sumin.lt

«Rail Baltica II» detalizētai izpētei piešķir 4.9 miljonus eiro

Lai varētu īstenot dzelzceļa projekta Rail Baltica II detalizētu izpēti, valdība otrdien, 7. janvārī, atbalstīja 4.92 miljonu eiro piešķiršanu no valsts budžeta līdzekļiem.

Lai varētu īstenot dzelzceļa projekta Rail Baltica II detalizētu izpēti, valdība otrdien, 7. janvārī, atbalstīja 4.92 miljonu eiro piešķiršanu no valsts budžeta līdzekļiem.

2013. gada 14. oktobrī Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas «Rail Baltica» Latvijas posma tehniskās izpētes un ietekmes uz vidi novērtējuma projekta finansēšanu no TEN-T budžeta.

Projekta kopējās attiecināmās izmaksas plānotas 9.84 miljonu eiro apmērā, no kurām 50%, jeb 4.92 miljoni eiro, tiks segta no TEN-T budžeta līdzekļiem, savukārt atlikusī daļa – 4.92 miljoni eiro, jāfinansē no valsts budžeta līdzekļiem.

Izpētes projekta ietvaros paredzēts detalizēti analizēt plānotā Rail Baltica maršruta savienojumu ar Rīgas centru, lidostu «Rīga», Rīgas brīvostu, papildu multimidāla savienojuma pārvada pār Daugavu pie Saulkalnes izveidi, kā arī Rail Baltica II projekta finansēšanu.

«Rail Baltica II» dzelzceļa līnija, pamatojoties uz projekta pirmās izpētes rezultātiem, plānota maršrutā Tallina-Pērnava-Rīga-Paņeveža-Kauņa, kas būtu taisnākais un īsākais ceļš. Šādu trases novietojumu 2011.gadā atbalstīja visas trīs Baltijas valstis.

Līnijas kopējais garums būtu 728 km garš (Latvijā 235 km), maksimālais kustības ātrums pasažieru pārvadājumiem tajā paredzēts 240 km/h, līdz ar to brauciena ilgums šajā maršrutā starp Tallinu un Lietuvas/Polijas robežu būtu aptuveni četras stundas, savukārt kravu vilcieniem – 10.5 stundas.

Ar Satiksmes ministrijas izstrādāto informatīvo ziņojumu par «Rail Baltica» projekta ietvaros realizējamā atklātā konkursa „Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” un turpmāko aktivitāšu virzību otrdien, 7. janvārī, iepazinās valdība.

Valdība atkārtoti uzsvēra, ka Eiropas Savienības finansējums Eiropas platuma dzelzceļa sliežu projektam «Rail Baltica II» jāpiešķir ārpus valstu Kohēzijas fonda finansējuma, tam paredzēts izveidot Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu (CEF), kas būs ES līdzfinansējuma avots līdz 85 procentiem attiecināmo izmaksu segšanai.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *