Attēlam ir ilustratīva nozīme Avots: lsm.lv

Uz Rīgas apvedceļa sāk ierīkot pirmo vidējā ātruma kontroles sistēmas posmu

Uz Rīgas apvedceļa Salaspils – Babīte (A5) sāk ierīkot pirmo vidējā ātruma kontroles posmu. Plānots, ka tas sāks darboties marta sākumā. Tādi plānoti arī uz Ventspils šosejas.

Kā jau iepriekš informējām, iepirkumā par vidējā ātruma kontroles sistēmu ieviešanu valsts ceļu tīklā un uzturēšanu turpmāko triju gadu laikā, tiesības slēgt līgumu ir ieguvusi PS Fima Group.  Uzņēmuma iesniegtā līgumcena 1 261 155,87 eiro (bez PVN) bija zemākā no piecu pretendentu piedāvātajām. No tās ap 900 000 eiro  (bez  PVN)  paredzēti vidējā ātruma kontroles sistēmas ierīkošanai 16 posmos, bet ap 360 000  eiro (bez  PVN) – sistēmas uzturēšanai triju gadu periodā 2023.–2025. gadā. Iepirkuma rezultāti tika apstrīdēti Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), kas pieņēma lēmumu atļaut pasūtītājam (VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC)) slēgt līgumu ar atklātā konkursā noteikto uzvarētāju. Līgums tika noslēgts 2022.gada septembra vidū.

Projekta īstenošanai Ceļu satiksmes drošības padomē 2021. un 2022. gadā piešķirti līdzekļi 1 050 000 eiro apjomā. Realizējot projektu, 2021. gadā ieguldīti 57 581,56  eiro (ar PVN): iepirkumu rezultātā izstrādāti elektrotīkla pieslēgumu būvprojekti par  36 118 eiro (ar PVN), ko veica SIA ELKO; AS Sadales tīkls veicis elektrotīkla pieslēgumu ierīkošanu 26 vietās, kas izmaksāja 21 463 eiro (ar PVN).

PS Fima Group četru mēnešu laikā no līguma stāšanās spēkā bija jāveic transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojekta ieviešana vienā posmā, veicot reģistrācijas iekārtu projektēšanu, izbūvi un aprīkojuma uzstādīšanu, datu apmaiņas servisu izstrādi informācijas nodošanai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD), kā arī visu iekārtu un sistēmu verificēšana. Tomēr projekta ieviešana aizkavējusies un vidējā braukšanas ātruma kontrole pirmajā posmā sāks darboties šā gada martā.

Visos 16 posmos, ko LVC speciālisti izvērtējot noteica kā prioritārus, vidējā ātruma kontroles sistēmai jābūt uzstādītai deviņus mēnešu laikā pēc līguma stāšanās spēkā. 16 aprīkojamie posmi:

 

Rīga–Igaunijas robeža (A1) (13,4.–20,0. km),

Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) (54,4.–62,2. km),

Inčukalns–Valmiera–Igaunijas robeža (A3) (36,2.–38,9. km),

Rīgas apvedceļš (A5) (23,0.–28,7. km),

Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (102,2.–116,1. km),

Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (133,3.–139,2. km),

Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (A6) (150,2.–159,7. km),

Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (A7) (24,2.–40,1. km),

Rīga–Jelgava (Lietuvas robeža) (A8) (49,4.–69,3. km),

Rīga–Liepāja (A9) (26,0.–38,2. km),

Rīga–Liepāja (A9) (156,6.–169,4. km),

Rīga–Ventspils (A10) (24,0.–30,8. km),

Rīga–Ventspils (A10) (45,0.–52,5. km),

Rīga–Ventspils (A10) (134,9.–140,8. km),

Krievijas robeža–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (A13) (81,8.–88,5. km),

Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) (22,1.–29,2. km).

Par pamatu autoceļu posmu izvēlei ņemta ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) statistika par pēdējiem trim gadiem, kā arī kopējā satiksmes intensitāte, kravas transporta īpatsvars un satiksmes organizācija (aizliegums apdzīt).

 

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas šo funkciju pilda, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Sistēmas ieviešanas mērķis ir kontrolēt transportlīdzekļu vidējo braukšanas ātrumu potenciāli bīstamos autoceļu posmos. Vidējā ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli. Sistēmas uzturēšana tiks īstenota par valsts budžeta līdzekļiem.

Komentāri

  1. Hi,

    This is Bin.
    Greetings from Crazy Pompom Company, hope you find this mail well.

    Let’s go straight to the point.
    We manufacture and supply self-designed backpack and DIY handicraft paintings, also support OEM & ODM.

    The reason I’m writing this mail to you is that I’m wondering whether we can have some business relationship at present or in the near future.

    We have rich experience in exporting to EU, USA, South Korea and many other countries with complete certificates, it’s truly that we could be your reliable partner.

    Should you have any interest, pls be kindly to let me know.

    If I didn’t get the right person, it’d be appreciated for you to transfer the message to your purchasing or procurement department.

    Wait for your kindly further reply.

    Sorry bothering and thanks in advance.

    Mail: bin@crazypompom.com
    WhatsApp: 86 18922481856

    Company Web: crazypompom.com
    Personal Web: wordpressbindotcom.mystrikingly.com

  2. Hi,
    Are you still in business?
    I found a few errors on your site.
    Would you like me to send over a screenshot of those errors?

    Regards
    Jacob
    (714) 500-7363

  3. Vajag vēl poeņemt likumu ka nedrīkst tirgot auto kam kubatūra ārsniedz 0,9m³,ddd

  4. Autotransports ir grēks! Tikai kājas, vai labākajā gadījumā zirga pajūgs!
    Aizmirstiet par saviem auto! nepiesārņojiet vidi!
    Sentēvu pagāniskā ticība ir krietni noplicināta un nonivelēta. Senie Dievi pa lielam ir aizmirsti. Tikai koki un zaļas lapas!
    Ar cieņu, Skolnieciņš
    ©Skolnieciņš 1999-bezgalība

    1. Tikai koki un lapas, bez auto un vides piesārņošanas. Skolnieciņ, vai neesat prasts liekulis, rakstot komentārus internetā- dators Jums no koka, elektrību notecinat pavasaros no bērza un internetu ar koka lāpstu izrokat no zemes?? Liekulības paraugstunda, diemžēl !

  5. Zirga pajūgs ir vēl lielāks grēks nekā autotransports, jo notiek nežēlīga zirga ekspluatācija un tiek apspiestas zirga tiesības.
    Īstie mūsu senči neizmantoja zirgu kā darbaspēku, mūsu senčiem visus darbus veica senču dievu levitācija.

Atbildēt uz Jacob Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *