Trešdiena, 2018. gada 19. septembris
Verners, Muntis
Publicitātes foto
Foto: Raivis Zīmelis

Kā atjaunot enerģiju, nodarbojoties ar fiziskām aktivitātēm

Autors: ntz.lv
Twitter
FaceBook
print
2015. gada 19. februāris 13:23

Jau pavisam drīz, 21. februārā, Jūrmalā, Majoru pludmalē, pie «Baltic Beach Hotel», pulcēsies aktīva un veselīga dzīvesveida entuziasti no visas Latvijas. Aktīvākie un sportiskākie dalībnieki sacentīsies skriešanas 10 km, 5 km un bērnu distancēs vai 5 km nūjošanas distancē. Savukārt tiem, kuri nepiedalīsies sacensībās, arī būs iespēja aktīvi pavadīt svētku dienu – izmēģināt biatlona šaušanu, izmērīt sava hokeja sitiena stiprumu, pārbaudīt savu veiklību, braucot ar maģisko velosipēdu un daudzas citas enerģiskas un dzīvespriecīgas svētku aktivitātes. Ikvienam, kas vēlas aktīvi un veselīgi pavadīt savu ikdienu, Jūrmalas Ziemas sporta svētku atbalstītājs «Möller’s» sagatavojis sešus padomus, kā saglabāt enerģiju un palīdzēt savam organismam, aktīvi atpūšoties.

Laba pašsajūta un izskats, sasniegumi mācībās un sportā – visa pamatā ir veselīgs dzīvesveids, sabalansēts uzturs un fiziskās aktivitātes, kas nodrošina pilnvērtīgu organisma attīstību, dod vairāk enerģijas un pasargā no slimībām. Nav svarīgi – vai tā ir slēpošana, nūjošana, dejošana vai skriešana, galvenais būt fiziski aktīviem un darīt to, kas patīk un sagādā prieku. Sportiskās aktivitātes ir lielisks veids, kā rast dzīvesprieku un pierādīt sevi. Pēc fiziskās slodzes organismā sākas atjaunošanās procesi, tāpēc svarīgi zināt, kā palīdzēt savam organismam:

1. Enerģijas atjaunošana

Enerģiju mēs galvenokārt iegūstam ar uzturu, kur liela nozīme ir taukiem. Gan piesātinātie (piesātinātās taukskābes), gan nepiesātinātie tauki (nepiesātinātās taukskābes) nodrošina organismu ar enerģiju, veicina aizsargslāņu veidošanos un vitamīnu uzsūkšanos, taču tikai nepiesātinātās taukskābes veido bioloģiski aktīvās vielas un šūnu apvalkus. Īpaša loma šajos procesos ir omega-3 taukskābēm (EPS un DHS). Omega-3 organismā neveidojas, tāpēc tās jāuzņem ēdot zivis vai ar zivju eļļu, kas kalpo kā dabīgs omega-3 taukskābju avots. Sportisti var pozitīvi ietekmēt savu veselību, atjaunošanos pēc slodzēm un sporta sasniegumus, ja vien uzturā pietiekošā daudzumā lieto vajadzīgās omega-3 taukskābes.

2. Palīdzam savai sirdij

Sportiskie sasniegumi pamatā ir atkarīgi no trīs galvenajām organisma sistēmām, kas var ierobežot spēju veikt vai turpināt fizisko slodzi. Tās ir sirds – asinsvadu sistēma, elpošanas sistēma un fiziskajā darbā iesaistītie muskuļi.  To darbībai jābūt saskaņotai un vienlīdz efektīvai. Omega-3 taukskābes DHS un EHS uzņemtas pietiekamā daudzumā veicina normālu sirds darbību (250 mg dienā) un palīdz uzturēt normālu asinsspiedienu (3 g dienā).

3. Uztur normālu smadzeņu darbību

Omega-3 taukskābes DHS uzņemtas pietiekamā daudzumā (250 mg dienā) palīdz uzturēt normālu smadzeņu darbību un redzi, kas sportistam ļauj labāk apgūt kustību tehniku un vispārējo koordināciju, uzlabo spēju orientēties un ātrāk novērtēt situāciju. Sportists ir koncentrējies un enerģijas pilns.

4. Šūnu celtniecības materiāls

Sportojot nodarbinām plašas muskuļu grupas, notiek arī muskuļu un cīpslu augšana un atjaunošanās. Pēc intensīva treniņa, plastiskajiem procesiem pietrūkstot kādai sastāvdaļai, organisms sāk „ēst pats sevi”, paņemot trūkstošās vielas jaunu šūnu apvalkiem no citām šūnām, kuras ir mazāk strādājušas treniņa laikā. Lai tā nenotiktu, svarīgs ir pietiekams omega-3 taukskābju DHS līmenis, jo tieši no šīm taukskābēm veidojas šūnu apvalki. Ja šo taukskābju trūkst, šūnu atjaunošanās tiek traucēta.

5. Taukskābju līdzsvars organismā

Uzturam jānodrošina noteikta uzturvielu savstarpējā attiecība. Sportistiem ir svarīgi lietot omega-3 taukskābes pietiekamā daudzumā, tā izvairoties no neaizvietojamo taukskābju trūkuma. Sportojošiem cilvēkiem taukskābju disbalanss var būt par iemeslu iekaisuma procesiem muskuļos, cīpslās un locītavās, kā rezultātā sportists mokās ar sāpēm mīkstajos audos, nevar normāli trenēties un piedalīties sacensībās. Lai izvairītos no omega-3 taukskābju disbalansa, ikdienā uzturā omega-3 un omega-6 ir jālieto pareizajās attiecībās (1:4).

6. Stiprini savu imunitāti

Zināms, ka regulāri sportojot, stiprinām imunitāti. Tomēr pie lielām slodzēm: pēc sacensībām un treniņiem, veidojas tā saucamie imunitātes logi, kuru laikā imunitāte pavājinās. Pat vairākas stundas pēc slodzes sportisti ir īpaši uzņēmīgi pret dažādām vīrusu infekcijām un saaukstēšanos. Tādēļ cilvēkiem, kuri aktīvi sporto, jāatceras par regulāru imunitātes stiprināšanu. Mӧller’s produkti ir bagāti ar dabīgajām omega-3 taukskābēm un A, D3 vitamīniem, kas veicina normālu imūnsistēmas darbību. Tāpat D3 vitamīns palīdz uzturēt normālu muskuļu darbību un kaulu veselību.

Uz tikšanos Jūrmalas Ziemas sporta svētkos – jau sestdien, 21.februārī, no9.30!


Komentēt

Pasākumu kalendārs

2018.09.19 | 10:00

Izrāde Slampē 

2018.09.19 | 10:00

Multiplikācijas filma Zemītē 

2018.09.19 | 10:00

Lekcija par mācību uzņēmumiem Tukumā 

2018.09.19 | 17:00

Rokdarbi Kandavā 

2018.09.19 | 17:30

Radošā nodarbība Kandavā 

Visi pasākumi
Jaunākās galerijas
Mēness kalendārs
Septembris
Atvērt kalendāru
Horoskopi
Auns Vērsis Dvīņi Vēzis Lauva Jaunava Svari Skorpions Strēlnieks Mežāzis Ūdensvīrs Zivs Visi horoskopi
Facebook.com
Neatkarīgās Tukuma Ziņas iekš tā Facebook.com
Draugiem.lv
Eirokalkulators

coloring.cool