Nasta tiešām pārāk smaga!

Pēc stundas jānodod avīze iespiešanai tipogrāfijā, bet joprojām līdz galam nav skaidrs, kas īsti skolas bērnus, viņu vecākus un arī skolotājus sagaida pirmdien. Streiks būs? Nebūs? Būs, bet uz nedēļu? Bet varbūt – kā solīts – līdz galējai uzvarai?! Tieši tik pretrunīgas ziņas joprojām saņemam gan no arodbiedrības, gan valdības institūcijām. Kā jau streikiem raksturīgi, turklāt tik saasinātā brīdī, kā šobrīd, – mirkli pirms vēlēšanām – sarunas turpinās… Ar līdzīgām metodēm izglītības darbinieki, kuru arodbiedrību arī tolaik vadīja dažādi vērtētā Inga Vanaga, streikam gatavojās arī pirms iepriekšējām vēlēšanām…

Bet šoreiz daudz kas ir citādi. Šoreiz daudz aktīvāk nekā citkārt līdzīgu protesta akciju gadījumā notikumus komentējat jūs – lasītāji. Un kā nu ne, ja ar skolu lietām taču katrs bijām vai joprojām, kaut ar bērnu un mazbērnu starpniecību, esam saistīts. Turklāt streikošanā gatavas iesaistīties ne tikai vispārizglītojošās, bet arī profesionālās skolas un bērnudārzi!

Un ir vēl kāda lieta, kas šīs reizes streikošanu atšķir no citām līdzīgām. Proti, absolūti lielākais jūsu vairums skolotāju prasības atbalsta. Tas nu reiz ir pamanīts, ka gan bērnudārzu audzinātāju, gan skolotāju trūkst, un tie, kas vēl palikuši, ir pārstrādājušies. Pārstrādājušies, taču tik un tā saņem mazākas algas nekā vidēji tautsaimniecībā un arī vidēji reģionā…

Taču pārstrādāšanās un izdegšana jau nav tikai naudas un desmit nepamanītu un tāpēc arī neapmaksātu darba stundu jautājums. Lielākā nelaime, kas skolas vai, pareizāk sakot, visu mūsu sabiedrību piemeklējusi, ir aizsāktais un pusratā atstātais jaunais mācību saturs un tā ieviešana. Izrādās, skaisti iesāktā un pat filozofiski pamatotā ideja par nākotnes skolu un tās radītajiem ”produktiem” – bezgala radošiem un kompetentiem nākotnes pilsoņiem – nesaprātīgas augstprātības, naudas trūkuma un, jā, pilnīgi ticams, ka arī visaugstākā līmeņa vadības stulbuma (protams, protams, arī jau kovida) dēļ ir pārvērtusies par skolai un skolotājiem nepanesami smagu nastu. Un, manuprāt, to vēl smagāku un nepanesamāku dara dažu, acīmredzot vispārējā haosā (kovida un mācību līdzekļu trūkuma dēļ?) apmulsušu skolēnu un viņu vecāku rīcība. Vieni, iespējams, savā pusaudžu maksimālismā pilnībā aizmirsuši, ka mācīšanās ir divvirzienu darbība un arī to, ka ar vai bez kovida, grāmatām un kompetencēm elementāras pieklājības un uzvedības normas civilizētu cilvēku sabiedrībā nepieļauj ne skolas un skolotāju prasību klaju ignoranci, ne arī rupjības un rīcību, kas dažos gadījumos jau būtu kvalificējama kā huligānisms… Un var vienīgi nožēlot tos skolēnus, kuru vecāki, tā vietā, lai iesaistītos reālā savu bērnu audzināšana, it visā vaino skolu un uzdrošinās vajāt skolotājus, piemēram, zvanot vai sūtot īsziņas arī vēla vakara un nakts stundās, vai arī, izsakot savu viedokli, izmanto leksiku, kas raksturīga vārtu rūmes ”džentlmeņu”, ne sevi un citus cienošu cilvēku sarunām…

Ko darīt šobrīd – jautājums tiešām atklāts. Jo tieši šobrīd un tieši pie varas esošā valdība ne ar naudu, ne ar lielu naudu neko daudz darīt nevar. Tam, lai izjaukto ”mašīnīti” jeb izglītības saturu, tā struktūru un apmācību metodes kopā ar visiem mācību materiāliem saliktu loģiskā secībā, ir vajadzīgs laiks. Un jā, arī saprašana un nauda. Bet kamēr tā visa nav, ir jāpaļaujas, ka skolotāji dara visu, ko var un vēl vairāk, lai viņu audzēkņi saņemtu labāko, ko viņi var dot. Mūsu uzdevums – saprast un atbalstīt. Ne tikai savus bērnus, bet arī skolu un skolotājus.

 

 

 

 

 

 

Komentāri

  1. Skola tagad stradat tiesam ir loti gruti..jo valda skolnieku visatlautiba..tiesibas ir bet pienakumu nav.prasibas skolotajiem aug..daudzi skolotaji maina nodarbosanos.jo ne katram nervi tura.paliek tadi kuriem nav kur iet un ari protams entuziasti..skolotaji ari izdeg..vai algu palielinasanu pelnija..varbut sais dardzibas apstaklos jaa..bet ir ari otrs jautajums izglitibas kvalitate.jo izglitibas eksamenu zinasanas un raditaji skolniekuem ir zemi
    Bet varbut prasibas par augstu..tur darbs ekspertiem.

      1. Kadreiz stradaju lidz sapratu ka tas nav mans aicinajums…katram cilvekam ir jamekle sava butiba un sutiba lai vins.butu laimigs..es nemilu ne sabiedribu ne kokektivus..es milu dabu un vientulibu..esmu ogu audzetaja un meza ogu lasitaja

    1. Spriezot pec jusu rakstitprasmes jys dievam gajat garam ar lielu likumu..vai ne algotais skribent..ta ir kad sunim nav ko darit vins laiza savas olas kad mulkim nav ko teikt vins piesienas pareizrakstibai….atgadinu ka rakstu no telefona.jums jaed biezpiens vecums nenak viens.

  2. Nemaz nešaubos, ka kvemļabote ir strādājusi skolā, bet tikai par apkopēju un kā antivakseris tika atlaista.
    Ne jau telefons traucē rakstīt pareizi, bet gan kantora Yandex.ru tulkotājs.

    1. Ko tu slota saproti no dzives kura visu muzu ir slaucijusi valdibas tualetes un v atslaucijusi pakaljas par naudu…algu sanemi algota sorosa padauza…a nu tis uz savu ateju…

  3. Es skola nestradaju jau visnaz 20 gadus…un kapec man butu jadara darbs kas man nepatik…es daru tikai to kas man patik….tev gan laikam nav izveles
    Atluek vien par naudu pakaljas slaucit…lidz muza galam…izsaku ludzjutibu un novelu tev sanemt vismaz vel desmit potes…tikai pukites uz kapina es tev nenesisu…jo tu esi loti launa un nekrietna sieviete

  4. Ja vienkopus parādās lamas, piesaucot Sorosu, padauzas, valdības atejas, pakaļas un tas viss šķībi notulkots ar Yandex.ru tulkotāju, tad skaidrs, ka Ustjsraņas kvemļabots diagnosticēts precīzi.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.