Auto kredīts, atsauksmes, klientu sūdzības par auto līzingu

Auto kredītu atsauksmes: kādas tās mēdz būt, kas ir jāzina. Vai vērts iesaistīties un secīga instrukcija auto kreditēšanai un līzingam.

Auto kredītu atsauksmes: kādas tās mēdz būt, kas ir jāzina. Vai vērts iesaistīties un secīga instrukcija auto kreditēšanai un līzingam.

Mazliet piemirstie auto kredīti uz daudz pieejamākā auto līzinga fona sāk atgriezties pie savām topa pozīcijām. Un to var skaidrot ar daudzu kreditoru jaunāko lojalitātes politiku: auto kredītu procentu likme ir sasniegusi gandrīz līzinga līmeni, bet prasības palikušas iepriekšējās. Citiem vārdiem sakot, auto kredīts ir kļuvis lētāks, tas nozīmē – pieejamāks. Turklāt auto kredīts ir vienaldzīgs pret pašu pirkumu (auto), to interesē tikai paša aizņēmēja iespējas.

Bet gan auto kredīts, gan auto līzings ir fizisko un juridisko personu finansēšanas veids. Un ja sadarbībā ar juridiskām personām jums viss ir pilnīgi skaidrs un saprotams, tad partnerība ar privātajiem klientiem nepārtraukti  “burbuļo”. Privātie klienti nekad nevar iztikt bez personiskām atsauksmēm par tās vai citas finanšu struktūras darbību, tāpēc, pamatojoties uz viņu rakstīto, var veidot vispatiesāko priekšstatu par jebkuras kompānijas auto līzingu vai kredītu.

Kas ir jāzina pirms auto līzinga vai auto kredīta noformēšanas

Vispirms ikvienam topošajam aizņēmējam ir jāpārbauda, vai viņš atbilst prasībām, kuras izvirza konkrētais kreditors. Piekrītat, ir muļķīgi nosūtīt pieteikumu auto kredītam vai līzingam, ja ikmēneša neto ienākumi ir 200 eiro apmērā. Jo banka ir izvirzījusi obligātu nosacījumu: aizņēmēja ienākumu apmērs pēc visu obligāto izmaksu atrēķināšanas nedrīkst būt mazāks par 350 eiro. Bet pieteicējs, cerot uz brīnumu, nosūta pieteikumu auto kredītam (līzingam), bet atbildē saņem atteikumu vai piedāvājumu ar samazinātu finansējuma summu. Šāda situācija tikai vēl vairāk saasina attiecības starp banku un aizņēmēju un rezultātā noved pie tā, ka atraidītais aizņēmējs atstāj ne pārāk glaimojošu atsauksmi par kredītiestādi. Tāpēc pirms nosūtīt pieteikumu auto kredītam, atbildiet sev uz šādiem jautājumiem:

  • Vai jūsu kredītvēsturē nav negatīvu faktu?
  • Vai jums ir pastāvīga darba vieta un pietiekami ienākumi vēlamās naudas summas noformēšanai auto kredīta, līzinga veidā?
  • Vai jums iri 18 gadi?
  • Vai jūs patiešām izmantosiet kredīta naudu auto iegādes finansēšanai?
  • Vai jums ir Latvijas pilsonība?

Tāpat jums ir jāzina, ka:

  • Iesniedzot pieteikumu auto kredīta, līzinga noformēšanai, kreditors pārbaudīs jūsu kredītvēsturi vairākās datu bāzēs.
  • No auto kredīta (līzinga) noformēšanas brīža jums būs 14 dienas, lai atteiktos no darījuma un atgrieztu bankai naudu.
  • Nesavlaicīga auto līzinga vai kredīta atmaksa, maksājuma termiņa kavējumi un citi finanšu saistību pārkāpumi var novest pie grūtībām atmaksāt kredītu.
  • Aizņēmējam vienmēr ir tiesības atmaksāt auto kredītu vai līzingu pirms termiņa: pilnībā vai daļēji, maksājot procentu likmi tikai par faktiski izmantoto atmaksas periodu.

Ko var uzzināt no aizņēmumu atsauksmēm par auto līzingu un auto kredītu?

Auto kredīta un auto līzinga atsauksmes mēdz būt dažādas: pozitīvas, negatīvas vai neitrālas. Bet ja jūs vēl pirms kredītlīguma parakstīšanas esat rūpīgi iepazinies ar dokumenta saturu, precizējis visas neskaidrības, izpētījis atmaksas grafiku, tad ar nepatīkamiem pārsteigumiem jums nevajadzētu saskārties. Galvenais: pirms auto kredīta vai līzinga noformēšanas ļoti rūpīgi izpētiet, kas jūs sagaida kavētu maksājumu gadījumā, kādi termiņi tiks uzskatīti par “kavējumiem” un vai iespējams iepriekš vienoties ar kreditoru par maksājuma atlikšanu. Centieties panākt, ka visas vienošanās tiek fiksētas rakstiski kredīta vai līzinga līgumā.

Ļoti ērti, kad kreditori savās lapās izvieto ne tikai kredītu kalkulatorus, bet reālus piemērus no maksājumu vēstures. Piemēram, Latvijas Kredītu Centrs lapā bez šīs informācijas iespējams uzreiz izlasīt klientu atsauksmes un tūlīt pat iepazīties ar auto parku (šādā veidā līzings vai kredīts tiek noformēts daudz ātrāk un vienkāršāk).

Kādas ir visbiežāk pieminētās problēmas atsauksmēs:

  1. Slēpti  komisijas maksājumi. Piemēram, klients nav zinājis, ka katrs ikmēneša maksājums tiks aplikts ar papildus komisijas maksu u.t.t.
  2. Precizitātes ievērošana, veicot minimālā maksājuma datumu. Bankas bieži nosaka konkrētu dienu vai mēneša periodu maksājumu veikšanai. Ja nauda tiks ieskaitīta pirms šī termiņa, to var uzskatīt kā daļēju pirmstermiņa līzinga atmaksu, bet ikmēneša maksājums netiks apmaksāts. 
  3. Procentu likmes norādīšana par mēnesi, nevis par gadu. Tas attiecas uz ātrajiem kredītiem, kas arī var noderēt auto kreditēšanā. Šādas kredītkompānijas parasti norāda procentu likmes apmēru mēnesī. Klienti neprecizē šo lielumu, bet praksē gada likme izrādās 12 reizes lielāka.
  4. Atlaižu perioda izmantošanas noteikumi. Kredītu noformēšanā bieži var saskārties ar atlaižu periodu, īpaši jau, saņemot kredītkarti, kura laikā aizņemto naudu iespējams atgriezt bez procentiem. Bet tikai nedaudzi interesējas par procentu likmes apmēru, kas tos sagaida, ja visa summa netiks savlaicīgi atgriezta. Bet procenti šādos gadījumos tiek aprēķināti arī atlaižu periodam.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *