Attēlam ir ilustratīva nozīme Avots: www.pv.lv

Kāpēc mums ar tiem vilcieniem neveicas?!

Kādudien pie autobusa pieturas Milzkalnē raisījās diskusijas par zaļo dzīvesveidu, piemēram, par to, kā gan lēmums par autobusu un vilcienu atcelšanu iet kopā ar valsts apņemšanos dzīvot un strādāt arvien zaļāk?! Tieši sabiedriskā transporta pārvadājumi nodrošina daudz zaļāku dzīvošanu, nevis vairākas vieglās automašīnas vienā ģimenē, bet – vārdi ar darbiem neiet kopā. Ja nav autobusa vai ja vietējā stacijā nepietur vilciens, paša vieglā automašīna kļūst par vienīgo alternatīvu, lai dotos uz darbu.

Un realitāte nav tālu jāmeklē, piemēram, tai pašā Milzkalnē elektrovilciens  vairs visos laikos pietur, jo, tā, lūk, līdz Rīgai tas var aizbraukt par pāris minūtēm ātrāk… No pieredzes gan jāsecina, ka nekādu lielo ieguvumu no tā, ka Milzkalnē vai Kūdrā vilciens nepietur, manīt nevar, jo galā tas tāpat nonāk tad, kad nonāk. Kādā pieturā ir vairāk braucēju, kāds iekāpj vai izkāpj ātrāk vai lēnāk – nu neaizvērsi jau tāpēc durvis kādam deguna galā. Tiesa gan, ielūkojoties valsts transporta attīstības pamatnostādnēs 2021.-2027. gadam, kur tieši runāts par to, kā samazināt CO² izmešus, norādīts, ka tieši dzelzceļš varētu kļūt par galveno sabiedriskā transporta veidu, tikai ir jāīsteno dažādi pasākumi, lai tā notiktu. Un viens no tiem ir ceļā pavadītā laiks. Izrādās, lai arvien vairāk iedzīvotāju izvēlētos vilcienu, ceļā pavadītais laiks nevar būt daudz lielāks, salīdzinot ar braucienu ar privāto automašīnu. Vēl šajās pamatnostādnēs minēts, ka ir svarīga dažādu transporta veidu savietojamība un – pakalpojuma kvalitāte.

Tieši aiz šiem diviem vārdiem atkal domas aizķērās, atceroties ilgi gaidītos jaunos vilcienus, kas dotu iespējas pavisam citai – daudz ātrākai – mobilitātei un kas ļautu saglabāt stacijas. Tikai… Šai brīdī acu priekšā norēgojas pabiezā sniega kārta, kas nu jau pārklājusi jauno peronu konstrukcijas Milzkalnes stacijā. Kopš 2020. gada augustā tika izsludināts iepirkums jaunās stacijas izbūvei, pagājuši trīs gadi. Kā noprotams no vizuālajiem materiāliem, te netiks būvēta nekāda megabūve, kas varētu ierindoties gadsimta labāko būvju topā, bet reiz sliesies vienkārša nojume. Ja tādai vajadzīgi trīs gadi, nav jābrīnās, ka simtkārt vērtīgākajā Rail Baltic projektā Rīga var palikt ārpus tā trases… Un velti mēs lēnīgumu piedēvējam igauņiem… Un re, tikmēr lietuvieši tūlīt palaidīs vilcienu uz Rīgu, par ko paldies – vismaz vienā virzienā varēsim būt mobili.

Bet kopumā šī vilcienu lieta liek aizdomāties: vai nu kāds tik ļoti nevēlas, lai Latvijas iedzīvotāji pa Latviju un ārpus tās brauktu ar komfortabliem vilcieniem, kuros var iekāpt “kā cilvēks”, vai arī šajos projektos ir tik daudz “nopelnīt gribētāju”, ka visus apmierināt nevar, tāpēc tie, cīnoties par savu vietu zem saules, visu tīšām novilcina. Cita izskaidrojuma tam nav. Un atliek vien, jauno dzelteno vilcienu gaidot, skatīties jau vairākkārt rādīto un nebūt ne jauno seriālu par aizraujošiem vilcienu maršrutiem pasaulē un… pasapņot, kā būtu, ja būtu…

 

 

 

Komentāri

  1. Atbilde uz virsrakstā uzdoto jautājumu ir, ”Latvijas dzelzceļš” ir visīstākais krievu sovoku kantoris.
    Daugavpils un ”Latvijas dzelzceļš” ir divi redzamākie ”krievu pasaules” simboli Latvijā.

    1. Bet valdēs taču tik latviski uzvārdi, kuriem nevajadzētu būt saistītiem ar “sovokiem”, kas vienmēr, 30 gadu garumā ir bijusi galvenā atruna valsts atpalicībai.

      1. Valdēs un augstos amatos ir latviešu uzvārdi, bet savstarpējās sarunās uzrunā arī tāva vārdā. Tā, ka tur ilgi nekas nemainīsies.

        1. ebrejeļu mēsli zog visvairāk, tikai bauru pūdeles skrien eliminet komentus, tāpēc tāda statistika, izmirējas:))

  2. Vienkārši trūkst darba roku visās nozarēs.Nu tak izbraukuši simtiem tūkstošu bāleliņu.Dzimstība katastrofāla .Kad to visi sapratīs.

    1. Labi, ka cilvēkiem prioritāte mūsdienās ir karjera, nevis sēdēt mājās un taisīt bērnus. Ko Latvija var piedāvāt šiem bērniem?

      1. Bērnam- siļķēs aste, tā iesaka eksperti , piemēram Jaunsudrabiņš

    2. Lai vilciens apstātos Milzkalnē un Kūdrā, vajag tikai to tur apstādināt, jo vilciena vadītājs acīmredzot ir jau piedzimis un iemācījies vadīt vilcienu. Galu galā – Tukuma novada vadībai vajag rakstīt oficiālu atklāto vēstuli Satiksmes ministrijai ar protestu pret šādu pilnīgi nepamatotu lēmumu (vēl Linkaita valdība laikam to ieviesa) un ievietot tur arī vienu otru mūsu komentāru. Es arī pievienotu domu, ka konrētajā gadījumā Satiksmes ministrijai rūpes par iedzīvotājiem ir pilnīgi vienaldzīgas. Daži var miljonu iztērēt, lai ātrāk nonāktu iecerētajā vietā, bet vienkāršie cilvēki lai paietās ar kājām, brauc ar savām mašīnām, salejot bākās dārgu devielu, lai jau piesārņo no lielajiem kokiem atbrīvotās Latvijas gaisu ar papildus gāzēm, vispār lai izdangā ceļus (foršs sižets par Latvijas mežu attieksmi pret ciršanu, baļķu izvešanu un par cela sakārtošanas nedomāšanu…). Un “kas notiek Latvijā” atklāja, ka mūsu ievēlētie atkal jau jutušies nabadzīgi, tāpēc apspriedušies un par optimālu uzskatījuši par 6% palielin;at algas par briesmīgi grūto darbu, kurš nekad netiek jēdzīgi ne iesākts, ne pabeigts… jo par tik mazām aldziņām jau nevar… būs vēl jāpaceļ…

  3. Un lai kāds mani nevainoty rusofobijā,tad piebildīšu,ka leišu,poļu un jenķu konsorcijs piesūcies railbalticam,lai izlaupītu mūsu valsti

    1. Neviens no malas netiktu laupīt, ja to neatbalstītu un nepiedalītos vietējie.

  4. A vietējos amatos te saliek tie paši no malas jeb aiz robežas esošie,jo kā savādāk lai tiek pie mūsu atlikušajiem grašiem…kā uzskatāmi piemēri kariņ-levita režīms ar covid afēru,ar gaismā nākušo grezno ceļošanu tautas bada laikos…

    1. Tu neesi nekāds XTC, tu esi visparastākais vatenis, zaglīgs, melīgs un nelietīgs.
      Pat savu niku neesi spējīgs izdomāt, vardarbība alkoģimenē dod rezultātus.
      Šitā niku zagšana atgādina 90.gadus, kad vieni vateņi otriem vateņiem iesmērēja moskačkas pagrabos šūtas viltus trenūzenes, kuras ”rotāja” uzraksts Adadis un šķības vīles.
      Tava ”mūsu valsts” ir tvarjas-permas purvi, tikai ne Latvija.

      1. Andy Partridge saka:
        28.11.2023 – vai nu ekonomiskais bēglis vai nicināms viltvārdis te sāks taisīt intrigas,lai sanaidotu mūsu sabiedrību savā starpā,sētu šaubas ar viltu…gan tas pats kremļa sponsorēts provokators kā skolnieciņš savos dažādajos ampluā

        1. Vienīgais, kurš šeit ir ekonomiskais bēglis, esi tu, no trarjas-permas purva izbēgušais utenis.

          1. nav tada purva, tu sajauci perma sasalumu ar Tarvu , Tveru un …savu mammīti, …jūdeļu stervu..lūk arī radas juceklis, ebrejeļu smerdeli…

      2. Tu jau butu paklusejis Tukuma kaunu traips!!!
        Pats lieto 10 nikus, pats ar sevim saraksties:))) un visur savus krievus baž, par maz berniba tevi Krievi ir dauzijuši, ne visu izdauzija

        1. es neuzskatu ka bērnu dienās dabūtie džebi, aperkoti vai huki ,-no krieviem, dagestāniešiem,ingušiem, tatāriem, armēņiem, osetīniem, ukraiņiem, baltkrieviem vai citiem cienījamiem ļaudīm būtu kas slikts…sita mani, situ es…tas savā veidā veidoja humāno natūru (nature humanum, jā teiktu horacio filmā sargies auto), man sāpīgi skatīties ka šodien puikas nemaz nekonfliktē, tiesi bērnu līmenī, bez īsta ļaunuma un naida, tur ar mums ir cauri, bet rotšildmēslu jādur uz šampura, tas skaidrs, jūdeļu miskastnieki:)

  5. Runa iet par vilcieniem bet Tukuma kaunu traips skolnieciņš atkal savus krievus baž:))))) traki kad viens pidargalva taisa kaunu visai valsti..

  6. Arvien vairāk un vairāk kļūst redzams tas, ka Latvijā ir nenormāli liela Krievijas ietekme. Ekonomiski Krievija grimst un arī mūsu valsts attīstībà tas atspoguļojas.

    1. Paradi kaut vienu krievu kas ietekme Latviju?!
      Es tev paradišu daudz Latviešus kas taisa kaunu valsti un deļ viņiem par mums Latviešiem ņirgajas pus pasaule

  7. Kā dzimis Tukumnieks varu teikt ka, jau 1992 gadā manis teiktais lepnā sapulcē,ka mainijies Latvijā ir karogs ,himna un nauda,bet visi sarkanie mēsli joprojām savās vietās!Mēris tad bija tas pats ,kad krievu laikā!Latvijā diemžēl ir pae daudz valsts,katrs 6 no visiem strādā valstī,bet samazina skolotājus utt.

    1. Būtu gan nokaunējies no tālienes te moralizēt,pat latviešu valodu aizmirsis,būtu labāk izmantojis tiesību paklusēt

  8. Lasu komentārus un smejos. Par visu vaino krievus un Krieviju, lai gan pastalnieki jau 30 gadus ir “neatkarīgi”. Vai jūs pēdējos gados esat bijis Krievijā? Dod Dievs, lai jūs sasniedzat šodienas Krievijas attīstību. Latvija no krieviem attīstībā atpaliek 15 gadus

    1. Fuss saka: 01.12.2023 00:47 Novēlu tev tavus paša lāstus atpakaļ! Lūdzu, brauc prom uz krieviju un izbaudi krievijas federācijas minimālo algu, kas ir nieka 16 242 koka rubļi pirms nodokļiem. Bet te ir Latvija. Te nekad nebūs krievija!

    2. Diemžēl tā arī ir patiesībā,un ar karš jeb kā Krievijā to dēvē-speciālā militārā operācija,lai cik tas dazam labam nepatīk,lai cik skaudri ar tas nebūtū atzīt,ir devis spēcīgu impulsu tās zinātiskai,ekonomiskai attīstībai vērstai uz saviem iekšējiem spēkiem,resursiem,ražotājiem, nevis slinki parazitēt uz ārvalstu sasniegumiem un importu

    3. Hm. Fuss laikam tikai pa Maskavu un Pēterburgu dzīvojies. Paši krievi uzsver, ka 100 km aiz Maskavas un Pēterburgas redzama pilnīgi cita Krievija, kur iedzīvotājiem ērti ir tikai uz papīra.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *