Kāpēc sestdien Kandavā nebija ūdens?

Aizvadītajā nedēļā divas dienas – trešdien un piektdien, SIA «Kandavas komunālie pakalpojumi» (KKP) informēja pilsētas iedzīvotājus par ūdens padeves pārtraukumu uz pāris stundām, jo ūdensvadu trasēs plānoti remontdarbi. Taču lielai daļai pilsētas centra iedzīvotāju arī aizvadītās sestdienas rīts iesākās bez ūdens.

Aizvadītajā nedēļā divas dienas – trešdien un piektdien, SIA «Kandavas komunālie pakalpojumi» (KKP) informēja pilsētas iedzīvotājus par ūdens padeves pārtraukumu uz pāris stundām, jo ūdensvadu trasēs plānoti remontdarbi. Taču lielai daļai pilsētas centra iedzīvotāju arī aizvadītās sestdienas rīts iesākās bez ūdens.

– Kāpēc Kandavā arī šodien, sestdienā, nav ūdens? Nevienu nevar sazvanīt, kā lai zina, kad ūdens parādīsies? – sazinoties ar redakciju, jautāja lasītājs.
Lai uzzinātu, kāpēc sarežģījumi pilsētas ūdens apgādē radušies arī brīvdienā, sestdien dienas otrajā pusē sazinājāmies ar Edgaru Makovski, SIA KKP vides iekārtu tehniķi, kurš pastāstīja:
– Sakarā ar cauruļvadu savienojuma plīsumu pārslēgumā Ķiršu ielā starp ūdenstorni un jauno atdzelžošanas būvi, aptuveni ap 7.30 sestdienas rītā Kandavā tika pārtraukta ūdens apgāde ne gluži visā, bet lielākajā pilsētas daļā. Kūrortu, Abavas ielā, varbūt ūdens bija. Uzzinot par avāriju pilsētas ūdens apgādē, centāmies tūlīt par to informēt māju apsaimniekotājus, «Kandavas namsaimnieku», lai nerastos apkures sarežģījumi katlu mājās. Avārijas vietā pie darba ķērās trases būvnieks – pilnsabiedrības «A.A& būvkompānija» meistari, klāt bija SIA KKP vadītājs Ervīns Ruņģis, ieradās arī domes amatpersonas – Rolands Bārenis un Leonārija Gudakovska. Ap trijiem pēcpusdienā kļūme bija novērsta un ūdensapgāde pilsētā atjaunota.
– Kā rīkoties iedzīvotājam, ja pēkšņi , bez iepriekšēja brīdinājuma, atgriežot ūdens krānu, konstatē – ūdens nav?
– Es ieteiktu vispirms iedzīvotājiem paņemt un uzmanīgi izlasīt ar mums (SIA KKP) noslēgto līgumu par ūdens apgādes un kanalizācijas novadīšanas pakalpojumiem. Tur ir uzrādīti telefona numuri, uz kuriem zvanīt, ūdensvada un arī kanalizācijas tīklu avāriju gadījumos. Ja radušās kādas citas kļūmes vai neskaidrības ar ūdensapgādi. Līgumā uzrādītais mobilais telefona numurs ir mans kontakttālrunis, un tas ir 29181411. Bez tam uzrādīti arī divi uzņēmuma parastie telefona numuri: 63107371; 63107372, pa kuriem zvanīt darba laikā.
– Vai sestdien saņēmāt daudz zvanu?
– Jā, zvanīja daudzi gan man, gan arī Ervīnam (E. Ruņģim), un tas ir tikai saprotams, ka cilvēki interesējas par to, kas atgadījies, kad ūdens padeve atjaunosies, jo brīvdienā palikt bez ūdens – paši ziniet, kā tas ir. Bija zvanītāji, kuri šo telefona numuru jau zināja, citi caur paziņām uzzinājuši, bet kāda kundze tā arī sacīja – ņēmusi un līgumā meklējusi. Tā, ka sacīt, – nav kur zvanīt vai nevar sazvanīt – nebūtu īsti vietā. Uz visiem saņemtajiem zvaniem tika atbildēts un situācija izskaidrota. Varbūt kādam no neapmierinātajiem iedzīvotājiem nav noslēgs līgums par ūdensapgādes pakalpojumu, tāpēc arī nav zināms, kur šādā situācijā griezties?
– Kas tad īsti bija sestdienas avārijas iemesls? – to jautājām SIA KKP valdes priekšsēdētājam E. Ruņģim.
E. Ruņģis:
– Ūdensvadu saslēgums, kur sestdien notika plīsums, patiesībā bija pagaidu variants, kuru celtnieki bija izbūvējuši, lai savienotu ūdens apgādes akas atzaru no Ķiršu ielas ar ūdenstorni līdz laikam, kamēr ekspluatācijā tiks nodota atdzelžošanas iekārtu būve. Izvēlētie materiāli saslēguma izveidošanai bija labi un kvalitatīvi, bet, kā izrādījās šajā gadījumā, neatbilstoši dotajai situācijai.
– Bez zaudējumi, kas radās sestdienas avārijas rezultātā, kas tos atlīdzinās?
– Mums – uzņēmumam KKP, šī avārija finansiālus zaudējumus neradīja, jo pagaidu savienojuma konstrukciju būvnieki par saviem līdzekļiem uztaisīja, un tagad, avārijas situācijā, atbilstoši arī salaboja. Šajā gadījumā darbs bija no būvkompanijas puses, bet kontrole – no mūsu, KKP puses. Mūsu projekta nauda tur netika tērēta. Ja šis saslēgums būtu saistībā ar ūdensprojektu, kur materiāli, to kvalitāte, pielietojums un naudas plūsma tiek stingri kontrolēta, savienojuma izveidošanai visticamāk būtu izraudzīti citi materiāli. Tāpēc es atkārtošos, lai vēlreiz uzsvērtu – šis bija cauruļvadu saslēguma pagaidu variants, varētu teikt, "celtnieku mīlestības darbs", ko viņi gribēja paveikt ar kvalitatīviem, bet tajā pat laikā lētākiem materiāliem.
– Bet lētākais, kā zināms, visbiežāk nav tas labākais variants….Tas pierādījās arī šoreiz, un brīvdienā bez ūdens padeves palika liela daļa pilsētas iedzīvotāju.
– Būvnieks operatīvi novērsa avārijas situāciju un arī necentās iebilst, jo tā bija viņu atbildība.
– Un vēl, esam uzklausījuši iedzīvotāju neizpratni, kāpēc tieši Liepu ielā ūdens pazūd vispirms?
– Liepu iela saistībā ūdensapgādes ziņā ir kā tāds sāpju punkts, ģeogrāfiski tā ir augstākā vieta pilsētā, kur spiediens "pazūd" vispirms. Bet ūdensprojekta ietvaros esam paredzējuši šo problēmu Liepu ielā atrisināt.
– Kāda ir pašreizējā situācija ūdens apgādes līgumu noslēgšanā ar šī pakalpojuma saņēmējiem?
– Praktiski ar ūdens patērētājiem novadā esam noslēguši līgumus par visiem 99%. Vairums iedzīvotāju līguma nepieciešamību uztver saprotoši. Godprātīgu attieksmi līgumu slēgšanas ziņā vēlētos saņemt no visiem šī pakalpojuma saņēmējiem, arī no daudzdzīvokļu namu apsaimniekotāja SIA «Kandavas namsaimnieka», kur šī līgumu slēgšanas lieta "pieklibo". Pagājušajā gadā pavisam novadā bijušas 76 avārijas ūdensvadu sistēmā, un vairums no tām – Kandavas pilsētā. Tāpēc gribu vien cerēt uz iedzīvotāju sapratni, ka ūdens apgādes sistēma pilsētā uzlabosies pēc lielā ūdenssaimniecības projekta realizēšanas. Tāpēc – būsim iecietīgi!

Komentāri

  1. Skabarga otra acī tiek aktīvi meklēta. Piegriezies žurnāllistes piekasīgais tonis. Pašām darbā un mājās viss oki-doki?

    vai tad šādas nelaimītes var pasūtīt tikai uz darba dienām?
    Paldies vīriem, kas strādāja un ūdens atkal ir.

    Nelejiet – rakstiet arī labas lietas. Kandava jau nav sūnu ciems!

  2. Runā ka Kandavas ātrās palīdzības brigāde saņēmusi pateicību gan naudā, gan mutiskā veidā par smagi cietuša cilvēka glābšanu mežā un trīs kilometrus uz nestuvēm pa dziļo sniegu nesuši līdz mašīnai. To esot novērtējuši gan cietušā piederīgie, gan pati augstākā vadība Rīgā. Cietušais esot izglābts. Kuri ir šie varonīgie cilvēki?

  3. to Elza
    Nu zhurnaalisti jau tematus gluzhi neizdomaa un galvenie suudzeetaaji kaa reiz ir pashi cilveeki, jo iipashi – kandavnieki!

  4. žurnālistiem jāraksta gan par labām,gan ne tik labām lietām, un kandavas lapai par īpašām negācijām gan nevajadzētu pārmest, drīzāk jau otrādi – pēdējos pāris gados netika celtas gaismā daudzas nejēdzības

  5. cik zinu tad viņi pat ūdeni taisa naktī kad izsauc taka nemetiet žurnālisti akmeni strādnieku dārziņā un kas var ko tādu paredzēt

  6. Veči tomēr uz goda – atzina savu vainu, atnāca, novērsa. Un nav pamata bļaustīties. Emocijas nevajadzīgi uzkurina tie, kuriem ir maizes darbs – kašķēties un grauzt citus. Tādi arī zvana redakcijām un sauc žurnālistus.
    Bet tautu (kandavniekus) neapmānīsi. Tauta ir gudra – redz, kas strādā u kas bļaustās.

  7. Tik ilgi amatus un dienestus bīdīja kamēr atkal bankrots?! Domē speciālisti vai blatņiki?

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *