Attēlam ir ilustratīva nozīme

Kāpēc šāda norēķinu sistēma?

Saņēmām kāda lasītāja vēstuli, kurā viņš interesējas par plānotajām izmaiņās sistēmā, kā SIA «Kandavas komunālie pakalpojumi» klientiem nosūta rēķinus: “Gribētu ar jūsu starpniecību uzzināt, vai cilvēkam tomēr ļauta brīva izvēle, kā saņemt rēķinu. SIA «Kandavas komunālie pakalpojumi» vairs tos negrib sūtīt uz e-pastu, bet tiek piedāvāts reģistrēties platformā «Bill.me». Vai to var piespiest ar varu? Vai tas ir likumīgi? Starp citu, ja maksā rēķinu ar «Bill.me», pakalpojums ir dārgāks. Līgums galu galā ir noslēgts un tajā ir paredzēts, kā saņemam rēķinus, un es vēlos rēķinu saņemt e -pastā! Kāpēc man piespiež reģistrēties platformā, kurā nevēlos?”

Jāpiebilst, ka šāda kārtība – maksāt rēķinus ar platformas «Bill.me» starpniecību – stāsies spēkā no šī gada septembra. Par to, kādēļ tāda ieviesta, vaicājām komunālās saimniecības vadītājam Dzintaram Rušmanim. Tāpat interesējāmies, vai tiešām klientiem turpmāk nebūs izvēles, kādā veidā rēķinus saņemt?

Var atteikties, tai skaitā no papildu maksas 

Kā skaidro Dz. Rušmanis, izvēle ir un, ja konkrētais iedzīvotājs ir kategoriski pret jauninājumu maksāt attālinātajā norēķinu sistēmā, ir iespēja vērsties komunālajā saimniecībā, kur tiks atzīmēts, ka šis klients vēl arvien vēlas saņemt rēķinus savā e-pastā. Bet tam, ka rēķinu saņemšana ar «Bill.me» ir dārgāks pakalpojums, SIA «Kandavas komunālie pakalpojumi» vadītājs tomēr nepiekrīt. Proti, 2% no darījuma summas tiek pieplusoti tikai tajā gadījumā, ja klients izvēlas arī norēķināties ar «Bill.me» starpniecību (to var izdarīt, vietnē ievadot savas kredītkartes datus). Bet visādi citādi, ja norēķini notiek tā, kā līdz šim, – ar i-bankas starpniecību vai citos ierastajos veidos – papildu maksa aprēķināta netiek. Jāpiebilst, ka ne visi klienti šobrīd saņem rēķinus e-pastā, kas uzņēmumam tomēr ir daudz ērtāka forma. Tādēļ tie, kas tomēr par šādu soli izšķīrušies un plāno reģistrēties «Bill.me», aicināti uz sia_kkp@inbox.lv iesūtīt šādu informāciju: vārds, uzvārds, īpašuma adrese. Pretī tiks nosūtīt saite, kur reģistrēties.

Ērtāka apziņošanas sistēma

Bet kā ar priekšrocībām? Kā skaidro Dz. Rušmanis, tādas šai sistēmai ir vairākas. Pirmkārt, klientam ir tā sauktais “kabinets“, kur pieejama visa informācija par līdzšinējiem rēķiniem, patēriņu. Tāpat ir iespēja ievadīt skaitītāju rādītājus, turklāt – sev ērtā laikā, un sistēma brīdinās, ja būsiet kļūdījies (ja patēriņš norādīts uzrādīts pārāk mazs vai arī pārāk liels). Otrkārt, uzņēmumam šāda vienota sistēma ir daudz ērtāka, lai apziņotu klientus, piemēram, par plānotajiem atslēgumiem, sapulcēm u.tml. Tāpat vietnē būs informācija par apsaimniekoto māju gada pārskatiem, varēs iepazīties ar nākamā gada tāmēm, līdzšinējo sapulču protokoliem un pat ir iespējams mājas iedzīvotāju “čatiņš”. Tā kā, ja vien iedzīvotājs ir draugos ar e-pakalpojumiem un konkrēto sistēmu, informācijas pieejamība kļūst daudz ērtāka.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *