Ar Bērnu un ģimenes lietu ministrijas atbalstu uzsākts unikāls projekts, lai risinātu Latvijā arvien aktuālāko skolēnu nesekmības problēmu – 2007. gadā pamatizglītību neieguva 2 593 skolēni. Projekta centrālais uzdevums ir izstrādāt datorprogrammu, kas ļaus iegūt bērna kavējumu un uzvedības vērtējuma uzskaites sistēmu. Līdz ar datorprogrammas ieviešanu tiks veicināta dažādu institūciju koordinēta sadarbība, ko sekmēs pieeja vienotajai sistēmai, skaidri definētas katras puses atbildības, lai nepieciešamības gadījumā operatīvi apmainītos ar informāciju un lemtu par konstruktīvu tālāko rīcību katrā gadījumā.
Kā informēja Bērnu un ģimenes lietu ministrijas Sabiedrisko attiecību departamenta direktora vietniece Inguna Potetinova, pilotprojektu īsteno Cēsu pilsētas dome, par tā realizēšanas platformu izvēloties pilsētas pamatskolu un iesaistot 10 klašu skolēnus. Kā norāda projekta īstenotāji, pašlaik vecāku, skolotāju, sociālo darbinieku, policistu un izglītības nodaļu darbinieku veiktais ir nesaskaņots un haotisks, tāpēc arī nesummējas pozitīvā rezultātā. Tomēr atbildība gulstas ne tikai uz speciālistiem darbā ar bērniem, bet arī uz vecākiem, kuri bieži bērnu nesekmības problēmu atstāj skolas ziņā, jo paši ar šo uzdevumu netiek vai nevēlas tikt galā.
Pēc projekta realizētāju veiktās aptaujas sapulcēs mācību gada sākumā piedalās 66% vecāki, bet gada beigās to skaits ir mazāks par pusi; katrā klasē ir vismaz četri skolēni ar būtiskiem uzvedības traucējumiem, bet vidēji astoņi skolēni katrā klasē nepilda mājas darbus. Veiktajā izpētē tika arī noskaidrots, ka katrā sākumskolas klasē ir vismaz divi skolēni, kuri ir rupji un lieto necenzētus vārdus, kas vēlāk tiek vērsti arī pret skolotājiem. Šādās situācijās vecāku atbildība bieži vien tiek pieprasīta ar novēlošanos, vecāki, kā pierādās, nav pat informēti par situāciju – arī tas norāda, ka viņi nav raduši pastāvīgi sekot līdzi savu bērnu mācību procesam. Visatļautība ģimenē, kur noteikumus diktē bērns, nevis pieaugušais, izpaužas arī skolā, tāpēc veidojas situācijas, kuras ar pedagoģiskiem paņēmieniem vairs nevar atrisināt un jāpiesaista citi speciālisti, piemēram, sociālais darbinieks, psihologs, nepieciešamības gadījumā arī policija.
Datorprogrammu izstrādās līdz šā gada jūlijam, bet to sāks izmantot jaunajā mācību gadā. Līdz tam paralēli apkopoto informāciju ievadīs sistēmā (visu iesaistīto klašu skolēnu datus), veiks izmaiņas skolas kārtības noteikumos, tiks izveidota sadarbības padome un sadalīti pienākumi, iegādāti datori. Vairāk nekā 12 treneri apgūs bērnu emocionālās audzināšanas programmu, lai izglītotu pirmsskolas vecuma bērnu vecākus jautājumos, kas saistīti ar bērnu audzināšanu.
Līdz ar pamatskolas skolotājiem un audzēkņiem pilotprojekta īstenošanā piedalīsies arī izglītības metodiķis, sociālā atbalsta persona un arī pašvaldības policijas pārstāvis, kura viens no uzdevumiem būs nodrošināt operatīvu darbu ar ģimenēm stundu kavējumu gadījumos.
Pilotprojekts tiek īstenots atbilstoši Valsts programmai bērna un ģimenes stāvokļa uzlabošanai 2008. gadam. Bērnu un ģimenes lietu ministrija tajā piedalās ar 30 000 latu, bet pašvaldība – ar 5 294 latu līdzfinansējumu. Pilotprojekts ilgs līdz 2009. gada augustam.
Nav vēl komentāru.