Ūdensvads aizsalis, dienests nepalīdz

Labdien! Rakstu ne tikai savā, bet vairuma Lauktehnikas Abavas ielas iedzīvotāju vārdā. Lieta tāda, ka nu jau otro nedēļu dzīvojam bez ūdens… Laikam aizsalis… Ko darīt? Loģiski, ka par problēmu gribējām informēt SIA «Tukuma ūdens», bet – vai šai organizācijai ir diennakts avārijas dienests? Internetā nekas tāds nav atrodams.

Labdien! Rakstu ne tikai savā, bet vairuma Lauktehnikas Abavas ielas iedzīvotāju vārdā. Lieta tāda, ka nu jau otro nedēļu dzīvojam bez ūdens… Laikam aizsalis… Ko darīt? Loģiski, ka par problēmu gribējām informēt SIA «Tukuma ūdens», bet – vai šai organizācijai ir diennakts avārijas dienests? Internetā nekas tāds nav atrodams.

Kaimiņienei tomēr izdevās pieteikt bojājumu, tomēr nekas nenotika. Pēc tam zvanījām atkal un vaicājām, kad brauks, bet atbilde bija: "Jūs tur, Lauktehnikā, vispār neceriet uz palīdzību, jo mums ir svarīgākas lietas!"… Un vēl tur esot cilvēki, kuri savulaik nelikumīgi pieslēgušies ūdensvadam… Ar vienu vārdu sakot, mūs perfekti atšuva. Man gan ir informācija, ka gadus 30 un vairāk gadus atpakaļ par ūdens apgādi šajā mikrorajonā atbildēja «Lauktehnika», un šim uzņēmumam tad visi arī prasīja un saņēma atļauju pieslēgties esošajam ūdensvadam… Pagājis tik daudz gadu, un tagad «Tukuma ūdens» tēlo eņģeļus un mūs, iedzīvotājus, sauc par zagļiem. Ja apsaimniekošana tika pārņemta, tad taču par to bija jāinformē klienti, turklāt laikus. Nevis, kā tagad, kad tipveida līgumu nevar sastādīt jau divus mēnešus…
Kā varēja noprast, uzņēmumā nav arī sūdzību pieteikšanas un izpildes grafika, jo kaimiņiene zvanīja vēlreiz un viņai pateica, ka jāgaida divas vai trīs nedēļas… Šāda attieksme no organizācijas, kura par rēķinu nemaksāšanu līgumā paredz dubulto tarifu, ir nopietna… Tā nu iznāk, ka tad, kad jāstrādā pašiem, kaut diennakts režīmā, tad pļurkš vien ir…

Tiklīdz varēs, iedzīvotājiem palīdzēs

Par šo vēstuli informējām SIA «Tukuma ūdens» direktoru Ainaru Feldmani un lūdzām to nokomentēt.

Uz kurieni jāzvana cilvēkiem par bojājumiem ūdensvadā?

– Par bojājumiem jāzvana SIA «Tukuma nami» dispečeram pa tālruni 63122330, un tad dispečers informē mūsu uzņēmuma pasīvos dežurantus.

Vai jums ir rinda, kura sarakstāt visus, kam vajag palīdzēt atkausēt ūdensvadu?

– Mēs pieņemam visu informāciju un tad iespēju robežās palīdzam privātmāju iedzīvotājiem. Protams, ja jānovērš avārija maģistrālajos tīklos, to darām vispirms.

Tas nozīmē, ka jūs zināt par problēmām Abavas ielā?

– Zinām. Problēmas šajā ielā ir, jo ūdensvads tur ierīkots padomju laikā, turklāt nevis pa ielu, bet no mājas uz māju, cauri pagalmiem. Pateikt, kurā vietā ir aizsalis, ir ļoti grūti. Turklāt, pat ja aizsalusī vieta ir noteikta, nav garantiju, ka mēs to varēsim atkausēt. Piemēram, šodien no piecām adresēm varējām ūdensvadu atkausēt tikai vienā. Taču mēs drīzumā aizbrauksim un aizsalušo vietu meklēsim, taču, kā jau teicu, nav garantijas, ka varēsim palīdzēt.

Kāpēc nevar palīdzēt?

– Mūsu tehnoloģija ir tāda – tievu šļūtenīti ievada tīklos un caur to laiž karstu ūdeni. Ja tīklos ir kāds līkums vai pagrieziens, šļūtenīte tālāk netiek un tad mēs vairs neko palīdzēt nevaram.

Iedzīvotājiem pārmests, ka ūdensvads padomju laikā ierīkots nesaskaņojot, taču iedzīvotāji saka, ka ar «Lauktehniku» viss ticis saskaņots. Vai tas jūs šos tīklus nepārņēmāt?

– Tagad nekādas «Lauktehnikas» vairs nav. Kad mēs pārņēmām tīklus, neviens jau negāja un neraka vaļā tīklus un neskatījās, kādi tie ir. Taču mēs zinām, kāda ir situācija.

Vai ūdenssaimniecības projekta ietvaros nav domāts šajā ielā tīklus sakārtot?

– Ūdenssaimniecības projekta ietvaros Abavas ielā paredzēts ierīkot ūdensvadu un pievadus.

 

Komentāri

  1. Liela iela pagaja tikai "nieka" divas nedelas pec udensvada aizsalsanas, kad tas tika salabots

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *