Attēlam ir ilustratīva nozīme

Kurš būs tas, kas redzēs tālāk un plašāk?

Kādam būt Tukumam? Kuru vietu attīstīt? Ko vēl jaunu, lielu, vai tieši otrādi –  noderīgu – plānot? Par šādiem jautājumiem arvien biežāk jādomā, redzot, kā pilsēta “strādā” ikdienā un kā tais brīžos, kad, piemēram, Tukuma kultūras namā notiek kāds lielāks sarīkojums. Nu tāds, kas vienas stundas laikā piepilda pilsētu ar kultūru baudīt priecīgiem cilvēkiem. Diemžēl stāvvietu trūkums spēj šo prieku pārvērst diezgan lielā izmisumā vai pat dusmās, jo tas jau visiem sen zināms, ka Tukumā ir problēmas ar stāvvietām. Un tieši šādas nestandarta situācijas parāda vājās vietas. Lai arī pašvaldība uzskata, ka pasākuma dalībniekiem nav nekādu problēmu atnākt no Katrīnas laukuma, vai arī domes stāvlaukuma un Tirgus laukuma, skatītāju kavēšanās norauj koncertus, bet neapmierināto apmeklētāju dusmas tādos brīžos izbauda tieši kultūras nama darbinieki…

Protams, arī citās pilsētās diez vai būs tā, ka, pēdējā brīdī atbraucot, automašīnu varēs nolikt pie svētku norises vietas, visdrīzāk, jau nē, taču alternatīva noteikti nebūs mūsu Tirgus laukums, kas tumsā un – stāvo apmaļu dēļ – arī gaismā nezinātājam var būt pamatīgs pārbaudījums…

Kāpēc par to atkal jārunā? Lai beidzot šos jautājumus risinātu nevis tā, kā sanāk (vai nesanāk), bet – kā to paredz visur piesauktie attīstības/plānošanas dokumenti, to vidū Tukuma pilsētas satiksmes organizācijas un drošības  uzlabošanas, transporta infrastruktūras attīstības koncepcija līdz 2023. gadam. Jāteic, dokumenta nosaukumu grūti pat izlasīt, taču tajā viss uzrakstīts un priekšā pateikts, tikai, šķiet, neviens punkts dzīvē nav no 2017. gada tā arī nav ieviests… Nu ja, bet vēl ir gadiņš laika…

Otrs ar šo pašu koncepciju saistīts jautājums izpeldēja šī mēneša komiteju sēdēs, proti, tā ir Smilšu ielas tālākās daļas attīstība, kur vēja spārniem uz priekšu virzās vairāku desmitu jaunu apbūves gabalu veidošana, taču – kas būs ar ceļiem, uz kurieni virzīs šo kustību nākotnē, – vismaz šobrīd risinājuma un atbilžu nav. Tai pašā laikā labi zinām, ka Smilšu ielas tālākā daļa ir ļoti šaura un nav piemērota tādam transporta pieaugumam, kāds te tuvākajā nākotnē solās būt, tāpat kā Jumpravas iela, pa kuru var nokļūt uz Raudas ielu – lielo koku aleja neko daudz izplesties te neļauj. Tikmēr Asteru iela – vēl viena izbraukšanas alternatīva, lai arī gana plaša, pie Raudas ielas krustojuma nosprosto visus, jo ir tik šaura, ka nav šaubu – šis krustojums būtu nākamais pārbūvējamais. Taču.. – nekādos plānos tas nav ielikts.

Jautājums: kurš ķersies pie sakarīgas pilsētas plānošanas? Patlaban ir sākusies sagatavošanas teritorijas plānojuma izstrādāšanai, bet – vai tas risinās arī šādas problēmas?! Diez vai – labi zinām, ka tā arī gadu desmitiem nav realizēta, piemēram, solītā Jāņa un Lauku ielas krustojuma pārbūve, kur intensīvākās transporta kustības laikā nosprūst teju vai visas puses…

Tukums aug, patiesībā, tas no “apakšas” aug daudz ātrāk nekā augšas jeb pašvaldība spēj plānot šo attīstību jēgpilni un ilgtermiņā. Sanāk tā – kamēr ielas vēl tikai plānos, mājas jau ir zem jumta. Un pilsētā par vēl vienu ”šauro bezizeju” vairāk.

 

 

Komentāri

  1. Kāda jēga ražot N-tos papīrus, ja tos taisa tikai taisīšanas pēc. Drīz varēsim svinēt desmitgadi, kopš pašvaldība nopirka graustu pie poliklīnikas, lai ierīkotu stāvlaukumu. Trīs grants kravas jau izbēra, lai 15 mašīnas kaut kā novietotu, tas arī viss. Izskatās, ka civilizēts stāvlaukums pie poliklīnikas arī šīs domes deputātu laikā līdz nākamajām vēlēšanām 2025. gadā netiks izbūvēts.

  2. Naf Tukuma nekāda redzējuma ,vesels bars ar ieredņiem tēre budžeta naudu par algām un tas arī viss no padarītā,pilsētai kā nebija savas vīzijas tā arī nav,nekas no cerētā uz šo vadību neattaisnojās.Ne tikai vadību bet pamatigu baru no darbiniekiem sen būtu jāmaina Talsu ielā 4 ,jo ar śo personālu nekur talu neaizbrauksim tie dzīvo kădā citā dimensijā ,sadarboties ir neiespējami,jo sevišķi ar juridisko pusi !!!

  3. Plāni ir sarakstīti un redzējums desmitgadei uz priekšu. Aizej tikai ar savu redzējumu un attīstības projektu pie vadības, tā pretī dabū – NAV NAUDAS, NAV NAUDAS, UN KAS TAD KANDAVAI UN KAS TAD ENGUREI, KA VISU TIKAI TUKUMAM!

  4. Vai tiešām Tukumam ir jākļūst pat stāvvietu pilsētu? Ja cilvēki nevar pat 200-400 metrus noiet, bet visur grib iebraukt pa durvīm iekšā, tad drīz tā arī būs, ka stāvvietas pārņems pilsētas. Vai tiešām mazpilsētā šī ir problēma? Vienīgais, kur tiešām nepieciešama šāda stāvvieta, tas ir slimnīca un poliklīnika, kur cilvēkiem var būt veselības problēmas un attiecīgi iespējamas grūtības pārvietoties, bet pie kultūras nama nepieciešams izveidot pāris invalīdu stāvvietas cilvēkiem, bet visiem pārējiem – veselajiem cilvēkiem pastaiga līdz 500 m (un tā ir pati tālākā stāvvieta) nāks tikai par labu.

    1. Principā piekrītu, ja neņem vērā tiešām bieži piedzīvoto situāciju, kad ielas ir tādas (pļurzainas, ziemā biezi sasālītas, slidenas), ka ar normāliem, pat ne kādiem īpašiem svētku apavien normāli jau līdz kultūras namam tos 500 m neaizvelsies. Lai gan, nu ja, ir jau risinājums no pirmsplūdu laikiem-kalošas, gumijnieki, krokši galu galā..

  5. sakarā ar Kultūras nama apmeklējumu pievienotos Daces un Es komentārā izteiktajam. Pirmkārt, tiešām var paieties kādu gabaliņu tālāk, bet, otrkārt, ielām tad nu būtu jābūt atbilstoši gadalaikam sakoptām. Un, jā, treškārt, tad nu uz pasākumiem jābrauc laicīgi,- vai nu lai paspētu aiziet līdz KN vai lai vēl būtu vieta tuvākajos stāvlaukumos. Bet vai maksa par stāvvietām tiešām ienes daudz naudas? Un kam? Varbūt varētu runāt par to, lai visas stāvvietas būtu bezmaksas?
    Kas attiecas uz ielu plānojumu vispār pilsētā, nemāku spriest, jo tās ielas, pa kurām pārvietojos es, ir sakarīgas. Un skaistā laikā ar kājām staigājot pa šaurākām Tukuma ieliņām, viss liekas tīri romantiski. Ziemā un slapjdraņķī neekskursēju, bet laikam tieši tad romantika izkūp, jo ir ieliņas, kuru segums nav tas labākais – bedres un dangas … Tomēr tas nav plānojuma, bet gan tehnisko uzlabojumu jautājums.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *