Sabilē sācis noslīdēt kalns, izpēti veic ģeologi /FOTO/

Lietavu dēļ ir apgrūtināti būvdarbi autoceļā Līgas-Kandava-Veģi (P130), kas tika uzsākti šovasar lai novērstu zemes noslīdējumus autoceļa posmos starp Kandavu un Sabili.

Lietavu dēļ ir apgrūtināti būvdarbi autoceļā Līgas-Kandava-Veģi (P130), kas tika uzsākti šovasar lai novērstu zemes noslīdējumus autoceļa posmos starp Kandavu un Sabili. Būvdarbu gaitā tika pilnībā noņemts ceļa segums, tika padziļināts ierakums un atsegta vieta gabionu atbalstsienas izbūvei, kā arī nojaukta vecā atbalsta siena.

Bez atbalsta kalns, kas atrodas blakus ceļam, kļuva kustīgs un pēdējo dienu lietavas ir veicinājušas un paātrinājušas kalna noslīdēšanas procesu.

VAS «Latvijas Valsts ceļi» piesaistījuši ģeoloģijas speciālistu lai veiktu kalna izpēti un uzmērīšanu. No speciālistu puses jau ir iesniegts priekšlikums nogruvumu norakt un samazināt nogāzes slīpumu.

Lai arī konkrētais būvobjekts nav liels, tas ir īpaši sarežģīts veicamo darbu, kā arī lielā zemes apjoma dēļ. Ņemot vērā neparedzētos apstākļus, pastāv iespēja, ka būs nepieciešams veikt papildus darbus objektā, kas prasīs arī papildus finansējumu.

Jau izstrādājot šī objekta būvdarbu projektu, tika piesaistīti ģeoloģijas speciālisti un veiktas papildus ekspertīzes. Būvdarbu projektu izstrādāja SIA «Polyroad», savukārt papildus ģeoloģisko izmeklēšanu, kā arī sagatavotā projekta ekspertīzi veica SIA «Projekts 3».

Pašreiz LVC risina sarunas ar zemes īpašnieku, lai nepieciešamības gadījumā varētu veikt koku izciršanu un zemes norakšanu.

2014. gada 29. jūlijā ar SIA «Saldus ceļinieks» tika noslēgts līgums par būvdarbu veikšanu autoceļa Līgas-Kandava-Veģi (P130) posmos no 13,95. līdz 14,25. kmun no 14,8. līdz 15,3. km. Līguma cena: 757 865 EUR, ieskaitot PVN. Darbi uzsākti šā gada 18. augustā un tos plānots beigt 2015. gada maijā.

Paredzams, ka šogad darbi turpināsies arī novembrī.

Sākotnēji plānotie veicamie darbi būvobjektā: zemes masas nostiprināšana – “gabiona” atbalsta sienas būve; pakāpienu uzbēruma izveide un nostiprināšana ar ģeotekstila materiālu; autoceļa segas un zemes klātnes rekonstrukcija.

Autoceļa posms satiksmei slēgts, tiek izmantots apbraucamais ceļš maršrutā Sabile-Matkule-Pūces-Plosti (vietējie autoceļi V1402 un V 1474).

Komentāri

    1. gadiem jau tur bija avārijas stāvoklis, tomēr gaidīja līdz pēdējam, kamēr beidzot noslīdēs

  1. Vai tiešām rudens nokrišņi iepriekš nebija predzami?!? Neatceros nevienu rudeni bez ilgstošām lietavām. Un kas tās meterologiem (atvainojos) velns par normām, …par pārsniegtām nokrišņu normām? Rudenī lieli lieti pie mums ir bijuši un būs. Nekā pārdabiska šopgad nav.
    Tā ir ka maksā mazass algas darba darītājiem, kam seko neieinteresētība un lielus līdzekļus prasošas sekas. Būtu tagad neatliekamās finanses ieguldījuši darbinieku algās, tad arī tagad nebūtu jāiegulda neatliekamie līdzekļi!!!
    Kaut kāds stulbums!!! Un darba devēji nesūtdzieties, ka nav pietiekmi labu, kvalificētu strādnieku!.
    Kā maksā, tā arī strādā. – To pat augstskolās māca….

    1. Kā maksā, tā strādā – tādu piemēru rāda mūsu bērniem skolotāji jau no pirmās klases!Nerunāju par visiem, sastapos ar konkrētu piemēru.

      Un par laika ziņām…jā, sen jau šausminos par tām “šausmīgajām kataklizmām”…par pirmajiem sniegiem, par lielajiem sniegiem, par lielo aukstumu. Mūsu vecmāmiņas un vectētiņi šādos laika apstākļos nez kā izdzīvojuši???

      1. Tagad tur strādājot ģeologi. Vai sākumā nebija tikai ministrs un eksperti? Skopā maksā vismaz divreiz. Novēlu, lai ir pēc iespējas lielākas izmaksas. Tad varbūt sāks domāt tie, kuriem jādomā un strādāt attiecīgi atbilstoši speciālisti. Savādāk atkal kā jau līdzšim daudzkur pie mums, pat ministrijās “āži par dārzniekiem”, jo dārzniekiem, redz, vairāk maksā.

  2. Projekta sākotnējās izmaksas ap 750t.eur,te atkal smaržo papildizmaksas,strādnieki cik saņem paprasiet viņiem paši -maz neliksies…..

  3. Te, lai tagad domā SA ministrijas Valainis, kas solīja kandavniekiem arī Cēres ceļu – Štoferta atbalstītais puisītis. Naivais Normunds vienmēr uzticējies nepareizajiem cilvēkiem – Klāvs Olšteins un viņa pakalpiņš Valainis.

  4. vairākus gadus plānoja ka darbi jāveic rudenī 😀 , es gan āra darbus daru, kad ir labs laiks un iekšdarbus ziemā,ne pirkstiņi salst,ne kājiņas mitras un klienti priecīgi par kvalitāti,jo nepiemērotos laika apstākļos veikta būvniecība,vairākkārt samazina to mūžu

  5. Super, pēc dažām minūtēm jau 28. oktobris, šī ziņa te rēgojas jau no 16. Vai tiesām nu jau redakcija spēj izperēt labi ja 2 ziņas mēnesī?! Interesanti, kurš par to ir atbildīgs? Kaut gan – kāda nozīme, tāpat vairāk par dažu Kandavas “spīdekļu” medību aktivitātēm atrast nespēj.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *