Attēlam ir ilustratīva nozīme

 Telefonkrāpnieki sākuši veikt zvanus, imitējot operatīvo dienestu 112 un 110 telefonu numurus

IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite” ir konstatējis, ka telefonkrāpnieki ir sākuši duplicēt operatīvo dienestu telefonu numurus 112 un 110. Kopš vakardienas līdz šim brīdim ir fiksēti vairāk nekā 600 zvani, kurus krāpnieki veikuši, dublicējot numurus 110 un 112. Visvairāk krāpniecisku zvanu veikti, dublicējot numuru 110. Uzņēmums par situāciju ir ziņojis Valsts policijai un Valsts drošības dienestam.

Kā norāda “Bite” Korporatīvo un sabiedrisko attiecību vadītāja Una Ahuna – Ozola, zvana saņēmējam parādās, ka zvans tiek veikts no operatīvo dienestu telefonu numuriem 112 un 110. Pirmās indikācijas liecina, ka zvana laikā krāpnieki vaicā zvana saņēmējam personas datus, piemērām, precīzu vārdu un uzvārdu, personas kodu u.tml. informāciju, norādot, ka zvana saņēmējs ir iekūlies nepatikšānās. Savukārt, atzvanot uz neatbildētu zvanu no numuriem 110 vai 112, cilvēki sazinās ar īstajiem operatīvo dienestu zvanu centriem.

“Šobrīd telefonkrāpnieki ir atraduši jaunu, ļoti rafinētu metodi, kā iegūt personas datus no iedzīvotājiem un izmantot viņu uzticību operatīvajiem dienestiem, visticamāk, noziedzīgiem nolūkiem. Par situāciju esam informējuši atbildīgos dienestus. Šobrīd darām visu iespējamo, lai šādus zvanus vismaz “Bite” tīklā bloķētu. Vienlaikus aicinām iedzīvotājus būt piesardzīgiem, atbildot zvaniem,” saka U. Ahuna – Ozola.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.