Radošo darbu laureātu vidū arī Tukuma 2. vidusskolas jaunietis

Noskaidroti Labklājības ministrijas organizētā radošo darbu konkursa “Vienlīdzība” uzvarētāji. Laureātu apbalvošanas ceremonijā goda raksti tika pasniegti sešdesmit labāko darbu autoriem, un labāko deviņu darbu autori tika apbalvoti arī ar naudas balvām līdz 1000 eiro vērtībā.

Konkursa mērķis bija aicināt jauniešus aizdomāties par to, kas veido iekļaujošu sabiedrību, un mudināt saskatīt un izprast līdzās esošo cilvēku dažādību – viņu vērtību, tiesības uz laimi, cieņu un līdzvērtīgu dzīvi. Skolēni varēja izvēlēties kādu no trīs tēmām – “Cilvēki ar garīga rakstura traucējumiem”, “Bērni ar funkcionāliem traucējumiem” vai “Bērni, kuri dzīvo, vai ir dzīvojuši institucionālajā ārpusģimenes aprūpē”.

 

Atsaucība bija liela – tika iesniegti 369 oriģināli un interesanti darbi, ko rūpīgi izvērtēja profesionāla pieaugušo un jauniešu žūrija, kuras sastāvā bija gan Labklājības ministrijas, gan nevalstisko organizāciju, gan sociālo pakalpojumu sniedzēju, gan komunikācijas un mediju pārstāvji.

 

“Lielā interese ir patiesi patīkams pārsteigums, jo tas pierāda, ka Latvijas jauniešiem rūp līdzcilvēki un iekļaujoša sabiedrība ar vienlīdzīgām iespējām visiem,” uzrunā atzina labklājības ministrs Gatis Eglītis.

 

“Jauniešu iesniegtie darbi ir ļoti oriģināli, sirsnīgi un pārdomas raisoši, tāpēc izvēlēties uzvarētājus žūrijai nebija viegli. Prieks, ka Latvijas sabiedrību un nākotni veido tik talantīgi un radoši jaunieši! Ceram, ka dalība konkursā visiem darbu autoriem deva iespēju iejusties līdzcilvēku ikdienā un saprast, ka, tikai atbalstot citam citu, kopā varam būt spēks,” pauž Labklājības ministrijas valsts sekretāra vietniece Elīna Celmiņa.

Un tā

Nominācijā “Bērni, kuri dzīvo, vai ir dzīvojuši institucionālajā ārpusģimenes aprūpē”

  1. vietu un naudas balvu – 1000 eiro pirms nodokļu nomaksas – ieguva Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskolas audzēknis Timotejs Rozentāls,
  2. vietu un naudas balvu – 500 eiro pirms nodokļu nomaksas – ieguva Ropažu vidusskolas audzēkne Loreta Avota,
  3. vietu un naudas balvu – 300 eiro pirms nodokļu nomaksas – ieguva Tukuma 2. vidusskolas audzēknis Marks Lavrinovičs.

 

Ko pats autors saka par savu darbiņu: “Bāreņa sapnis. Mans mākslas darbs ir par bērnu, kurš palika bez vecāku aprūpes un dzīvo institucionālajā ārpusģimenes aprūpē.

Sava mākslas darbā es izmantoju fotogrāfiju, kuras autore ir Lene Marie Fossen un kura ir pieejama https://www.pinterest.com/pin/lene-marie-fossen-lene-marie-fossens-portraits-of-refugee-children-on-the-greek-island-chios-captured-in-2015–504755070742514121/.

Bērns nesmaida un glezna ir uz melnbalta fona, jo augot institūcijā emocijas kļūst nabadzīgākas, nav dzīvesprieks. Bērns jūtas nevienam nevajadzīgs un pamests. Bērna vajadzības nevienam neinteresē. Tukšums visur!

Savukārt otru gleznas daļu es gleznoju košos toņos, lai parādītu par ko bērns sapņo. Bērns sapņo par mīlošu ģimeni, savām mājām. Bērns vēlas būt mīlēts, just kādam būt vajadzīgs. Bērnam ir vajadzīga uzmanība un mīlestība.

Šī tēma ir vienmēr aktuāla, it īpaši šobrīd, ņemot vērā kara darbības Ukrainā, jo uz Latviju ir atbraukuši bērni bez vecākiem, meklējot patvērumu, drošību un palīdzību. Bērni ir palikuši bez savām mājām, bez vecākiem un atvesti uz svešu zemi. Redzētais un pārdzīvotais tur, rada viņiem emocionālu stresu. Mēs kā sabiedrība varam daļēji atvieglot un palīdzēt pārvarēt šo satraukumu, piedāvājot atbalstu un draudzību.

Mīlestība un cieņa pret katru cilvēku ir visam pamats.”

 

Ar citiem konkursa darbiem var iepazīties: https://vienlidziba.lv/konkursa-darbi/

Komentāri

    1. Nu, halātu un aizsargbrilles studentiem ir jāpērk par savu naudu. Tad laikam tapēc tu mani iedomājies bez tiem. Simtslatnieku dēlam universitātē ir grūti, tomēr es cīnos. Nabadzība ir mana līgava. Entropija.

  1. Par simtlatnieku programmu es protestēju un protestēšu. Pagājušajā pavasarī es par simtslatnieku programmu rakstīju sūdzības dažādām valsts iestādēm no studējošā e-pasta. Manu e-pastu pirms sesijas beigām nodzēsa. Atjaunot to es varēju vien oktobra vidū vien ar dekanāta starpniecību. Esmu atraktīvs students. Onkulis no universitātes IT servisa ilgi negribēja man e-pastu atjaunot. Lakam vajadzīgie ierēdņi par mani pasūdzējās vai arī notika sistemātiska serveru kļūda.
    Ar cieņu, Skolnieciņš

      1. Žēl, ka es nezināju par Labklājības ministrijas organizēto radošo darbu konkursa “Vienlīdzība”, tad es varēju izpausties sakarā ar “Simtlatnieku programmu”. “Simtlatnieku programmas” gaitā tika nopietni pārkāpts darba likums. Tā kā likums visiem ir viens, arī valsts nedrīkst pārkāpt savus likumus. Un ja valsts pārkāpj savu konstitūciju un tai pakārtotos likumus, tad man ir visas tiesības iebilst pret radušos netaisnību. Man nav jāklusē. Ar cieņu, Skolnieciņš ©Skolnieciņš 1999-bezgalība 🙁 Skolnieciņš® ™Skolnieciņš

  2. Šitam klientam ir pilnīgs ku-kū galvā, simtlatnieki beidza pastāvēt pirms gadiem desmit, uz eiro pārgāja 2014.gadā, bet šis stāsta, ka šis studējot kā simtlatnieka dēls.
    Kas tā par augstskolu, kur jāstudē desmit gadi? Vienīgi, ja šī augstskola ir alternatīvi apdāvināto mūžiglītība speciālajās iestādēs.

    1. Simtlatnieku programma turpinās arī tagad, bet jau zem cita nosaukuma. Nosaukuma maiņa neatrisina sākotnējo problēmu. Kad mans tēvs veica kapsētas mūra renovāciju pašvaldības kapos, tad es mācījos 5. klasē. Es vel biju bērns. Naudas trūkums un vienaudžu ņirgāšanās iesēdās man zemapziņā. Tāpēc es nevaru piedot tiem cilvēkiem, kuri nav atzinuši savu vainu un nav izsūdzējuši grēkus, kā arī lūguši piedošanu.
      Bez cieņas, Skolnieciņš
      ©Skolnieciņš 1999-bezgalība 🙁

    2. Dzeguzes ligzda, man ir puspabeigta inženiera izglītība un gandrīz pabeigta dabaszinātņu izglītība. Es vel studēju. Studēt bez naudas ir grūti. Ironiski, ka jaunieši no labi situētām un paēdušām ģimenēm saņem stipendijas, bet man it nekas nespīd.
      Bez cieņas, Skolnieciņš

  3. Tikai pilnīgs ku-kū var nepaguris lielīties ar savu sociāli nelabvēlīgo izcelsmi.
    Puspabeigts inženieris, puspabeigts dabaszinībnieks, toties pilnīgi pabeigts lidojums pāri dzeguzes ligzdai, ja vien zini Milošu Formanu.

    1. Dzeguzes ligzda, nu inženieros, kur es iepriekš studēju, no 75 budžeta grupas studentiem universitāti bakalauros absolvēja vien apmēram 20 cilvēku. Ļoti daudz fiktīvu studiju vietu. Un arī konkurss ir liels. Ar vidējo atzīmi zem 7,5 ballēm vidusskolā nav ko cerēt mācīties. Dabaszinātniekos ir vieglāk, tur atbirums mazāks. Praktiski visi tiek līdz galam. Fakultāti kur es iepriekš studēju un kur tagad mācos, es neatklāšu. Esmu par tiesiskumu. Mans dzīves moto: ”Tev nebūs patiesību zaimot.”. Un patiesība mēdz būt dažāda. Citreiz pievilcīga, bet citreiz riebīga. Simtlatnieki arī ir cilvēki. Mans tēvs veica dižu darbu, lai gan viņam bija arodslimība no darba celtniecībā – divi insulti un astma smagā formā – un viņš bija pirms pensijas vecumā. Viņš renovēja vecu, sabrukušu kapu mūri vairāk nekā 700 metru garumā. Pirmajā vasarā maksāja 100 latus, bet otrajā vasarā maksāja vien 80 latus, jo noteikumi mainījās.
      Ar cieņu, Skolnieciņš

  4. Puspabeigta un gandrīz pabeigta,jo nav laika mācīties.Jālūdzas visiem pagānu dieviem,jāraksta sūdzības visām iestādēm un cītīgi jākomentē zem katra raksta.

    1. Man Satversme ļauj brīvi runāt un rakstīt to, ko es domāju. Kā students es varu rakstīt arī angliski, ne tikai latviski un sūdzēties Eiropas augstākajās instancēs. Studējošā e-pasts ļoti lieti noder, jo tas manam viedoklim piešķir svarīgumu. Vienīgi nav smuki, kad universitāte mani cenzē. Sejā neviens neko nesaka, bet pieeju studējošā e-pastam liedz un tad vairāk par mēnesi neliekas ne zinis. Padomju klišejiskā domāšana Latvijas sabiedrībā mani apbēdina. Cilvēkiem ir jābūt drosmīgiem un brīviem…

  5. Darbā saskaros ar tādiem,kā tu,skolnieciņ.Esmu ievērojis,jo tuvāk pilnmēness vai kāda fāžu maiņa,jo”aktīvāki”tie kļūst.Neesi meiģinājis sameklēt sev draudzeni(draugu)vai vismaz kādu dzīvnieciņu?

    1. Man vienalga, ko tu esi savā darbā novērojis. Ja Tu pat kara laikā nespēj atšķirt upuri no varmākas, tad tavs viedoklis man ir vienaldzīgs. Un tukši uzbraucieni ir vien tava falšā bravūra.

  6. Un ja Satversme ļauj brīvi runāt un domāt katram cilvēkam,kāpēc tu vienmēr nozākā cilvēkus,kas izsakās kaut ko neglaimojošu par ukraiņiem?

    1. Tagad ir karš, bet ukraiņi ir kara bēgļi. Vispār jau Latvija ir Ukrainas sabiedrotā, tas ir viens no daudzajiem iemesliem, kāpēc es atbalstu ukraiņus. Ja Tev tuvākas ir krievu totalitārisma vērtības, tad brauc un dzīvo Krievijā. Kas tev to liedz? Latvijas demokrātijai ir visas tiesības pašaizsargāties no krievu totalitārisma…

  7. Tu vari atbalstīt kaut pakistāniešus!Un kur es esmu teicis,ka krievi man ir tuvi un es atbalstu viņus?Kur ir tevis pieminētā Satversmē par vārda brīvību?

Atbildēt uz Skolnieciņš Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *