flickriver.com

Cilvēki pārdzīvo par apzagtiem un appludinātiem mājokļiem

Piloši griesti, negaidīti aizkritušas vai uzlauztas dzīvokļa durvis un citas negaidītas sadzīves nepatikšanas mājokļa īpašniekam rada pamatīgu stresu. Nereti pārdzīvojums ir tik liels, ka cilvēkam vajadzīga palīdzība, lai atcerētos ierastos palīdzības tālruņu numurus.

Piloši griesti, negaidīti aizkritušas vai uzlauztas dzīvokļa durvis un citas negaidītas sadzīves nepatikšanas mājokļa īpašniekam rada pamatīgu stresu. Nereti pārdzīvojums ir tik liels, ka cilvēkam vajadzīga palīdzība, lai atcerētos ierastos palīdzības tālruņu numurus vai to, kā pareizāk rīkoties, lai ātri novērstu tālāku nelaimes izplatību*.

50% negadījumu novērš ar pašu spēkiem un pareizo informāciju

Visbiežāk – 46% negadījumu, kas notiek mājokļos – iedzīvotājiem bijusi nepieciešama konsultācija, kā rīkoties, lai pašu spēkiem atrisinātu radušos situāciju, vai arī bija jāatgādina palīdzības dienestu tālruņi, ieskaitot vienoto ārkārtas notikumu numuru 112. Nereti stresu rada fakts, ka tā notikusi negaidīti un šķietami pašā nepiemērotākajā laikā – saimniekam atrodoties komandējumā vai atvaļinājumā, vai arī, kad mājās ir tikai bērni vai vecāka gada gājuma cilvēki.

Negaidīta situācija mājoklī cilvēkus spēj satriekt tik ļoti, ka aizmirstas zināmi fakti un pašsaprotamas darbības. Kāds mūsu klients, atgriežoties no darba secināja, ka ir uzlauztas dzīvokļa durvis un notikusi zādzība. Ar palīdzības dienesta konsultantu viņš vienojās par apsardzes pakalpojuma un atslēgu servisa nepieciešamību. Taču nedaudz nomierinājies klients atcerējās, ka dzīvokļa iekšējās durvis nebija aizslēgtas un ir izmantojamas, līdz tiks nomainīta ārējo durvju sabojātā slēdzene. Tāpat apjukušiem dzīvokļu īpašniekiem konsultanti palīdz ar padomu, kā rīkoties, ja appludināts dzīvoklis – iesakot variantus, kā ātrāk sameklēt kaimiņu, kā sazināties ar apsaimniekotājiem, kā operatīvi piefiksēt bojājumus.

Pieprasītākie santehniķi un atslēgu meistari

Vēl 30% negadījumu situācija mājoklī tikusi atrisināta ar atslēgu servisa vai santehniķa palīdzību. Atslēgu meistara palīdzība bijusi vajadzīga nosacīti klasiskos gadījumos, kad, aizkrītot durvīm, aiz tām palikusi māte ar mazu bērnu, vai arī dzīvokļa īpašnieks pazaudējis atslēgas un nācies tās atvērt ar meistara palīdzību. Savukārt santehniķi visbiežāk palīdzējuši atrisināt situāciju ar aizsalušām vai plīsušām ūdensvada caurulēm – vienojoties par ūdens padeves pārtraukšanu, kā arī sazinoties ar atbildīgajiem apsaimniekošanas dienestiem.

Vēl 8% gadījumu cilvēki palīdzības dienestam lūguši konsultēt, kā pareizi noformēt iesniegumu par atlīdzību – kā un vai fotografēt negadījuma vietu. Daļa cilvēku arī izmanto iespēju pārliecināties vai palīdzības dienesti rīkojas atbilstoši, piemēram, vai apsaimniekotājs ir tiesīgs izlauzt sienu, lai pārliecinātos par ēkas stāvvadu bojājumiem un kam jāatlīdzina sienas atjaunošanas izdevumi.

* liecina «If Apdrošināšana» Diennakts mājokļa palīdzības servisa dati par pēdējā gada laikā sniegtajiem pakalpojumiem.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *