Padomi tiem, kuri plāno doties uz autoskolu

Ja autoskola ietilpst jūsu tuvākās nākotnes plānos, tad būs noderīgi uzzināt dažus padomus, kas ļaus autovadītāja apliecību iegūt ātrāk, kā arī dos lielāku garantiju, ka vispār sasniegsiet savu mērķi.

Ja autoskola ietilpst jūsu tuvākās nākotnes plānos, tad būs noderīgi uzzināt dažus padomus, kas ļaus autovadītāja apliecību iegūt ātrāk, kā arī dos lielāku garantiju, ka vispār sasniegsiet savu mērķi.

Visi taču zinām tādus cilvēkus, kuri autoskolu ir apmeklējuši, vienu, divas un varbūt vēl vairākas reizes, bet joprojām ir bez autovadītāja apliecības. Visticamāk, jūs nedomājat, ka tā varētu atgadīties arī jums. Bet neveiksmi ar autoskolu var rosināt dažādi faktori, tāpēc labāk par tiem padomāt laikus, lai tad, kad tiešām autoskola tiek apmeklēta, būtu lielāka izdošanās iespējamība.

Izvēlies īsto laiku

Lai gan varētu šķist, ka nav svarīgi, kurā gadalaikā vai kurā mēnesī dodas uz autoskolu, patiesībā tam ir nozīme. Dažos posmos esam motivētāki un darbspējīgāki, citos — vairāk noguruši, slimojam. Tāpēc vajadzētu saprast, kurš ir tas gada posms, kad jums ir augstākās darbaspējas un labākā pašsajūta, jo skaidrs, ka autoskola būs papildu slodze citiem ikdienas pienākumiem. Ja autoskola tiek sākta laikā, kad ir tiešām liels noslogojums un nogurums, tad pastāv lielāka iespējamība, ka cietīs apmācības kvalitāte, radot vēlmi šo lielo slodzi no sevis nomest un pārtraukt mācības autoskolā.

Pareizā laika izvēle ir aktuāla arī tādā kontekstā, ka noteikti vērtīgāk ir apgūt braukšanas prasmes ziemā, laikā kad ir apgrūtinoši ceļa apstākļi. Tas būs grūtāk un ilgāk, bet tam noteikti ir daudz lielāka vērtība. Tagad arī likums nosaka, ka katram kursantam ir lielāks obligāto braukšanas nodarbību skaits ( palielināts līdz 20 obligātajām nodarbībām), kā arī obligāti jābūt braukšanai uz slidena ceļa seguma. Vasarā to nodrošināt ir daudz grūtāk, jāizmanto speciāli poligoni.

Tomēr tas prasmju daudzums tāpat nebūs pietiekams, lai jaunais autovadītājs uzreiz ziemas apstākļos justos komfortabi un pārliecināti pie sava auto stūres. Tāpēc ziemas mēneši tagad šķiet pat pievilcīgāki autoskolas apmeklēšanai.

Rēķinies, ka tiešām būs jāmācās

Izplatīts ir viedokli, ka autoskola jau tāds nieks vien ir. Kas tad tur, palasa noteikumus, iemācās zīmes. Tomēr tieši šī pārliecība mēdz iegāzt pārāk pašpārliecinātus kursantus, kuri nevelta pietiekami daudz laika mācībām, neapmeklē nodarbības. Un rezultāts ir tāds, ka ir jau grūtības nokārtot teorijas eksāmenu, kur nu vēl braukšanu.

Pret šo apmācību jāattiecas nopietni, jāieplāno laiks regulārai teorijas apguvei ne tikai nodarbību laikā, bet arī mājās. Atstājot visu uz pēdējo brīdi, var nākties vilties savās zināšanās.

Cilvēki dažādi reaģē uz neveiksmēm. Ja sanāk tā, ka teorijas eksāmens nav sekmīgi nokārtots, tad kāds var arī padoties un nemaz vairāk nemēģināt. Tāpēc jākoncentrējas uz tādu zināšanu līmeni, lai cerētu, ka teoriju izdosies nokārtot jau ar pirmo reizi. Tas arī samazinās izmaksas, jo nebūs jāmaksā par atkārtotu eksāmenu.

Varbūt uz kādu laiku, kamēr tiek apmeklēta autoskola, nāksies atteikties no kaut kā cita savā ikdienā — vakara izklaidēm, kino, kāda hobija, lai atrastu laiku mācībām. Ir jāprot sakārtot prioritātes, autoskola jāliek vienā no pirmajām pozīcijām.

Vai tev būs laiks intensīvām braukšanas nodarbībām?

Ja teorijas apgūšanu var ieplānot sev ērtā laikā, ja neskaita nodarbības, tad ar braukšanas nodarbībām jau ir sarežģītāk. Instruktori ir noslogoti, ir arī jāspēj vienoties par ērtāko laiku. Un, lai apmācība būt efektīva, braukšanas nodarbības jāieplāno pēc iespējas bieži. Un tas mūsdienu noslogotajā dzīves ritmā var būt īsts izaicinājums.

Vajadzētu padomāt, vai ikdienas pienākumi un dzīves ritms vispār ļaus atvēlēt laiku regulārām braukšanas nodarbībām. Ja pastāv tāda iespēja, noteikti noderēs, ja šajos mēnešos samazināsiet cita veida noslogojumu, darba stundas.

Jau rezervē aptuveno naudas summu

Nauda ir vēl viens nopietns klupšanas akmens, kas bieži vien spiež pārtraukt mācības autoskolā. Ja sākumā nav priekšstata, cik daudz naudas vajadzēs, var rasties problēmas. Tiek samaksāts par teoriju un citām lietām, bet tad, kad sākas braukšanas nodarbības, kas izmaksā visvairāk, tad kursants attopas, ka viņam nemaz nav naudas.

Vislabāk būtu, ja aptuvenā summa, kas nepieciešama autovadītāja apliecības iegūšanai, jau būtu atsevišķi nolikta tikai šim mērķim. Tad nebūs jākavējas, jāgaida alga, bet varēs intensīvi mācīties un ātrāk iegūt kāroto apliecību. Ja autoskola nav steidzama vajadzība, tad var nepieciešamo naudu sakrāt, bet diezgan bieži tiek izmantoti arī kredītpakalpojumi, kas ļauj iegūt šo summu konkrētam mērķim.

Šobrīd aptuvenās izmaksas, lai iegūtu autovadītāja apliecību, ir robežās no 600 līdz 1000 eiro. Tas atkarīgs no katra kursanta, viņa apķērības un mērķtiecības. Ja attiecas pret šo procesu ar lielāko nopietnību, rezultāts būs ātrāk un tas izmaksās mazāku naudas summu.

Komentāri

  1. “Pret šo apmācību jāattiecas nopietni”
    Tas attiecas uz ko autovadītājiem tika? !
    Cik nopietni CSN pārzin citi ceļu satiksmes dalībnieki!? Šie var būt nenopietnāki vai kā?!
    Ja tas velosepēdists un A1 motobraucējs pārvietojas pa koplietošanas brauktuvēm, tad zināšanu lielums un pārbaude NEDRĪKST būt “vieglāka”….

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.