Un vēlreiz par Rīgas ielu

Kā jau katra vērienīga projekta realizācijas laikā, blakus priekam un slavētājiem netrūkst arī kritisku vērtētāju. Lūk, pāris iebildumu par projektu (vai vairākiem), kas tiek realizēti Rīgas ielā. Abas sūdzības uzklausītas, veidojot rubriku «Ceturtdienas sarunas».

Kā jau katra vērienīga projekta realizācijas laikā, blakus priekam un slavētājiem netrūkst arī kritisku vērtētāju. Lūk, pāris iebildumu par projektu (vai vairākiem), kas tiek realizēti Rīgas ielā. Abas sūdzības uzklausītas, veidojot rubriku «Ceturtdienas sarunas».

Kāpēc viss pēdējā brīdī?

– Zvanu no Rīgas ielas. Mani satrauc, kā dome īsteno tik apjomīgu projektu par gājēju celiņu un kā šajā vietā norisinās darbu izpilde. Manuprāt, ja tik šaurā vietā dara tik daudz darbu vienlaikus, tad kādam jāparegulē satiksme, jādomā, kur paliks gājēji. Saprotu, ka elektrība jāievelk, bet kāpēc elektrības problēmas netika risinātas jau agrāk? Jūsu pašu avīzē lasīju, ka veloceliņa projekts šajā ielā tika izstrādāts jau sen, pērn tam piešķīra naudu un atļāva darbus darīt šogad. Visu šo laiku varēja domāt, kur rakt kabeļus, laikus varēja noņemt stabus un izdarīt visu citu. Otrkārt, vai nebija iespējams organizēt remontējamo posmu apbraukšanu pa mazajām ieliņām vai arī ieviest luksoforus, jo nereti, kad tehnika vēlas izgrozīties, nav vietas ne gājējiem, ne automašīnām. Traucē arī pašu darbu izpildītāju kur pagadās saliktās automašīnas.

Tukuma domes priekšsēdētājs J. Šulcs skaidroja, ka šī projekta ietvaros tiek ierīkoti jauni kabeļi un «Latvenergo» no jauna pieslēdz visas mājas, tāpēc iela pārrakta abās pusēs: "Tiešām, atzīstu, šajā projektā nebija paredzēta sadaļa, kurā tiktu minēts, kā salikt kopā no jauna izveidoto ielu apgaismojumu un esošos «Latvenergo» stabus, jo pilsētas ielu apgaismojuma spuldzes bija piestiprinātas pie tiem. Tāpat nebija minēts, ko darīs, ja stabi būs jānoņem. Atzīstu, arī mēs esam vainīgi, ka to nepamanījām. Tas nebija «Latvenergo» uzdevums tagad kaut ko mainīt; viņi patiesībā varēja pārcelt tos dažus stabus ārpus mūsu zonas, taču, izmantojot situāciju, viņi nolēma, ka stabi jādemontē un tīkli jāierīko kabeļu veidā. Tādējādi dabūjām finansēt darbus papildus par Ls 45 000. Jāteic gan, ka, saskaņojot šo projektu, uzņēmums šādu prasību par kabeļu līnijām nebija izvirzījis.

Kas attiecas uz tehniku un drošību – transportam, kas šajā vietā strādā, ir brīdinošs, mirgojošs signāls, un tas aicina autovadītāju uzmanīties. Ielu aizslēgt būtu viegli, bet, kā to apbrauktu? Mēs nevaram teikt, lai visi brauc tikai pa Ventspils šoseju. Esmu šajā objektā vairākkārt bijis un neko traģisku neesmu redzējis. Ja uzliktu luksoforu, tas satiksmi bremzētu. Protams, ja celtnieki norādīs par bīstamiem darba apstākļiem, šo jautājumu risināsim. Tomēr mēs nenosākām, kā uzņēmumam jāstrādā, par visiem drošības jautājumiem katrs uzņēmums atbildīgs pats. Un šajā vietā vienlaikus strādā vairākas firmas."

Kas atjaunos iebraucamo ceļu?

– Te no Rīgas ielas 53. Mūsu ielā šobrīd rit celtniecības darbi, līdz ar celiņa izbūvi «Latvenergo» elektrokabeļus ieraka zemē. Līdz ar visu rakšanu pārraka arī mūsu piebraucamo ceļu, ko bijām sakārtojuši. Savedām šķembas, noblietējām. Tagad no visa tā nav ne vēsts – šķembas nez kur pazudušas, palikusi vien māla zampa, kurā vai grimstam nost. Kā saprotu, otrajā ielas pusē, kur būvē veloceliņu, tur jau arī iebrauktuves atjaunos, bet kā būs ar mums?

Domes priekšsēdētājs J. Šulcs: "Līgums ar visu darbu veicējiem paredz, ka rakšanas vietas jāsakārto tā, kā tās bijušas iepriekš. Ja bijis bruģītis, tas racējiem jāatjauno; ja bijis noblietēts grants vai šķembu segums – tieši tāds tas arī jāatjauno. Citādi darbi netiks pieņemti. Ja ir kādas sūdzības šajā jautājumā, iedzīvotājiem jāvēršas domes komunālajā nodaļā."

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *