Par ko bieži mēdzam pārmaksāt

Budžeta un izdevumu plānošana ir tas veids, kā sasniegt mērķus, sakrāt kaut kam naudu. Lai to paveiktu, ir nepieciešams atbildīgi tērēt savus līdzekļus un meklēt iespējas, kā optimizēt izdevumus. Bieži vien mēs pat neapzināmies, kur un kādā veidā iztērējam pārāk daudz un pārmaksājam. Lūk, dažas pozīcijas, kurās, iespējams, arī jūs varat ietaupīt.

Gatavās maltītes, dzērieni ārpus mājas

Maltītes ārpus mājas un līdzņemamā ēdiena un dzērienu iegāde kopumā mēneša ietvaros var veidot tiešam lielu izdevumu daļu. Ja parēķina, kādas ir ēdienu un dzērienu patiesās izmaksas, tad skaidrs, ka tiek krietni pārmaksāts. Cik izmaksā tasīte kafijas mājās un līdzi ņemamā kafija kioskā? Tā ir pārmaksa vairākas reizes. Tas pats attiecas uz ēdienu.

Protams, tas nenozīmē, ka uzreiz pilnībā jāatsakās no ēšanas un dzeršanas ārpus mājas, bet varat atrast alternatīvas, kas ļaus samazināt izdevumus. Šajā gadījumā varat biežāk paņemt pusdienas un uzkodas līdzi no mājām. Arī kafiju var ērti paņemt savā termokrūzē. Tas pats attiecas uz dzeramo ūdeni. Nopērkot savu atkārtoti uzpildāmo pudeli, ietaupīsiet patiesi daudz, kā arī būs izdarīts pakalpojums planētai.

Preses izdevumi un grāmatas

Žurnālu un grāmatu cenas, salīdzinot ar iedzīvotāju vidējiem ienākumiem, ir tiešām augstas. Kāpēc maksāt tik daudz par to, ko izlasa un noliek plauktā? Tā vietā varat izmantot internetā pieejamo informāciju, aizņemties grāmatas no draugiem, kļūt par bibliotēkas apmeklētājiem. Tāda veidā grāmatnīcās un kioskos iztērēsiet daudz mazāk naudas. Arī savu mājas bibliotēku jāveido atbildīgi, izvēloties tikai tādas grāmatas, kas šķiet patiesi vērtīgas, lai gribētos tās pārlasīt arī pēc gada vai vairākiem, atstāt bērniem un mazbērniem.

Finanšu pakalpojumi un kredīti

Liela ir arī iespēja, ka jūs pārmaksājat par banku un nebanku sektorā izmantotajiem pakalpojumiem – bankas kartēm, kontu apkalpošanu, apdrošināšanu, kredītiem un citiem pakalpojumiem. Kāpēc tas notiek? Jo zināma loma ir pieradumam un lojalitātei “savam” pakalpojumu sniedzējam, ar kuru jau vieno ilgstoša sadarbība, kā arī, iespējams, pirms sadarbības nemaz nav veikta pienācīga izpēte, lai atrastu izdevīgāko piedāvājumu.

It īpaši tas attiecas uz kredītpakalpojumiem. Lai saņemtu izdevīgāko un nepārmaksātu par kredītu, ir jāveic kredītpiedāvājumu salīdzināšana un rūpīga izpēte. Jāpārbauda potenciālie kredītdevēji, to reputācija, darbības licence. Tikai tad vajadzētu izlemt, ar kuru aizdevēju sadarboties un pieteikties kredīta izsniegšanai.

TV, interneta un sakaru pakalpojumi

Vairums patērētāju jau gadiem un pat gadu desmitiem izmanto viena un tā paša pakalpojumu sniedzēja TV, interneta un sakaru pakalpojumus. Pat tad, ja ik pa laikam cenas tiek paaugstinātas un rēķini pieaug, liela daļa klientu nedomā par pakalpojumu sniedzēja maiņu. Kāpēc? Jo pieradumam ir liels spēks. Pārmaiņas nevienam nepatīk. Var arī nebūt īsti skaidrs, vai pie cita pakalpojumu sniedzēja patiešām būs labāk un izdevīgāk. Bet to nevar uzzināt, kamēr neizpēta citus piedāvājumus un neveic aprēķinus, izpēti, neuzzina par pakalpojuma kvalitāti. Iespējams, arī jums šajā izdevumu segmentā ir lielas iespējas panākt ietaupījumu.

Zīmolu preces

Domājams, vairums patērētāju, kuri pērk zīmolu preces, zina, ka lielāko daļu augstās cenas veido pats zīmols, tā prestižs un novērtējums, nevis preces izmaksas. Bet tas nenozīmē, ka citu, mazāk zināmu zīmolu preces, kuras maksā mazāk, obligāti būs ar zemāku kvalitāti. Daudzos gadījumos varat atrast lētāku un tikpat labas kvalitātes alternatīvo preci. It īpaši tas attiecas uz sadzīves precēm un tehniku, arī elektroniku.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.