Attēlam ir ilustratīva nozīme

Vai elektrību tagad piegādās kāds cits?

Vairāki laikraksta lasītāji redakcijai stāstīja, ka ir nesaprašanās ar elektrības pārdevējiem. Viņi ir «Elektrum» klienti, bet saņēmuši zvanu no SIA «Tet» (Agrāk Lattelecom. – Red.), kura darbinieks informējis par to, ka pārņem ar «Elektrum» slēgto līgumu un turpmāk piegādās elektroenerģiju par lētāku cenu, nekā to dara līdzšinējais pakalpojuma sniedzējs. Turklāt par to, ka nodrošinās šo pakalpojumu, jau esot vienojies ar «Elektrum», līdz ar to cilvēkam atliek vien pateikt “jā”, un darījums būs noticis, jo ”«Tet» pats visu nokārtos un cilvēkam nekas nebūs jādara”.Vēl iedzīvotāji skaidroja, ka no «Tet» neesot saņēmuši nekādu rakstisku piedāvājumu, kuru varētu izvērtēt un salīdzināt ar citiem piedāvājumiem, lai objektīvi novērtētu, vai cena tiešām ir lētāka.

Tad nu vērsāmies SIA «Tet» un vaicājām, vai šāda rīcība ir uzņēmuma agresīvā politika jauna produkta ieviešanai tirgū un klientu pārvilināšanai, vai arī tā ir nejaušība? Un vēl – vai arī tā ir kāda apzināta mārketinga politika, ka jauno pakalpojumu pa tālruni uzņēmums piedāvā senioriem, kā galveno argumentu minot lētāko cenu?

Neviens ne par ko nav vienojies

Privāti, stādoties priekšā kā klients (kas tā arī ir), sazinoties ar «Elektrum», noskaidrojām, ka cilvēkam ir brīva izvēle, no kura pakalpojuma sniedzēja pirkt elektrību, taču tas nenozīmē, ka «Elektrum» ir vienojies ar SIA «Tet» par līgumu pārņemšanu. Ja cilvēks pats to nevēlas, neviens cits ar «Elektrum» slēgto līgumu pārņemt nevar.

Savukārt SIA «Tet» sabiedrisko attiecību vecākā projektu vadītāja  Lāsma Trofimova skaidroja, ka uzņēmuma pārstāvji sazinās ar klientiem telefoniski, iepazīstinot ar elektrības piedāvājumu un izskaidrojot iespējas un klienta potenciālos ieguvumus: “Tostarp iepazīstinām ar iespēju samazināt elektroenerģijas izmaksas, izvēloties «Tet» elektroenerģijas pakalpojumu, kas ir klientiem izdevīgākais. Atvainojamies klientiem mūsu pārstāvju vārdā, ja kādā sarunas brīdī ir radies pārpratums, vai informācija ir nodota neprecīzi.”

Esot lētāk

L. Trofimova: ”Pēc Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas datiem vidējā elektroenerģijas cena mājsaimniecībām ir 58 eiro par megavatstundu, kamēr «Tet» piedāvājumā fiksētā tarifa maksa ir tikai nepilni 54 eiro par megavatstundu. Ja sarunas gaitā klients vēlas noskaidrot precīzāku individuālo ietaupījumu, ar klienta piekrišanu mūsu pārstāvis a/s «Sadales tīkls» vietnē aplūko tehnisko informāciju par konkrēto objektu (fāzes, ampēri, skaitītājs u.tml.) un veic individuālu aprēķinu par elektrības pakalpojumu. Ja klients pēc sarunas vēlas informāciju par viņa individuālo patēriņu un tam attiecīgajām izmaksām saņemt e-pasta formā, tā klientam tiek nosūtīta. Savukārt vispārīgs elektroenerģijas piedāvājums ar kilovatstundas cenu ir publiski pieejams mājaslapā Tet.lv.”

Joprojām – izvēlas klients

L. Trofimova arī skaidroja, ka viennozīmīgi klients ir tas, kurš izvēlas savu pakalpojuma nodrošinātāju un ar to arī slēdz jaunu līgumu, neviens cits, tostarp SIA «Tet», izvēli viņa vietā neveic: “Brīdī, kad klients ir izvēlējies «Tet» elektroenerģijas pakalpojumu, viņš slēdz līgumu, savukārt tālāk tiešām klientam vairs nav jāuztraucas un jāveic liekas darbības – jaunais pakalpojumu sniedzējs sniedz informāciju elektroenerģijas pārvades operatoram a/s «Sadales tīkls», kurš par klienta izvēli mainīt elektroenerģijas pakalpojumu sniedzēju informē iepriekšējo tirgotāju.”

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.