Attēlam ir ilustratīva nozīme

Ar papildu finansējumu cer mazināt rindas PMLP

26. aprīlī Ministru kabinets nolēma piešķirt Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei finansējumu 223 812 eiroapmērā, lai no 2022. gada 1. jūnija līdz 2022. gada 31. decembrim nodrošinātu 20 amata vietas uz noteiktu laiku. Nav paredzēts palielināt  Iekšlietu ministrijai noteikto kopējo amata vietu skaitu.

“Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes kapacitātes stiprināšana ir bijusi nepieciešama jau sen. Tā kā dienestam šobrīd ir jānodrošina gan personu apliecinošu dokumentu izsniegšana, gan steidzamības kārtā jāizsniedz dokumenti Ukrainas bēgļiem, mums ir jālūkojas gan uz īstermiņa, gan ilgtermiņa risinājumiem. Šo amata vietu piešķiršana ir īstermiņa risinājums, kas ļaus nekavējoties pārvirzīt resursus tur, kur ir vislielākās rindas – Rīgā. Tai pat laikā lūkojamies arī uz ilgtermiņa risinājumiem, piemēram, sadarbību ar pašvaldību klientu apkalpošanas centriem, kuros drīzumā varēs iesniegt un saņemt personu apliecinošus dokumentus,” atzīmēja iekšlietu ministre Marija Golubeva.

172 334  eiro paredzēti papildu 16 klientu apkalpošanas speciālistu amata vietu ieviešanai, lai nodrošinātu labāku pakalpojuma pieejamību klientiem –  noformēt un saņemt personu apliecinošu dokumentus, tai skaitā uzturēšanās atļaujas un vīzas. Vēl 51 478  eiro paredzēti 4 vecāko referentu amata vietu ieviešanu migrācijas jomā, paaugstinot kapacitāti migrācijas jautājumu risināšanā, tai skaitā uzturēšanās atļauju un vīzu noformēšanas un izsniegšanas jautājumos.

Klientu apkalpošanas speciālisti sniegs pakalpojumus atbilstoši Latvijas reģionos pastāvošajam pieprasījumam, tādējādi nodrošinot PMLP sniegto pakalpojumu līdzsvarotību atbilstoši pieprasīto pakalpojumu veidam. Klientu apkalpošanas speciālisti lielākoties veiks pienākumus personu apliecinošu dokumentu noformēšanas un izsniegšanas jautājumos, taču pēc nepieciešamības tiks iesaistīti arī citu PMLP kompetences jautājumu risināšanā.

Lēmums par 20 terminētu amata vietu izveidi PMLP pieņemts, jo pieaudzis pieprasījums saņemt PMLP pakalpojumus un palielinājusies kopējā klientu apkalpošanā iesaistīto darbinieku noslodze. Vienlaikus dažādu PMLP pakalpojumu pieprasījuma pieauguma rezultātā ar šī brīža PMLP klientu apkalpošanai pieejamajiem resursiem un migrācijas jomā iesaistīto darbinieku skaitu nav iespējams vienlīdz pilnvērtīgi nodrošināt gan Latvijas iedzīvotājiem sniegto pakalpojumu pieejamību, gan trešo valstu pilsoņiem sniedzamo pakalpojumu pieejamību, tai skaitā Ukrainas civiliedzīvotājiem paredzēto atbalsta pasākumu īstenošanu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.