Aivis Egle uzsācis jauno sezonu

2008. gada rallija sezonu uzsācis viens no pieredzējušākajiem Latvijas rallistiem – Aivis Egle. Pēc Lieldienām aicinājām viņu uz interviju, lai uzzinātu sportista plānus.

2008. gada rallija sezonu uzsācis viens no pieredzējušākajiem Latvijas rallistiem – Aivis Egle. Pēc Lieldienām aicinājām viņu uz interviju, lai uzzinātu sportista plānus.

Sezonu esat iesācis ar pārmaiņām, jo jūsu ekipāžā nu ir jauns stūrmanis – Mārtiņš Jerums. Kāpēc vairs nestartējat kopā ar savu agrāko rallija partneri Normundu Aizkalnu?

A. Egle:

– Šīs pārmaiņas noteikti nav saistītas ar startu 2007. gadā (pagājušajā sezonā mūsu ekipāža Aivis Egle/Normunds Aizkalns LR čempionātā izcīnīja 4. vietu). Lai gan, protams, cerējām, ka kopvērtējumā iekļūsim pirmajā trijniekā, lielās konkurences dēļ arī izcīnītā 4. vieta nav peļams rezultāts. Diemžēl Normunds nevarēja vairs apvienot savu darbu ar rallija mačiem. Kad vajadzēja izvēlēties vienu, viņš deva priekšroku darbam.

Kur iepazināties ar savu jauno līdzbraucēju?

– Mārtiņš Jerums ir no Rīgas un pagājušajā sezonā startēja Apsīša ekipāžā (ar priekšpiedziņas automašīnu). Lai gan Apsīša ekipāža nevienā posmā godalgoto vietu neizcīnīja, M. Jerums parādīja labas stūrmaņa iemaņas. Pirms sezonas, kad ar Mārtiņu iepazinos, kopīgi aizvadījām daudzus treniņus – kopā nobraucām vismaz 1000 km -, kur pārliecinājāmies par viņa prasmi.

Jāsaka, ka Latvijā šobrīd ir loti grūti atrast labu stūrmani, tāpēc esmu gandarīts, ka manā ekipāžā iekļāvies M. Jerums. Pirms viņa izmēģināju arī citus līdzbraucējus, taču sadarbība neizdevās.

Kāpēc par stūrmani neizvēlējāties savu iepriekšējo līdzbraucēju Juri Vilmani?

– Viņš šobrīd startē Jāņa Feldmaņa ekipāžā, kas regulāri piedalās dažādās sacensībās. Startē labi, jo regulāri ieņem vietas pirmajā sešiniekā. Nebūtu korekti, ja es tagad, kad viņu ekipāža ir labi sastrādājusies, censtos to izjaukt.

Ar kādām īpašībām un prasmi jābūt apveltītam rallija stūrmanim, lai viņš skaitītos labs un profesionāls līdzbraucējs?

– Pirmkārt, stūrmanim jābūt drosmīgam cilvēkam, kam nav bailes no ātruma un straujiem pagriezieniem. Otrkārt, ļoti svarīgi, lai stūrmanis raiti un saprotami prastu nolasīt rallija stenogrammu un spētu orientēties, kāda informācija attiecīgā sacīkšu vietā nepieciešama rallija pilotam. Pilotam un stūrmanim rallijā jādarbojas roku rokā.

Latvijas rallija čempionāta pirmo etapu esat aizvadījis ļoti veiksmīgi.

– Jā, kopvērtējumā izcīnījām 2. vietu, kas ir ļoti labs sasniegums. Pateicoties mūsu neatlaidīgajiem treniņiem 1. posmā piekāpāmies vienīgi Anda Neikšāna/Pētera Dzirkala duetam. Jāpiebilst, ka J. Feldmanis/J. Vilmanis ieņēma 8. vietu.

Ar kādu automašīnu startējat šajā sezonā?

– Joprojām braucu ar MITSUBISHI LANCER EVI-9. Joprojām esmu arī rallija komandas «Rami R-evolution racing» dalībnieks. Jāsaka, ka no pagājušā gada komandas sastāvā esmu palicis vienīgais dalībnieks (Artūrs Priednieks nolēma vairs nestartēt, Matīss Mežaks startē neregulāri utt.). Pēc 1. posma mūsu komanda ieņem 3. vietu.

Cik Latvijas rallija čempionāta posmi vēl šogad notiks? Kāds ir jūsu šīs sezonas mērķis?

– Valsts čempionāta 2. posmu, kam bija jānotiek Lietuvā, sniega trūkuma dēļ atcēla (tam bija jānotiek sniegotos apstākļos), tāpēc sanāk, ka šosezon vēl notiks pieci posmi. Nākamais – 18. maijā Talsos. Pirms tam, iespējams, Tallinā piedalīšos Igaunijas rallijā, lai iesildītos un uzturētu formu. Ja runā par 2008. gada sezonas mērķiem, noteikti cīnīšos par vietu pirmajā trijniekā. Protams, ka vēlos kļūt par čempionu, taču, ņemot vērā pašreizējo konkurenci, pirmais trijnieks būs labs rezultāts.

Aivis Egle

Labākais Tukuma rallists. Viens no stabilākajiem braucējiem rallijā Latvijā. Karjeru sāka kā autokrosa sportists 1997. gadā. Kā autosportists izcīnījis vairākus panākumus, arī dažāda kaluma medaļas Latvijas čempionātā. Kopš 2001. gada startē rallijā. Startējis kopā ar vairākiem stūrmaņiem. Trīs reizes spējis izcīnīt valsts čempiona titulu «N-4 klasē», vairāku godalgoto vietu ieguvējs.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *