Attēlam ir ilustratīva nozīme

Visiem lēmumiem ir sekas

Gājēju pārejas Tukumā ir temats, par ko runāts un rakstīts neskaitāmas reizes.  Šoreiz iemeslu satraukumam radīja fakts, ka pēc Kurzemes ielas pārbūves nav plānots atjaunot gājēju pārēju Kurzemes iela, kur tā savieno, nosacīti runājot, ietvi no mazās maksimas uz «Mego veikalu. Sākotnēji domājām, ka pāreja nav atjaunota, jo vēl jau ielu pārbūvē un zīmes uzlikt gan jau pagūs, taču nedaudz tālāk pie «Narvesen» kioska pārejas zīme tomēr jau uzlikta…

Mēģinājām uz vietas izdomāt, kādas ir alternatīvas, bet nācās secināt, ka, piemēram, nākot no maksimas puses, nav citas iespējas, kā šķērsot ielu tieši tajā vietā, kas jau pirms gadiem tur tika ierīkota, jo, palūkojoties pa labi – ietves nav, un pa kreisi – arī ne. Protams, var iziet cauri Kurzemes ielas 3. nama pagalmam, taču to būs grūti izdarīt vecam cilvēkam, mammai ar bērnu ratos un invalīdam ratiņkrēslā, jo veikala stāvlaukumu apjož paaugsta apmale. Protams, cilvēki arī tagad iet ielai pāri, bažīgi skatoties, vai nedrāžas automašīnas, kas diemžēl samērā reti ievēro 30 kilometru ātruma ierobežojumu darba laikā…

Par lēmumu noņemt pāreju jābrīnās vēl arī tāpēc, ka ikdienā to izmanto daudzie Kurzemes, Spartaka un Celtnieku ielas iedzīvotāji, vecāki ar bērniem, kas dodas uz bērnudārzu… Kad apvaicājos, vai kāds zina, ka pāreju noņems, visi bija pārsteigti, jo par to nekur nav ticis runāts. Piemēram, koku ciršana apspriesta, bet kāpēc pāreja ne?! Labs jautājums.

Kad reiz par pārejām un satiksmi runājām ar kādu tukumnieci, kas cēla trauksmi par ieceri noņemt gājēju pāreju Spartaka un Raudas ielas krustojumā, arī iedzīvotājus par to neinformējot, viņa aicināja aizdomāties par to, ka pamazām vien pat pilsētā par galvenajām paliek automašīnas. Jo – ja uz ielas uzbrauks gājējam, kurš iet, kur pats iedomājas, viņš arī būs vainīgs, bet uz pārējas – vainīgs autovadītājs, tāpēc jau pārejas noņem, jo pašvaldība par katru cenu vēlas izdabāt autovadītājiem nevis gājējiem, kuru vidū turklāt ir ļoti daudz bērnu, kas uz skolu un mājās iet ar kājām…

Tas, protams, ir viedoklis. Un tomēr. Pāreja nav kas tāds, ko vienā dienā var ierīkot un nākamajā noņemt. Pieradinot sabiedrību ielu šķērsot vienā vietā, ir jāuzņemas liela atbildība. Tāda pati – lielai atbildībai ir jābūt arī tad, ja kādu no pārejām plānots noņemt, turklāt, kā šajā gadījumā – tranzītielā, ka jau tā gluži nepiemēroti iekārtojusi pašā pilsētas vidū. Ko ieteikt bērnam, kas no mazotnes radināts ielu pilsētā šķērsot tikai pa gājēju pārejām un arī pieradis, piemēram, Kurzemes ielu šķērsot pa konkrētu gājēju pāreju? ”Skrien pāri, kamēr nenāk auto?!” Tikai – vai ikviens bērns spēj līdz galam novērtēt, cik tuvu vai tālu ir automašīna, kuras šoferis ne vienmēr apzinīgi pilda visus satiksmes noteikumu, tai skaitā tos, kas paredz noteiktu ātruma ierobežojumus konkrētajā ielas posmā?

Ir arī cits viedoklis. Ir zināms, kāpēc pašvaldības Satiksmes komisijai ir vēlme noņemt pārejas, jo – uz tām notiek nelaimes gadījumi, kuru iemesls nereti ir tie paši bērni un jaunieši, kas, piemēram, ar elektrisko skrejriteni vai velosipēdu, vienkārši runājot, mauc, neskatoties ne pa labi, ne pa kreisi. Protams, arī šādas situācijas daudzi būs piedzīvojuši un pārmetuši krustu laimē, ka nav braucēju notriekuši. Ko lai piebilst? Ka būs tieši tā, kā notiek, varēja paredzēt jau pirms sešiem gadiem, kad valstī mainīja Ceļu satiksmes noteikumus, atļaujot velosipēdistam šķērsot gājēju pārēju, nenokāpjot no velosipēda, bet – gājēja ātrumā. Tikai šos pēdējos divus vārdus liela daļa ir piemirsusi.

 

Komentāri

  1. No autovaditaja puses skatoties, parejas ir stipri pa daudz, ik pec 10 -15 metri pareja. Degvielas cenas ar nav leetas + pasliktinas gaisa kvalitate pilsetaa. Vajadzetu izbuvet tunelus vai tiltus bet kartejo reizi Latvijaij nav naudas un tapeec esam kur esam ar neapmierinatiem cilvekiem.

  2. Raksts raksta pēc. Tak projekts bija gatavs pirms būvdarbiem. Kur tad bija acīgā žurnāliste?

  3. Korekti būtu bijis pajautāt viedokli atbildīgajām domes personām, iespējams ir bijis pamatots iemesls.

  4. paariet ielu var tukumaa jebkuraa vietaa.nav jau triis joslu aatrgaitas shoseja.nu protams ar berna ratiem vai vecakam cilvekam savadak.

    1. Jā, jā, nav problēmu sķērsot….. tā pat arī Tukums 1 stacijā pa taisno uz trepēm?!!!!!
      Nekur nav problēmu, “guļošais policists” uz galveno ielu likt nevarot, bet kā izrādās “lidzīgās” valstīs to var…. nekas nav “spēcīgāks” ātruma ierobežošanai ka guļošais….

      1. tev kas,pie stacijas nav gaajeeju paareja lai tiktu uz trepeem?varbuut veel prieksh tevis stacijas puskalnaa uzziimeet zebru vai uzbetoneet valni? vot priduraks,ja es tevi pareizi sapratu.

      2. Kur tu nevari trāpīt uz stacijas trepēm? No vilcienu stacijas uz autoostas pusi ir gājēju pāreja, neesi ievērojis? Pilsēta ir jābūt sabalansētai kustībai, no rīta braucot uz darbu kapitāls murgs ir, visātrākais ir tie kas neprot plānot savu ceļu pa pilsētu lai būtu pēc iespējas mazak kreiso pagriezienu, tas pats arī ar gājējiem, vajag jau galvā izdomāt kur iet lai samazinātu pats savu ceļu un samazinātu to skaitu cik daudz šķērso citas ielas

  5. Tur joprojām cilvēki iet pāri pat tad,kad mašīnas brauc un mašīnas stājas,un viņus laiž,lai gan neviena zīme vairs nav,bet kas būs,kad kāds pēc ieraduma ies pāri un kāds ne vietējais brauks???

  6. varbūt sāksim vākt parakstus lai visu ielu sazīmētu kā gājēju pāreju, jo katram jau ir sava vēlme šķērsot ielu kur “vajag”!!!

  7. Stāvēju vakarā ar bērnu ratos pie Nervesan pārejas-visi brauc garām pat neskatās uz zīmi “gājēju pāreja”! Pabrauca 4 mašinas līdz 5 apstājās,jo sāku māt ar galvu! Tākā ne tikai gājēji ir vienmēr tie kuriem “iegribu” pēc ir vajadzīgas pārejas! Pati vadu auto,bet saprotu arī gājējus,jo tos retais laiž arī tur kur gājējam ir priekšroka,nerunājot par gājēju pārejām!

    1. nu tik nevajag te pārspīlēt, kur, kur, bet Tukumā ir diezgan laba autovadītāju kultūra attiecībā uz pārejām, bet gājēju gan nē, jo tie jūtas kā vilcieni uz sliedēm…

      1. Kosmonauts.Es kā vadītājs un gājējs varu pateikt,ka 30% Tukumā pie stūres ir paviāni!Katru dienu pa pāris gadijumiem sanāk redzēt!Tiešām daudz idiotu pie stūres!

  8. Pilnīgi piekrìtu,ka pārejai spartaka,raudas ielas krustojumā nav jābùt. Jo,kas tur notiek? Bērni no rītiem tur iet aizmiguši,neskatās ne pa labi,ne pa kreisi. Un galvenais, ja brauc no spartaka ielas puses,lienot tur kaut ar 10 km/h nav iespējams redzēt vai tūlīt kāds bērns ar elektro skūteri vai riteni neuzlidos uz mašīnas kapota. Jo tur ir privātmāja,kurai ir koka žogs,kas neatļauj redzēt neko kas notiek metru no pārejas. Un kāpēc man kā autovadītājam ir jābūt vainīgam,ja nepārredzamā gājeju pārejā man uz kapota uzlido riteņbraucējs,kurš turklāt neievēro nevienus satiksmes noteikumus. VAI NU TUR JĀNOVĀC ŽOGS,VAI JĀPĀRCEĻ PĀREJA TUVĀK UZ SPARTAKA IELAS PUSI.

    1. Elektro skuteru, vēlo braucēju, skūteristu ierobežošana ir nepieciešama, viņus kontrolē joprojām par maz…
      Jo ja kontrolētu tad neatļautos ar vietējie čuvaki vismaz dienas laikā savākties uz ietves pie gajēju pārejas….

    2. Pilnībā piekrītu par to ka tā pāreja ir nevietā, vai nu japartaisa tas koka žogs lai var redzēt cauri,

    1. To sev pajautā pēc gadiem 20, vai jautajum vai ikdienā pārvietojies kājām…

  9. Ja uz Kurzemes ielas pie mazās maximas nebutu domāta pāreja tad nebūtu nobruģēts celiņš uz ielas pusi- būtu uzrakts un iesēta zāle, bet skaidri redzams ka pāreja būs..

  10. Tur taču vēl papildus prožektoru SPECIĀLI gājēju pārejai uzlika savā laikā ….

  11. neviens jau neliedz tur turpmāk šķērsot, vienigi nāksies apstāties un pārliecināties vai tuvumā na auto. Pārejas ir stipri pa daudz, uz katra stūra, un gājēji neievēro noteikumus, vienkārši pēkšņi mainot savu virzienu ir uz ceļa braucamās daļas. Gājējiem ir pienākums apstāties pie brauktuves, pārliecināties vai tuvumā nav auto, un tad tikai šķērsot brauktuvi. Ja apskatoties redz ka tuvojas auto, un tasir pārāk tuvu, nav tiesības šķērsot to, jāpalaiž auto, jo mašīna nevar apstāties ar bremzēšanas ceļu 1 metrs. Māciet saviem bērniem, un paši macaties pareizi uzvesties uz ceļa, nevis bļaustaties ka pāreas nevajag likvidēt. Visi negadījumi notiek tieši uz tām, jo vecāki un skolas nemāca gājēju un velo pienākumus. Tas pats, neviens nav atcēlis sodīt gājēju, ja tas šķērso brauktuvi tam neparadzētā vietā, īpaši ja pēc 10 metriem ir pārejas. Visi kritizē un vaino vadītājus, bet kā liecina statistika tad praktiski visos gadījumos vainīgi ir paši gājēji un velo vadītāji.

  12. Pāreja vēl ir sīkums, salīdzinot ar absurdi ierīkoto notekūdeņu savākšanu. Ieraka metru diametra trubu, bez nevienas notekakas visā mājas garumā, esošās aizbēra. Tagad lietus smeļas pagrabos un bojā iedzīvotāju īpašumu. Žurnāliste varētu lietainā dienā atnākt uz Kurzemes 2, paostīt kāda neciešama pelējuma un mitruma smaka ir kāpņutelpā.

  13. Komentārus palasot ir skaidrs ka cilvēki zin ko grib, ļoti žēl ka Tukuma dome nevienā neklausās, izdomā apsurdus risinājumus elementārām lietām, piemēram glaunie Led prožektori naktī uz gājēju pārejas ir skaisti jā, BET gājēju pamana tikai kad viņš ir uz pārejas, prožektors jāliek tā lai spīd metrus 5 vismaz arī pirms gājēju pārejām, raudas un Spartaka ielas krustojumā kā minimums arī pārvietot apgaismes ierices un mazākais ko darīt uzlikt spoguli lai ir saprotams vai aiz žoga ir kāda kustība, redzamība tur ir nulle!
    Tieši tad pats kas ar tagadējo enerģijas taupīšanas režīmu, gaismas tiek atslēgtas vismistiskākajas vietās, kādēļ deg fasades apgaismojumi, pašvaldības teritorijās kur cilvēki atrodas pa dienu tikai, bet nakti trotuāri tumši, plānot plāno bet kaut kur auzās! Nekas nemainīsies līdz dome nesāks ieklausīties cilvēkos!

    1. šai domei ir pieredze neieklausīties, tapēc velti ceriet…līdz nākamajām vēlēšanām

  14. Jā, tā ir. Gājēji paši skrien virsū mašīnām, velosipēdisti automašīnas uz ceļiem burtiski medī un dažkārt, nelieši tādi, atļaujas braukt pa ceļiem, par kuriem ar saviem grandiozajiem aplokšņu nodokļiem maksā, lasi, domā, ka tas ir viņu privātīpašums, uz kura ciskudriļiem nav eksistenciālas tiesības atrasties. Vienlaikus, autovadītāji ir ar kristālskaidru sirdsapziņu, ka zīmes 30 zonā tā arī brauc, apdzenot nepārkāpj punktu par nepārtrauktās līnijas šķērsošanu, pagriezienus rāda vienmēr un laicīgi. Nudien svētuļi. Guļas un ceļas atkārtojot CSN pantus kā baušļus.
    Kandri, vecīt, Tu sarakstīji pilnīgu tuftu.

Atbildēt uz Iedzīvotājs parastais Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *