Kāpēc tik slikti centralizēto eksāmenu rezultāti?!

Jau uzreiz pēc matemātikas centralizētā eksāmena jaunieši teica, ka tas bijis grūtāks nekā ierasts, taču sevi mierināja ar domu, ka tādi jau ir eksāmeni – grūtāki nekā ikdienas pārbaudījumos parasts. Taču, kad jūlijā tika saņemti pārbaudījumu rezultāti, fakts, ka 199 abiturienti Latvijā nav pārsnieguši 5% robežu

Jau uzreiz pēc matemātikas centralizētā eksāmena jaunieši teica, ka tas bijis grūtāks nekā ierasts, taču sevi mierināja ar domu, ka tādi jau ir eksāmeni – grūtāki nekā ikdienas pārbaudījumos parasts. Taču, kad jūlijā tika saņemti pārbaudījumu rezultāti, fakts, ka 199 abiturienti Latvijā nav pārsnieguši 5% robežu, kas jāsasniedz, lai pārbaudījumus vispār būtu nokārtots, pārsteidza pašus jauniešus un saviļņoja sabiedrību – nesekmīgo bija gandrīz trīs reizes vairāk nekā gadu iepriekš. Arī vidējais rezultāts procentos – 36,2 – ir mazāks nekā iepriekšējos gadus, kad tas bija 43,6 un 43,3% un tāpat nesasniedza pat pieklājīgu vidējo līmeni.

Publicējot Valsts izglītības un satura centra apkopotos eksāmenu rezultātus (procentos), atsevišķu skolu direktorus lūdzām komentēt savu skolu skolēnu matemātikas pārbaudījuma rezultātus.

Rezultāti vēl tiks vērtēti

Tukuma 2. vidusskolas direktores vietniece Sanita Birzniece atzina, ka skolas vidējo matemātikas eksāmena rezultātu 29,48% veido dažādi vērtējumi – no 7% līdz pat 100%: “Skolēni, kas nebija pārliecināti, vai vispār eksāmenu nokārtos, to nokārtoja, tiesa, viņu rezultāti nebija augsti. Taču bija arī tādi, kas ieguva vērtējumu, augstāku par vidējo un pat līdz 80%. Protams, mēs eksāmenu rezultātus vērtēsim gan metodiskajās komisijās, gan pedagoģiskajā sēdē, kur katra mācību priekšmeta skolotāji stāstīs, kā skolēniem pārbaudījumos klājies, lai varētu sagatavoties jaunajam mācību gadam un nākamā pavasara pārbaudījumiem.”

Savukārt Tukuma vakara un neklātienes vidusskolas direktore Silva Freimane atzina, ka šīgada matemātikas eksāmens bijis daudz grūtāks nekā iepriekšējos gados, tāpēc arī tāds rezultāts: “Es domāju, ka iemesli sliktajiem rezultātiem ir vairāki – tās ir gan skolēnu zināšanas, gan arī eksāmena grūtības pakāpe, un to, ka tas bija grūtāks nekā citus gadus, apliecina fakts, ka daudzi skolēni to nenokārtoja. Mēs ar šo rezultātu vakarskolu un neklātienes vidusskolu vidū ierindojāmies apmēram pa vidu. Pagājušajā gadā mūsu skolēnu iegūtais rezultāts bija nedaudz augstāks.”
Ar šablonisku pieeju nepietiek

Matemātikas skolotāju metodiskās apvienības vadītāja, Tukuma Raiņa ģimnāzijas skolotāja Diāna Zurģe piekrita, ka eksāmenu rezultāts daudziem radījis pārsteigumu. Viņasprāt, tam, ka vidējie vērtējumi skolās nereti bijuši salīdzinoši zemi un sliktāki nekā citus gadus, ir bijuši vairāki iemesli: “Ir dažādi iemesli, kāpēc bērni ar uzdevumiem netika galā. Piemēram, skolēns var apjukt, ja neizprot uzdotā uzdevuma formulējumu; kā zinām, vienu un to pašu jautājumu var pavaicāt dažādi, un nereti tieši tas ir šķērslis uzdevumu atrisināt. Otrkārt, šajā eksāmenā nebija tikai algoritmi, bet arī uzdevumi, kas prasa domāšanu, radošumu, un ne visi ar to tiek galā. Un vēl matemātikas eksāmenā ir liels apjoms. Es nezinu, vai ir analizēts citu eksāmenu apjoms, vai vispār šie pārbaudījumi tiek salīdzināti. To esmu secinājusi, labojot centralizēto pārbaudījumu darbus – citu skolu, protams. Un vēl jāsecina, ka nereti bērniem pietrūkst motivācijas, godkāres sasniegt labāku rezultātu – viņiem šķiet, ka pietiek, ja tiks sasniegts minimums – šie 5% jeb pārbaudījums tiks nokārtots, taču, ja vēl nedaudz pacenstos, rezultāts būtu daudz labāks.” Tāpat D. Zurģe stāstīja, ka oktobra beigās Valsts izglītības satura centrā notiks metodisko apvienību vadītāju semināri, kuros analizēs centralizēto eksāmenu rezultātus, un tad par papildu secinājumiem runās arī ar novada skolu matemātikas skolotājiem

Komentāri

  1. Izņemot bioloģiju, Raiņi stabili pirmajā vietā, neskatoties uz to, ka lai būtu skolēnu skaits, ģimnāzijā tiek uzņemti visi, pat paši švakākie!!!

    1. Paskaties kārtotāju skaitu un kopvērtējumu un izdali uz galviņām, ne tuvu nav 1. Tai pašā matemātikā kaut vai…

  2. Irlavā matemātikas skolotāju laikam ka jāatlaiž??? bet nau jau ko likt vietā, ehh, tad lai strādā 🙂

    1. Njaa, Jūsu latviešu valodas skolotāju arī būtu jāatbrīvo no darba! Tā arī nav iemācīts, ka NAV, nevis NAU!

    2. Irlavas skolā nav problēma matemātikas skolotājā,bet jauniešos kas paliek deldēt vidussskolas solus ar ļoti sliktām sekmēm un nevēlēšanos mācīties.

    1. Piekrītu Minnai.Tikai nesaprotu kādēļ dome un izglītības pārvalde šai lietā neko nedara.

    1. kurā rādītājā?? tajā, ka tur nav vidusskolēnu?? un kārto 3 x mazāk cilvēku??

  3. Ne tikai Kandava- 2.vidusskolai ir arī ļoti tuvi rezultāti, bet dažos priekšmetos pat ievērojami augstāki. Jāsecina, ka ģimnāzija ne ar ko īpašu neizceļas:-(

    1. Laikam kāds ciparus nepazīst un neprot salīdzināt?
      Kāpēc tāds naids pret Raiņa ģimnāziju? Raiņa skola ir Raiņa skola, ar visām savām senajām tradīcijām un īpašo auru.
      Vai kādam vieglāk paliek, nozākājot kolēģus?

      1. Veltīju 5 min un sarēķināju katras skolas vidējo rezultātu, ņemot vērā visus kārtotos CE:

        Tukuma 2.vidusskola 61.27%
        Tukuma Raiņa ģimnāzija 60%
        Zemgales vidusskola 59.27%
        Kandavas Mīlenbaha vidusskola 55.18%
        Jaunpils vidusskola 50.83%
        Tumes vidusskola 50.35%
        Engures vidusskola 49%
        Kandavas IV 44.39%
        Irlavas vidusskola 44.12%
        Tukuma Vakara un NV 37.39%
        Kandavas tehnikums 36.3%
        Man šķiet, ka šie rezultāti nevienam nav pārsteigums. Prieks par Zemgales vidusskolu, malači!

        1. vēl vienu rādītāju piemirsi izrēķināt, skolēnu skaits skolā pret eksāmenu kārtojušo, tur tā sāls slēpjas ko neviens neredz.

          1. Šeit nav doti šādi dati, iespējams. Cik zinu vakara un neklātienes vidusskolā ir ļoti liels “slimo” skaits, kas eksāmenus nekārto.

  4. Izskaidrojiet, lūdzu, vecam deģenerātam ko nozīmē 5% rezultāts matemātikas eksāmenā. Vai tas varētu nozīmēt, ka jaunajam censonim no 100 uzdevumiem pareizi ir jāspēj atrisināt veseli pieci. Nav tā kā nedaudz par daudz no jauniešiem prasīts!

  5. Prieks par Zemgales vidusskolas vēstures eksāmena rezultātiem-augstākie novadā!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *