Milzkalnē pasta nebūs

Esam saņēmuši ziņu, ka «Latvijas pasts» grasās slēgt Milzkalnes un Tukuma 2. pasta nodaļas. Jau 2007. gadā pašvaldība panāca kompromisu un Milzkalnes pasta nodaļu saglabāja. Telpu īri un komunālos pakalpojumus pastam sedza Smārdes pagasts, tagad – Engures novads. «Latvijas pasts» tikai maksāja algu savam darbiniekam un apmaksāja telefona sakarus. Pagājuši pāris gadu, un atkal Milzkalnes pastu draud slēgt. Kāpēc tiek lauzta iepriekš panāktā vienošanās?

Esam saņēmuši ziņu, ka «Latvijas pasts» grasās slēgt Milzkalnes un Tukuma 2. pasta nodaļas. Jau 2007. gadā pašvaldība panāca kompromisu un Milzkalnes pasta nodaļu saglabāja. Telpu īri un komunālos pakalpojumus pastam sedza Smārdes pagasts, tagad – Engures novads. «Latvijas pasts» tikai maksāja algu savam darbiniekam un apmaksāja telefona sakarus. Pagājuši pāris gadu, un atkal Milzkalnes pastu draud slēgt. Kāpēc tiek lauzta iepriekš panāktā vienošanās?

Agija Tērauda, «Latvijas pasta» sabiedrisko attiecību speciāliste:

– Izvērtējot visu Tukuma novada pasta nodaļu rentabilitātes rādītājus, klientu plūsmu un ģeogrāfisko izvietojumu, tika pieņemts lēmums pievienot Milzkalnes pasta nodaļu Tukuma 1. pasta nodaļai, kas atrodas Pils ielā 20, Tukumā. Milzkalnes nodaļas darbības rentabilitātes rādītāji bija vieni no zemākajiem no visām Tukuma novada pasta nodaļām. Pat ņemot vērā to, ka Engures dome līdz šim sedza telpu īri un komunālos maksājumus, pasta nodaļas tiešie ieņēmumi nenosedz pat pasta nodaļas nelielās izmaksas. Paredzams, ka Milzkalnes pasta nodaļas pievienošana Tukuma 1. pasta nodaļai noslēgsies šā gada 7. oktobrī.

Iedzīvotājiem pasta pakalpojumi dzīvesvietā (abonētās preses, korespondences, pensiju piegāde) būs pieejami tāpat kā līdz šim, bet pasta nodaļā pieejamos pakalpojumus turpmāk sniegs Tukuma 1. pasta nodaļa. Tas nozīmē, ka arī pasta pakas turpmāk klientiem tiks izsniegtas Tukuma 1. pasta nodaļā.

2007. gadā Engures pagasta padomes sēdē «Latvijas pasta» pārstāves deputātiem cieši solīja, ka motorizētā piegāde uzlabos pasta piegādi un klienti neko nezaudēs. Bet kad aizslēdza Ķesterciema pasta nodaļu, nu cilvēkiem, ja nevar samaksāt par pakas piegādi Ls 3, jābrauc uz Enguri. Tātad neērtības ir diezgan pamatīgas. Tagad tāpat arī būs Milzkalnē. Turklāt par pakas sūtīšanu jau maksā tas, kurš paku sūta. Kāpēc par vienu pakalpojumu jāmaksā divkārt? Vecāka gadagājuma cilvēki Ķesterciemā sūdzas, ka vairs nevar aizsūtīt nevienu apsveikumu nedz arī vēstuli, jo markas un kartiņas nevar nopirkt. Nav iespējams novaktēt, kad brauks pastnieka mašīna. Tāpat tas ir arī klientiem, kuri strādā. Tādējādi pastam klientu loks kļūst aizvien mazāks. Vai tas ir izdevīgi pastam un vai tas tiek izvērtēts?

A. Tērauda:

– Paku piegāde klienta dzīves vietā ir atsevišķs pakalpojums, par kuru noteikta pakalpojuma maksa saskaņā ar «Latvijas Pasta» apstiprinātajiem tarifiem. Pakalpojuma maksu par pakas piegādi dzīvesvietā var apmaksāt gan sūtītājs, gan adresāts.

Pasūtot preces no kataloga, klientam ir iespēja pasūtījuma veidlapā atzīmēt, vai viņš vēlas paku saņemt pasta nodaļā, vai mājās. Piegādes maksu šajā gadījumā nosaka firma, kas piedāvā konkrētās katalogpreces. Ja klients, veicot katalogpreču pasūtījumu, ir norādījis, ka vēlas saņemt paku pasta nodaļā, bet, saņemot «Latvijas Pasta» aicinājumu ierasties pēc pakas, pārdomā un vēlas sūtījumu saņemt savā dzīvesvietā, tad šāda iespēja pastāv. Šādā gadījumā klientam piegādes maksa būs jāmaksā atsevišķi.

Arī pie pastnieka iespējams saņemt vairākus pasta pakalpojumus: pensiju izmaksu, pārvedumu izmaksu, komunālo maksājumu apmaksu, pasta nodaļā pieejamo preču, laikrakstu un žurnālu iegādi mazumtirdzniecībā, pasta vērtszīmju un aplokšņu iegādi un preses izdevumu abonēšanu. Pastniekam var nodot nosūtīšanai arī vienkāršu vēstuli vai pastkarti.

Lai klientam nebūtu jāgaida pastnieks visu dienu, iesakām iepriekš sazināties ar pasta nodaļu vai savu pastnieku, lai pieteiktu nepieciešamo pakalpojumu (piemēram, laikraksta, pastkaršu iegādi u. c.).

Par to, ka cilvēks pasūta laikrakstu, viņam jāmaksā 41 santīms. Bet par laikraksta piegādi taču maksā arī izdevējs, turklāt attiecībā pret laikraksta cenu procentuāli salīdzinoši lielu naudu. Iznāk, ka pa vienu pakalpojumu jāmaksā vairākas reizes… Arī pastam taču jābūt ieinteresētam, lai lai laikrakstiem būtu pasūtītāji.

– Maksa par abonementa noformēšanu pasta nodaļā un pie pastnieka ir Ls 0,41. Līdz 2009. gadam pakalpojuma maksa bija iekļauta preses izdevuma cenā. Sākot ar 2009. gadu pakalpojuma maksa ir izdalīta atsevišķi no preses izdevuma cenas. Pakalpojuma maksa par abonementa noformēšanu tiek piemērota tāpat kā, piemēram, komunālo maksājumu rēķiniem. «Latvijas Pasts» piedāvā noformēt preses abonementus arī uzņēmuma mājas lapā www.pasts.lv un pa tālruni 67008001. Abonējot preses izdevumus mūsu mājas lapā vai pa tālruni, abonementa noformēšana ir bez maksas.

Iedzīvotāji, kuriem nav pieejams internets, var izmantot pašvaldību un bibliotēku piedāvātās interneta izmantošanas iespējas un noformēt preses abonementus bez maksas.

Pasūtot laikrakstu katru mēnesi, vajadzētu būt saglabātai datu bāzei, vai to datorā pasta darbinieks jau neredz? Tad pasūtīšanas process būtu ātrāks. Ja klientu loks pastā sašaurināsies, vai neiznāk tā, ka pasts vairs klientiem nebūs vajadzīgs?

A. Tērauda:

– «Latvijas Pasts» savā datu bāzē uztur un uzglabā informāciju par abonentiem. Ja klients atkārtoti veic preses izdevuma noformēšanu internetā, pa tālruni vai pasta nodaļās ar tiešsaites pieslēgumu, tad klientu ir iespējams atrast pēc iepriekš ievadītajiem datiem un noformēt jaunu abonementu. Tas nozīmē, ka dati par klientu tiek ievadīti tikai vienu reizi un, abonējot atkārtoti, klientu mūsu datu bāzē iespējams atrast pēc kādas no meklēšanas pazīmēm.

Noformējot abonementu pasta nodaļās bez tiešsaites pieslēguma un pie pastnieka, klientam savi dati jāuzrāda katru reizi.

***

Arī novada domes priekšsēdētājs Gundars Važa no «Latvijas pasta» līdz šim saņēmis tikai noraidošas atbildes, taču viņš gatavojas vēl sarunas turpināt. Šajās atbildēs redzam vien to, ka «Latvijas pasts» strikti diktē klientam noteikumus. Kaut gan mūsu dzīve šķiet neiedomājama bez pasta un pasta nozīme, it sevišķi laukos, tiek novērtēta, tomēr izskatās, ka tiek darīts viss iespējamais, lai klienti novērstos un meklētu citas iespējas. Un netrūkst jau arī veiklu piedāvājumu, piemēram, virmo ideja, ka mobilā telefona rēķinus par lētāku samaksu varētu iekasēt «Maxima» veikalu tīkls. Gan jau netrūks arī citu piedāvātāju. Pastam klientu skaits samazināsies un tad atkal nāksies meklēt iespējas, kā par pakalpojumiem iekasēt vairāk. Diemžēl bezgalīgi tas tā nevarēs turpināties.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *