Izmaiņas paredz grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas stājas spēkā 2025. gada 7. februārī.
- Saīsināts tirdzniecības laiks
Grozījumos Alkoholisko dzērienu aprites likumā noteikts, ka no 2025. gada 1. augusta alkoholiskos dzērienus mazumtirdzniecībā un internetā no pirmdienas līdz sestdienai varēs iegādāties no plkst. 10.00 līdz 20.00, bet svētdienās – no plkst. 10.00 līdz 18.00.
Turklāt internetā iegādātos alkoholiskos dzērienus būs atļauts piegādāt (izsniegt) pircējam ne agrāk kā pēc sešām stundām no pasūtīšanas brīža.
Jaunie tirdzniecības laika ierobežojumi neattieksies uz tādām mazumtirdzniecības vietām, kurās alkoholiskie dzērieni tiek realizēti tikai izlejamā veidā un nodrošināta to patērēšana uz vietas, kā arī beznodokļu tirdzniecības veikaliem.
Grozījumi noteic, ka mazumtirdzniecības vietās, tostarp tirgojot alkoholu internetā, no 2025. gada 1. augusta būs aizliegti tādi alkoholisko dzērienu tirdzniecības veicināšanas pasākumi, kuros kopā ar alkoholisko dzērienu piedāvā ar atlaidi iegādāties citu alkoholisko dzērienu, preci vai pakalpojumu vai kopā ar citu preci vai pakalpojumu ar atlaidi iegādāties alkoholisko dzērienu.
Tāpat tirdzniecības vietas vairs nevarēs piedāvāt iegādāties kopā (tai skaitā vienā iepakojumā) vairākas alkoholisko dzērienu vienības par zemāku cenu, izņemot piedāvājumu iegādāties vairākas alkoholisko dzērienu vienības vienā iepakojumā, ja cena par vienu iepakojumā esošo vienību nav zemāka kā cena, kas būtu maksājama, pērkot vienu alkoholisko dzērienu vienību atsevišķi. Aizliegts arī piedāvāt alkoholisko dzērienu iegādi ar atlaidi patērētāja lojalitātes programmas ietvaros.
Savukārt alkoholisko dzērienu degustācija būs atļauta tikai alkoholisko dzērienu tirdzniecības vietās (izņemot azartspēļu organizēšanas vietas) un alkoholisko dzērienu ražošanas vietās vai ražotāja telpās.
No 1. augusta stingrāki ierobežojumi skars arī alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmu. Proti, tā tiks aizliegta preses izdevumos, drukātos reklāmas izdevumos un patērētājiem paredzētās publikācijās, kinoteātros, tīmekļvietnēs un tiešsaistē (tai skaitā tiešsaistes saskarnēs), izmantojot pasta (arī elektroniskā pasta) pakalpojumus, mazumtirdzniecības vietās, kurās notiek alkoholisko dzērienu tirdzniecība (tostarp ar distances līgumu tīmekļvietnē un mobilajā lietotnē).
Cenu un atlaižu reklāmas ierobežojumi neattieksies uz alkoholisko dzērienu ražošanas vietām un ražotāju telpām.
Nav vēl komentāru.