Partija «Jaunais laiks» (JL) aicina labklājības ministri Ivetu Purni nekavējoties skaidrot masu saziņas līdzekļos izskanējušo informāciju, ka VAS «Latvijas pasts» izlietojis pensijām un pabalstiem paredzētos līdzekļus, un garantēt savlaicīgus sociālos maksājumus.
Masu saziņas līdzekļos izskanējusi informācija, ka «Latvijas pasts» no bankrota mēģinājis glābties, izlietojot naudu, kas paredzēta pabalstu un pensiju izmaksām.
Saskaņā ar «Latvijas pasta» 2007. gada pārskatu, pasts gadu pabeidzis ar zaudējumiem 12 miljonu latu apmērā. «Pasts» tērējis gan klientu uzticēto naudu, gan to, kas paredzēta sociāliem maksājumiem iedzīvotājiem.
Kā informēja Saeimas frakcijas «Jaunais laiks» sabiedrisko attiecību konsultante Laila Timrota, – uzskatot, ka «Latvijas pasta» vadība rīkojusies nepieļaujami, partija «Jaunais laiks» nekavējoties aicina labklājības ministri noskaidrot, vai izskanējusī informācija atbilst patiesībai, un garantēt savlaicīgu sociālo maksājumu saņemšanu iedzīvotājiem.
Vienlaikus JL lūdz ministri informēt, cik daudz pensionāru un pabalstu saņēmēju pienākošos līdzekļus saņem ar «Latvijas pasta» starpniecību un cik lielas summas no sociālā budžeta katru mēnesi nonāk «Latvijas pasta» rīcībā. JL lūdz arī sniegt informāciju par to, kādā veidā Labklājības ministrija kontrolē minēto izmaksu saņemšanu.
Labklājības ministrija (LM) savukārt noraida masu medijos izskanējušo informāciju par «Latvijas pasta» rīcību ar pensijām un pabalstiem paredzētajiem līdzekļiem, uzsverot, ka iedzīvotājiem ir nodrošinātas iespējas saņemt pensijas un pabalstus.
Kā informēja Labklājības ministrijas Komunikācijas departamenta sabiedrisko attiecību speciāliste Marika Kupče, – lai nodrošinātu pensiju un pabalstu piegādi klienta dzīves vietā, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) 2005. gada 25. maijā noslēgusi līgumu ar valsts akciju sabiedrību «Latvijas pasts». Līgums paredz skaidras naudas izmaksu klientam viņa dzīves vietā katru mēnesi laikā no 5. līdz 24. datumam.
Atbilstoši līgumam, VSAA jānodrošina naudas līdzekļu ieskaitīšanu «Latvijas pasta» norēķinu kontā ne ātrāk kā trīs darba dienas pirms izmaksas datuma.
Ja klientam nauda dzīvesvietā nav izmaksāta, tad «Latvijas pastam» ir jānodrošina, ka, sākot ar nākamo darba dienu, klients 12 mēnešu laikā naudu var saņemt pasta nodaļā vai nākamajā mēnesī atkārtoti jāpiegādā klienta dzīvesvietā.
LM norāda, ka neizmaksātie līdzekļi, kurus klients nav saņēmis slimības vai citu iemeslu dēļ, nepaliek «Latvijas pasta» rīcībā, bet ir klienta nauda, kuru viņš 12 mēnešu periodā ir tiesīgs saņemt pasta nodaļā.
Līdz katra nākamā mēneša 9. datumam VSAA sagatavo un nosūta «Latvijas pastam» savstarpējo norēķinu salīdzināšanas aktu par ieskaitītajām un izmaksātajām pensiju un pabalstu summām. Pēc tā apstiprināšanas VSAA koriģē nākošajam mēnesim paredzēto finansējumu, kurā tiek ņemta vērā gan dažādu iemeslu dēļ (klienta nāve, ilgstoša prombūtne) neizmaksātā nauda, gan atsauktās summas.
VSAA līgums ar «Latvijas pastu» nosaka, ka «Latvijas pasta» pienākums ir nodrošināt līdzekļu uzskaiti un norēķinus līgumā noteiktajā kārtībā, nepieļaujot to saplūšanu ar citiem «Latvijas pastam» piederošajiem vai pārvaldāmajiem naudas līdzekļiem.
Nav vēl komentāru.