Kas kļuvis dārgāks?

Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) regulāri veic patēriņa preču cenu salīdzinājumu veikalos kopš pagājušā gadsimta 90. gadu vidus. Aprēķinot ņem vērā vidējās cenas lielākajos mazumtirdzniecības uzņēmumu veikalos no cenu zīmēm, nerēķinot ražotāju noteiktās akciju cenas.

Piena produktu grupā gada griezumā vērojams cenu pieaugums visām precēm vidēji par 25%, vislielākais kāpums ir sieram, kas sadārdzinājies vidēji par 100%. Ceturkšņa griezumā (pret jūliju) cenu kāpums bijis ir turpinājies 10-20% robežās. Izņēmums ir krējums un sviests, kam cenas ir kritušās. Olu cena ir pieaugusi vidēji par 50% gan pret iepriekšējo gadu, gan ceturksni. Tomēr cenas ir identiskas pavasara cenām.

 

Gaļas produktiem turpinās cenu kāpums gan pret iepriekšējo ceturksni, gan gadu. Pie kam vistām tas tuvojas divreizējam kāpumam, sardelēm – pārsniedz. Vismazākais cenu kāpums – 30% gada griezumā un 7% ceturksnī ir cīsiņiem.

 

Maize un labības izstrādājumi. Vidējā cena baltmaizei turpina pieaugt , tomēr vēl arvien ir lētāka par kā 2021. un 2020.gadā. Labības produktu grupā visstraujākais cenu kāpums ir auzu pārslām un mannai, kur cenas ir kāpušas divkārtīgi.  Savukārt, griķiem, makaroniem un miltiem cenu kāpums ir bijis 50%. Arī cukura cena ir strauji kāpusi, kaut šobrīd vēl nesasniedz 2016.gada maksimumu (1,51). Turpinās sāls cenas kritums un tā tuvojas cenai pirms gada (1,73).

 

Augļu un dārzeņu grupā situācija ir vislabākā. Iespējams tas sekmēs lielāku šo veselīgo produktu patēriņu. Jāuzsver, ka šeit cenu kāpumu bremzē arī samzinātais PVN, kur pārējiem produktiem tas būtiski palielina preču cenas. Minimāls cenu kāpums ir āboliem, apelsīniem, kartupeļiem, burkāniem un sīpoliem. Savukārt, cenas kritušās mandarīniem, kivi, citroniem un tomātiem. Lielāks cenu kāpumi ir banāniem (beigušās banānu cīņas starp veikaliem), šampinjoniem un kāpostiem – 25%.

 

Eļļa. Diemžēl, turpinās eļļas cenu kāpums – par 65% gada griezumā un 15% ceturksnī – gan rapšu, gan saulespuķu eļļai.

 

Dzērieni. Šī grupa kā parasti iepriecina. Tējas cena ir zemāka par iepriekšējo gadu un krītas. Pretēji kafija, kurai ir augšupejoša cenas tendence un gada laikā pieaugums 60%. Nedaudz pieaugušas minerālūdens un limonāžu cenas, ko ietekmē depozīta ieviešana šai kategorijai. Kritušās multivitamīnu un tomātu, kā arī šampaniešana cenas.

 

Komentāri

  1. Pasaule atbalsta Ukrainu.
    Ukraiņi ir bezgala pateicīgi visai pasaulei par sniegto beznosacījuma atbalstu savai valstij. Civilizētā pasaule pauž politisku solidaritāti, sniedz militāro bruņojumu un humāno palīdzību, kā arī ievieš bargas sankcijas, ar mērķi liegt Krievijai iespējas īstenot asiņaino karu pret Ukrainas tautu. Valstu valdības, starptautiskas organizācijas, biznesa segments, slavenības un citi cilvēki no vairākiem valstu desmitiem drosmīgi atbalsta Ukrainu cīņā par mieru Eiropā. Civilizētās pasaules nostāja un rīcība rāda, ka civilizētajā pasaulē nav vietas barbarismam, varmācībai un agresijai, kuru tagad atklāti demonstrē Krievija. 141. pasaules valsts pauda savu solidaritāti ar Ukrainu, kad 2022. gada 2. martā ANO Ģenerālā Asambleja pieņēma rezolūciju, kas pieprasa Krievijai nekavējoties izbeigt militāro agresiju Ukrainā.
    Ar cieņu, Skolnieciņš
    ©Skolnieciņš 1999-bezgalība 🙂
    Skolnieciņš® ™Skolnieciņš
    #Ukraina #Ukraine #24.02.2022. #karšUkrainā #Krievijas–UkrainasKarš #StopRussianAggression #RussiaInvadedUkraine #UkraineUnderAttack #RussianWarCrimes #StopWarInUkraine #StopPutin #NoWar #LatvjuDievuSvētība #LatvjuDievi #LatvianGods #Pērkons #DievsPērkons #Pērkoņtēvs #Pērkons–DebesuTēvs #Perkons–GodOfThunder #GodPerkons #Māra #DievieteMāra #Māra–VeļuMāte #Māra–ZemesMāte #Mara #Mara–GoddessOfLifeAndDeath #GoddessMara #Laima #DievieteLaima #Laima–GoddessOfDestiny #GoddessLaima #SenlatvjuSpēkazīmes #AncientLatvianSings #Pērkoņkrusts #Thunder-cross #MārasŪdeņi #Mara’sWaterSing #LaimasSlotiņa #Laima’sBroom #dievturi #dievturība #pagāni #pagans #paganism #daudzdievji #heathens #heathenry #politeisti #polytheists #polytheism

Atbildēt uz Skolnieciņš Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *