Uztura un dzīvesveida ieteikumi labai pašsajūtai pavasarī

Pavasarī veselībai ir jāpievērš īpaša uzmanība, jo šajā laikā organisms ir novājināts pēc garajiem un tumšajiem mēnešiem, kā arī ir izsīkušas vitamīnu un minerālvielu rezerves. Tas rezultējas ar lielāku nogurumu, darbaspēju samazināšanos, miegainību un citiem nevēlamiem simptomiem. Lai mazinātu šos simptomus un saglabātu pavasarī gan mundrumu, gan labu veselību, ieteicams ievērot dažus uztura un dzīvesveida ieteikumus.

Jāuzņem pietiekami daudz šķidruma

Plānojot ikdienas uzturu un savas gaitas, jānodrošina, ka uzņemat pietiekami daudz šķidruma. Tam vajadzētu būt robežās no 1,5 līdz 2,5 litriem atkarībā no ķermeņa masas. Jāatceras, ka jāpadzeras ir regulāri, negaidot mirkli, kad pārņem slāpes. Pavasarī vērtīgas ir bērzu un kļavu sulas, kas bagātina organismu ar vērtīgām minerālvielām un palīdz to attīrīt no šlakvielām.

Jāatvēl laiks kārtīgam miegam

Pavasaris noteikti nav tas laiks, kad sasniegt savus mērķus uz miega rēķina, jo organismam vienkārši nav rezervju, lai to spētu kompensēt, kā tas ir vasarā vai rudenī, kad esam uzņēmuši daudz vitamīnu, sezonālo pārtiku, uzlādējuši savas baterijas no saules stariem. Tāpēc pavasarī pilnvērtīgs miegs ir ļoti būtisks, lai varētu saglabāt pietiekamas darbaspējas un uzturētu imunitāti labā stāvoklī, citādi pavasara vīrusi ķersies klāt viens pēc otra.

Uzturā jāiekļauj vairāk dārzeņu, augļu un graudaugu

Protams, ka labas pašsajūtas un enerģijas pamatā ir sabalansēts un spēcinošs uzturs. Ja ikdienā īpaši nepievērš uzmanību tam, ko ēd, tad pavasarī tomēr vajadzētu pasekot, lai uz šķīvja ir pietiekami daudz dārzeņu, augļu, arī graudaugu, kas sniegs ilgstošu sātu un enerģiju. Graudaugu putras būs laba izvēle brokastīm, jo sniegs enerģiju un spēku līdz pat pusdienām. Pavasarī jau pieejami pirmie zaļumi, ko noteikti jācenšas iekļaut savā uzturā. Tos var likt salātos, smūtijos vai spiest sulu, likt vienkārši uz sviestmaizes.

Jāuzņem neaizvietojamās taukskābes

Jāatceras, ka uzturā jāiekļauj arī neaizvietojamās taukskābes jeb tā saucamie labie tauki. Tie ir ļoti nozīmīgi imunitātei, sirds un asinsvadu veselībai, kognitīvajām funkcijām, labam miegam, nervu sistēmas stabilitātei utt. Labās taukskābes, omega 3 un omega 6, var uzņemt ar uzturu un arī ar uztura bagātinātājiem. Ja omega 6 parasti pietiekami daudz izdodas uzņemt ar pārtikas produktiem (gaļu, olām, augu eļļām, piena produktiem, riekstiem), tad omega 3 taukskābes ar uzturu var neizdoties uzņemt pietiekami daudz.

Visvairāk omega 3 ir treknajās jūras zivīs, linsēklās, kaņepju sēklās, valriekstu un rapšu eļļā. Bet koncentrētā veidā un atbilstošās devās organismu ar omega 3 var apgādāt zivju eļļa. Tāpēc pavasarī noteikti ieteicams papildināt savu uzturu ar zivju eļļu. Zivju eļļa īpaši ieteicama tiem, kuriem ir pazemināta imunitāte, liela garīgā un fiziskā slodze, arī bērniem un studentiem. Bet jāatceras, ka uztura bagātinātājs neaizstāj pilnvērtīgu un sabalansētu uzturu.

Jāatrod laiks fiziskām aktivitātēm

Ieteikumu saraksts noteikti nebūtu pilnīgs, ja tajā neatrastos mudinājums iekļaut savā ikdienā dažādas fiziskās aktivitātes. Lai gan varētu šķist, ka laikā, kad tā jau ir zems enerģijas līmenis, labāk ieritināties zem segas, kustības svaigā gaisā nevis iztukšos, bet sniegs papildu enerģiju un vairos pozitīvo noskaņojumu. Ja līdz šim ar sportu neesat nodarbojušies, tad derēs kaut vai garākas pastaigas katru dienu, tas jau būs nozīmīgs ieguvums jūsu veselībai un pašsajūtai. Iesaistiet savās aktivitātes visu ģimeni!

*Uztura bagātinātājs. Uztura bagātinātājs neaizstāj pilnvērtīgu un sabalansētu uzturu!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.