Iepērkoties kolektīvās iepirkšanās portālos, iedzīvotāji pērn iztērējuši 11 miljonus latu

Preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla «Gudriem.lv» pētījuma dati liecina, ka 2012. gada laikā Latvijas iedzīvotāji, iegādājoties preces un pakalpojumus kolektīvās iepirkšanās portālos, iztērējuši vairāk kā 11 miljonus latu. Pagājušā gada laikā portāli pārdevuši vairāk kā 1,6 miljonus kuponu.

Preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla «Gudriem.lv» pētījuma dati liecina, ka 2012. gada laikā Latvijas iedzīvotāji, iegādājoties preces un pakalpojumus kolektīvās iepirkšanās portālos, iztērējuši vairāk kā 11 miljonus latu. Pagājušā gada laikā portāli pārdevuši vairāk nekā 1,6 miljonus kuponu. Vispieprasītākie vēl aizvien ir skaistumkopšanas salonu, frizieru, ceļojumu un dažādu restorānu kuponi.

Atlaižu kuponu sadaļa ir viena no vispopulārākajām portāla Gudriem.lv sadaļām. To apstiprina šī gada janvārī veiktā portāla «Gudriem.lv» klientu aptauja. Apmēram 38% respondentu apstiprināja, ka katru dienu apskata atlaižu kuponu sadaļu (kopā aptaujā piedalījās 664 respondenti).

„Pirmie kolektīvās iepirkšanās portāli Latvijā izveidojās 2010.gadā un tobrīd tie pavisam noteikti bija eksotisks e-komercijas veids,” skaidro portāla «Gudriem.lv» pārstāve, Kristīne Gema. „Tādēļ, laika posmā no 2010. – 2012. gadam nozares tirgus apjomi katru mēnesi pieauga par 20 līdz 30%, bet svētku laikā pat par 40%. Ja sākotnēji kolektīvās iepirkšanās nozares uzņēmumus Latvijā joka pēc dēvēja par izmisušo mājsaimnieču portāliem, tad šobrīd situācija ir krasi mainījusies. Neskatoties uz to, ka arī šobrīd lielākā daļa jeb 75% visu kuponu pircēju ir sievietes, proporcijas pamazām sāk izlīdzināties. Klienti, pateicoties kolektīvās iepirkšanās portāliem, ne tikai ietaupa, iegādājoties preces un pakalpojumus ar ievērojamām atlaidēm, bet arī uzzina par daudziem jauniem un interesantiem produktiem, kurus, turklāt, var izmēģināt par ļoti pievilcīgu cenu.”

Šā gada janvārī kuponu nozares tirgū darbojas 30 uzņēmumi, kaut gan vēl pirms pusgada tirgus dalībnieku skaits bija 38 uzņēmumi. Nozares pārstāvji šajā gadā prognozē 10 līdz 20% apgrozījuma pieaugumu, kā arī paredz turpmāku uzņēmumu skaita samazināšanos. Pēc portāla «Gudriem.lv» datiem, 80% nozares tirgus apgrozījuma, tāpat, kā pirms pusgada, sastāda trīs lielākie uzņēmumi – Zizu.lv, CityLife un Chery.lv.

Runājot par pagājušā gada tendencēm un izsakot prognozes 2013. gadam, Kristīne Gema uzsver, ka arī šogad turpināsies mērena nozares konsolidācija. „Pagājušajā gadā lielie kolektīvās iepirkšanās nozares spēlētāji paredzēja uzņēmumu samazināšanos par 5 – 7 dalībniekiem. Ja šā gada laikā Latvijas kolektīvās iepirkšanās tirgū neparādīsies kāds no lielajiem, starptautiskajiem uzņēmumiem, (kuriem ir spēcīgi izstrādāta tirdzniecības tehnoloģija un ievērojamas investīcijas attīstībai) 80% tirgus daļas vēl aizvien pārvaldīs trīs līdzšinējie tirgus līderi. Atlikušos 20% tirgus savā starpā sadalīs 10 līdz 15 mazie uzņēmumi, atrodot savu nišu un klientu loku.”

Portāla Gudriem.lv eksperti apgalvo, ka 2013. gadā mēreni pieaugs kupona vidējā cena. Tas paredzams līdz ar kuponu tirgū pakāpeniski ienākošo dārgo un ekskluzīvo preču un, galvenokārt, tūrisma pakalpojumu īpatsvara palielināšanos.

„Pagājušajā gadā novērojām kolektīvās iepirkšanās portālu klientiem piedāvāto preču kvalitātes uzlabošanos,” skaidro Kristīne Gema. „Šajā sakarā noteikti būtu jāpiemin portāls Zizu.lv, kas pagājušā gada sākumā izvērsa divu soļu akciju, pārdodot 165 kuponus redzes korekcijai «Dr. Solomatina acu rehabilitācijas un redzes korekcijas centrā». Vēlāk parādījās tūrisma ceļojumu piedāvājumi, kurus kolektīvās iepirkšanās portāli arī tirgoja ar ievērojamām atlaidēm. Protams, nepatīkamie, ar krāpniecisku darbību saistītie kupon.lv un orangelife.lv incidenti nedaudz bojāja šāda veida ceļojumu iegādes reputāciju. Visbeidzot, pagājušajā gadā kolektīvās iepirkšanās portāli spēcīgi attīstīja produktu tirgošanas nozari. Arī šī attīstība ir slavējama, ņemot vērā, ka pirms 2 gadiem 95% kolektīvās iepirkšanās portālu piedāvājumu sastāvēja no pakalpojumu kuponiem.”

Portāla «Gudriem.lv» eksperti apgalvo, ka neskatoties uz tirgus stabilizēšanos, vērojama arī neliela bremzēšanās. Tas, acīmredzot, saistās ar uzņēmumu pūlēm atrast jaunus veidus, kā piesaistīt pēc iespējas vairāk klientu. Lielākā daļa uzņēmumu jau ir ieviesuši bonusu sistēmu pastāvīgajiem klientiem, uzlabojuši preču piegādes servisu un pastāvīgi turpina uzlabot savu piedāvājumu klāstu. Pienācis laiks meklēt jaunus risinājumus.

Komentāri

  1. Nu piemēram KOPALETAK.LV šobrīd neitur naudu no pircējiem.! BEZMAKSAS KUPONS, paņem, ierodies vietā kur izmantosi, uzrādi un izmanto pakalpojumu ar akcijas cenu!! Ideāli!

Atbildēt uz Marija Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *