiedriskā apspriešana gada sākumā, tika aktualizēts jautājums par piebraukšanu šim veikalam, kā arī diskutēts par transporta organizēšanu Kurzemes ielā.

Lai ar speciālistu un ekspertu palīdzību tiktu skaidrībā, kā šajā ielā organizējama transporta un gājēju plūsma, dome nolēma pieprasīt audita slēdzienu. Ceļu satiksmes drošības direkcijas Ceļu drošības audita daļa tādu ir izstrādājusi, tajā norādīts, kādi uzlabojami veicami, lai maģistrālā iela varētu pildīt tās funkcijas, kas tai paredzētas.

Mazās ieliņas – nedrošas

Ceļu drošības audita slēdzienā teikts, ka vienlaikus ar satiksmes drošības pasākumiem Kurzemes ielā jādomā arī par situāciju mazajās ielās. Piemēram, krustojumā ar Aleksandra un Jāņa ielu nav nodrošināta redzamība, tādējādi noteikti uzliekamas ceļa zīmes «Neapstājoties tālāk braukt aizliegts». Tāpat Aleksandra ielas kreisajā pusē vajadzētu paredzēt ietvi, kā arī šo ielu organizēt kā vienvirziena ielu (virzienā uz Kurzemes ielu).

Vajadzīgas nobraukšanas joslas

Auditā konstatēts, ka redzamība Kurzemes ielā ierobežota – gan izbraucot no mazajām ieliņām, gan arī tajās vietās, kur transportlīdzekļi izbrauc no pagalmiem vai arī gājēji iznāk tieši no mājām uz brauktuves.

Lai maģistrālajā ielā satiksme netiktu kavēta un neveidotos papildu konflikta punkti, nav vēlams paredzēt kreisos pagriezienus uz blakus teritorijām, bet tikai ielu pieslēgumos. Ja iespējams, kreisajiem pagriezieniem jāparedz kreisās nobraukšanas joslas, piemēram, no Kurzemes ielas uz Tulpju ielu (tieši šī iela ar laiku varētu kļūt daudz nozīmīgāka), kā arī no Kurzemes ielas uz Siltuma ielu. Lai izvairītos no kreisajiem pagriezieniem, vēlams ne pārāk lielā attālumā paredzēt rotācijas apļus, piemēram, Tulpju un Kurzemes ielas un Raudas un Kurzemes ielas krustojumā.

Eksperti norādījuši, ka jāapsver jautājums, lai izbūvētu jaunu maģistrālo ielu, kas apietu pilsētu, jo Kurzemes iela patlaban risina pilsētas iekšējās problēmas un tās nozīme tiek ierobežota.

Uz tirdzniecības centru «Maxima»

Lai no veikala stāvvietas uz Kurzemes ielu izbraucošie transportlīdzekļi neradītu problēmas un neveidotos konfliktpunkti, audita izstrādātāji piedāvā iespēju paredzēt no Kurzemes ielas tikai labo nobrauktuvi uz stāvlaukumu, taču izbraukšana uz Kurzemes ielu jāparedz pa Siltuma ielu. Savukārt pretī Jāņa ielai jāparedz šķērslis, lai no šīs ielas uzreiz nevarētu iebraukt stāvlaukumā, šķērsojot Kurzemes ielu.

Gājēju ērtībām

No Tulpju līdz Siltuma ielai Kurzemes ielas labajā pusē jāparedz ietve, kas būtu savienota ar autobusu pieturām un ietvi līdz Raudas ielai. Esošās ietves starp Siltuma un Jāņa ielu jārekonstruē, jāparedz noteikta augstuma atvairakmens.

Autobusu pietura tiek saglabāta Kurzemes ielas kreisajā pusē, – to iesaka ierīkot aiz Aleksandra ielas krustojuma un gājēju pārejas Tulpju ielas virzienā.

Kurzemes, Tulpju, Aleksandra, Siltuma un Jāņa iela ir apgaismotas, taču papildu apgaismojums jānodrošina krustojumos, kā arī uz gājēju pārejām. Jāaizvāc apgaismojuma stabi, kas atrodas gājēju un transportlīdzekļi satiksmes telpā.

Stāvlaukumi

Stāvlaukumu Kurzemes ielas labajā pusē jānošķir no ielas brauktuves, jo tās malā nav ietves, brauktuve saplūst ar stāvlaukumu, savukārt Jāņa ielā jārisina jautājums par transportlīdzekļu novietošanu paralēli brauktuvei.

Audita slēdzienu izskatīs satiksmes organizācijas un kustības drošības komisijas sēdē pirmdien, 26. maijā.

Komentāri

  1. Teikšu atklāti – pilnīgs sviesc!

    1. tam auditam ir ieteikuma raksturs;
    2. Tas drīzāk izskatās pēc tukuma ielu fotoalbuma nevis problēmas iztirzājuma.
    3. Tur jau bija arī visadas citas lietas pieminētas – kas diemžēl raxtā netiek apskatītas – par Kurzemes ielas garenprofila izlīdzināšanu un Kurzemes un Raudas ielas krustojuma pārbūvi par apli.

    Vienīgais ko visi gudrie bija aizmirsuši uzrakstīt – kur pilsētas la ņem tos desmitus miljonu latu, lai to visu sakārtotu!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *