Ķeksītim, teātrim vai acu aizmālēšanai?

Pavisam nesen ārkārtas sēdē Tukuma domes deputāti nolēma atļaut koģenerācijas staciju celt par trim metriem augstāku nekā to pieļauj apbūves noteikumi. Iespējams, šie deputāti nezināja (bet nebija gan liegts painteresēties), ka pirms septiņiem, astoņiem gadiem, kad tika izstrādāts Tukuma pilsētas teritorijas plānojums, bija ilgas un garas diskusijas par to, kā pilsēta attīstīsies saturā, platumā un arī augstumā. Daudzu cilvēku iesaistīšanās (tātad darbs un laiks) toreiz bija nepieciešama, lai dome varētu izveidot noteikumus, kas būtu par pamatu stabilai kārtībai arī nākotnē.

Ar visu šo gribu teikt, ka pilsētas sabiedrība bija gana daudz iesaistījusies, lai pēc tam varētu paļauties, kas viss tas, par ko pati bija izteikusies, ir ņemts vērā, un ka pašvaldība, kas šo diskusiju arī rosināja un kuras darbinieki normatīvus sagatavoja, to arī ievēros. Un ka Jānim, Anniņai vai Pēterim šie noteikumi būs vienādi jāievēro.

Bet kas to deva!? Izrādās, Tukumā var ne tikai gribēt būves celt pāri normām. Tas var arī izdoties. Atliek vien jautājumu iekļaut ārkārtas sēdē, un tad bez diskusijas komitejās, bez jelkādām apspriešanām var dabūt gandrīz vienbalsīgu lēmumu. Un pie kājas, ka, piemēram, Anniņai pat prātā nenāca kaut ko tādu prasīt un ka viņa paļāvās…

Protams, noteikumi, likumi un ēku augstumi nav kapakmenī iecirsti un tos var mainīt, taču, ja raugās no jau iepriekš pieminētā sabiedrības paļāvības viedokļa, tad jābūt diskusijai, kā turpmāk jutīsies Smilšu, Tulpju (un plānoto apbūvi tur neviens nav atcēlis), Aveņu un citu ielu iedzīvotāji, kuriem ar 18 metrus augstu rūpnieciska rakstura celtni būs jāsadzīvo. Ja lietu neskata šo ielu kontekstā, bet tikai politiski ārkārtas sēdē, tad šāda kopaina izpaliek. Un tad jāvaicā – ja ikvienu jautājumu var izlemt pāris minūtēs ārkārtas sēdē, tad priekš kam vajadzēja to lielo tautas iesaistīšanu diskusijās? Kam pētījumi, mērījumi un speciālistu viedokļi? Teātrim? Ķeksītim? Acu aizmālēšanai?…

Komentāri

  1. formālisms sit augstu vilni….lai gan ne jau tikai domē.ik uz soļa – sadzīvē , valsts un pašvaldības iestādēs sevišķi krāšņi

  2. Nebūsim muļķīši! Nevienai Anniņai, Maijiņai vai Pēterītim Šulcs, Volfs, Lukmans, un vēl kāds “zinītis” šādu vienbalsīgu balsojumu kā Ziemassvētku dāvanu nepasniegtu ar korumpētā Jāņa Rundāna izkārtojumā. Šis ir mūsu visu zināmā Artīša Kampariņa lobētā Tenbergu biznesa projekts, kuram ir pavisam citi noteikumi nekā Anniņas, Maijiņas vai Pēterīša sīkajām interesītēm.

    1. Tautai atliek vien cerēt, ka pats Sātans šamos neliešus šajos Ziemassvētkos paraus uz elli, lai iesēdinātu jau iepriekš labi uzsildītos sēra kastroļos.

  3. Tukuma pašvaldība ar šo projektu droši ir viena no pašvaldību korumpētības līmeņa pētījuma objektiem

  4. Kuram tie 2-3 metri taucē? Ja blakus ir katlumājas ar 35-40 m augstu skursteni un vēl turpat atļauta 7stāvu apbūve?? Kuru sauks par birokrātu, ja aizliegs šos 2-3 metrus?

  5. Visas iedzīvotāju intereses Tukuma domei ir pie vienas vietas. Visas sabiedriskās apspriešanas ir tikai un vienīgi naudas izšķiešana – turklāt – naudas, kas izvilkta no mūsu kabatām! Tukuma domnieki pasmejas par visām mūsu aktivitātēm, kas izteiktas aptaujās, anketās vai vēstulēs. Viss vienalga. Novadā ir padsmit gadu valdošā kliķe ar saviem naudas licējiem viņu tumbočkās un “basta”!!! Iesālieties visi pārējie. Visi normatīvie akti un likumi ir tikai priekš jums, vientisīši, jums – kas ejat uz visām šīm komiskajām sabiedriskajām apspriešanām. Kooģenerācijas projektu un hesburgeru ierīkotājiem ir citi likumi šajā pilsētiņā!

  6. Pietiek - kas slēpjas aiz kooģenerācijas projekta Tukumā un kādas saiknes ar Latvijas dzelzceļu un Olšteina grupējumu saka:

    Sarunās par jauno vilcienu iepirkumu izgaismojušies “olšteiniešu” atbalstītāji
    A. Margēviča
    27.08.2013.
    Sarunās par jauno vilcienu iepirkumu izgaismojušies ar Satiksmes ministrijas (SM) politiskajiem aizbildņiem – tā dēvēto Olšteina sešinieku saistīti menedžeri, kas rada aizdomas par mēģinājumiem politiski sakārtot daudzmiljonu iepirkumu viena vai otra piegādātaja labā. Par viena no iespējamajiem vilcienu piegādātājiem Hyundai Rotem oficiālo pārstāvi sarunās kļuvis līdz šim nezināms uzņēmējs bez atbilstošas iepriekšējās pieredzes Haralds Balodis, kura biznesa partneris ir Klāva Olšteina “sešinieka” atbalstītājs Mārtiņš Tenbergs.
    Lai gan valstij piederošās AS Pasažieru vilciens valde jau vairākas nedēļas nespēj izšķirties starp diviem iepirkuma darba grupas izstrādei dotajiem iepirkuma variantiem – nomu uz pieciem gadiem vai nomu uz 15 gadiem ar vēlāku izpirkšanu, amatpersonu oficialos izteikumos pārsvarā cirkulē pirmais scenārijs par īsāko nomas termiņu. To pirmdienas rītā intervijā Latvijas Radio atkārtoja arī Pasažieru vilciena valdes priekšsēdētajs Artis Birkmanis.
    Piesardzīgi izvairīgi piecu gadu nomu aizstāv arī ar “olšteiniešu” ietekmi SM valsts sekretāra krēslā nonākušais Kaspars Ozoliņš, par kura zvanu Birkmanim nesenās uzņēmuma valdes sēdes laikā Pietiek jau rakstīja. Saglabājot manevra iespējas, Ozoliņš Pietiek atzina, ka jebkura īstermiņa noma ir saimnieciski neizdevīgaka, tomēr valstij šajā iepirkumā rokas sasienot sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likums, kas liedzot nomu uz pieciem gadiem. Šāda likuma normas interpretācija tomēr uz Pasažieru vilciena valdes galda parādījusies tikai pēdējā brīdī, un citas amatpersonas neoficiāli pieļauj, ka to iespējams apiet.
    Izskan aizdomas, ka īsais – piecu gadu nomas scenārijs varētu būt rakstīts tieši Hyundai Rotem interesēs, kas pērn piegādaja jaunus pasažieru vilcienus Ukrainas dzelzceļam. Tik liels koncerns vienīgais spētu uzņemties īstermiņa līgumuma finansiālo risku. .. Aizkulišu cīņu karstumā par vilcienu iepirkuma nosacījumiem radusies plata sliede, kas ved tieši pie “olšteiniešu” atbalstītājiem, izpētīja Pietiek.
    Kā Hyundai Rotem oficiālais pārstāvis sarunās ar SM un Pasažieru vilciena vadību ieradies līdz šim plašāk nezināms menedžeris Haralds Balodis, kuram saskaņā ar Lursoft datubāzē atrodamo informāciju ir biznesa saites ar “olšteiniešu” atbalstītāju, uzņemēju un vairāku “Repšes biedrības” miljonāru apsargu Mārtiņu Tenbergu. Balodis Pietiek apgalvo, ka arī Hyundai Rotem bez papildu finanšu garantijām no Pasažieru vilciena nav ieinteresēts vilcienu iznomāšanā, jo “nav līzinga kompānija”. Pēdējos amatpersonu izteikumos šonedēļ parādījies iepirkuma scenārijs, ka izpirkums iespējams arī pēc piecu gadu nomas termiņa, kas ir jauns pavērsiens. Hyundai pēc Baloža vārdiem neapmierinot arī līdz šim no Pasažieru vilciena sarunās izskanējusī vēlme, lai vilcieni tiktu piegādāti jau nākamvasar – korejiešiem pieņemamais termiņš, kurā saražot nepieciešamo jaunu vilcienu skaitu, būtu vismaz pusotrs gads.
    Ar Tenbergu vilcienu iepirkuma nosacījumus Balodis neesot apspriedis, arī ar “olšteiniešu” pārstāvi SM Ozoliņu viņš ārpus oficiālajām sarunām ministrijā neesot ticies. Baloža firmai B&B investīcijas pieder 25% kapitāldaļu Tukumā jaunuzceltās koģenerācijas stacijas īpašniecē SIA Tukums DH kuras vienīgais valdes loceklis pēc Lursoft datiem ir Mārtiņa Tenberga jaunākais brālis JĀNIS TENBERGS. Atlikušo 75% īpašnieki slēpjas aiz ofšoriem!!!!!!!!!!!!!, bet vēl līdz pagājušā gada septembrim aiz viena no koģenerācijas stacijas īpašniekiem-ofšorkompānijām Konigsberg LTD bija skaidri saskatāms “olšteiniešu” atbalstītajs Mārtiņš Tenbergs!!! Šobrīd ofšorkompānijai Konigsberg LTD pieder SIA Il Polpo, un šīs firmas skenētajos dokumentos Lursoft publiskajā datubāzē atrodama Mārtiņam Tenbergam 2011. gada 14. oktobrī izsniegta ģenerālpilnvara būt par Konigsberg LTD patieso un pilnvaroto pārstāvi.
    Vilcienu iepirkuma sarunās uznirušais Balodis līdz šim darbojies ar zaļo enerģiju, poligrāfiju, nekustamā īpašuma projektiem saistītā biznesā, rāda viņa Lursoft datubāzē atrodamais profils. Tādēļ konkrētā menedžera izraudzīšanos par vilcienu ražotāja Hyundai Rotemparstāvi Latvijā ir grūti izskaidrot citādi kā ar tuvību “olšteiniešu” atbalstītājiem, kuriem “sava cilvēka” iesaistīšana iespējamā vilcienu piegadātaja pusē ir vēl viens mehānisms, kā kontrolēt sarunas ar Pasažieru vilcienu. Neoficiāli izskan aizdomas, ka “sava cilvēka” iesaistīšana sarunās varētu būt nosacījums ārvalstu komersantam, lai tam būtu izredzes saņemt pasūtījumu.
    Pats Balodis Pietiek pat nemēģina pamatot savu nonākšanu šajā pozīcijā, sakot, ka “tas ir labs jautajums, kas jāuzdod viņiem [Hyundai vadībai]”. Ar Hyundai Balodi esot savedis kopā Māris Gavars – kādreizejais “Šlesera zēns” SM kapitalsabiedrībās, kurš šobrīd ieņem valdes priekšsēdētāja amatu Balodim pastarpināti caur SIA B&B investīcijas piederošajā firmā E2C. Gavars, kurš Pietiek neslēpj, ka apgrozās Tenberga sabiedrībā, sākotnēji bijis Hyundai pārstāvis sarunās par vilcienu iepirkumu, bet stāsta, ka pirms pāris mēnešiem grožus nodevis Balodim. .. Kā zināms, sešu no Reformu partijas atšķēlušos deputātu politiskā līdzatbildība par SM nostiprināta Valda Dombrovska valdības koalīcijas līgumā.

    1. Nu ko, Ziemassvētki ir beigušies, tāpēc tagad tauta var atļauties būt nedaudz skarba: uz mietiem visus šos neliešus, bet pirms spraušanas nenāks par skādi arī neliela deva terpentīna priekš asumiņa!

  7. ”Ja kāds grib taisīt politiku, lai iet uz Saeimu. Pašvaldībā nekādas politikas nav,” ir pārliecināts Tukuma novada priekšsēdis Juris Šulcs 2013.gada 13.martā

Atbildēt uz ak. liekulība!!! Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *