Apdzīšana ir viens no bīstamākajiem manevriem uz autoceļa, un nepārdomāta apdzīšana ir viens no galvenajiem frontālo sadursmju iemesliem, kā rezultātā notiek smagie ceļu satiksmes negadījumi (CSNg) ar bojāgājušajiem vai cietušajiem. 2021. gadā uz valsts autoceļiem notika 80 smagie ceļu satiksmes negadījumi (CSNg), kuros gāja bojā 92 cilvēki, no tiem 39 gāja bojā sadursmēs.
Citos smagos CSNg bojāgājušo skaits 2021. gadā uz valsts autoceļiem bija: 21 cilvēks – auto apgāšanās rezultātā, 14 – uzbraukšanā gājējam, desmit – uzbraukšanā velosipēdistam, divi – uzbraukšanā dzīvniekam, trīs – uzbraukšanā šķērslim/kokam, trīs – uzbraukšanā stāvošam transportlīdzeklim.
Apdzīšana prasa no autovadītāja koncentrēšanos, teicamas braukšanas iemaņas, kā arī perfektu Ceļu satiksmes noteikumu pārzināšanu. Tās laikā automašīna, kuras vadītājs veic manevru, atrodas pretējā braukšanas joslā, tāpēc pastāv liels frontālās sadursmes risks.
Pieņemot lēmumu par apdzīšanu, ir jāizvērtē daudzi aspekti. Nedrīkst apdzīt līkumos un krustojumos, jāpārliecinās, ka uz ceļa neviens neizgriezīsies no kāda blakusceļa. Pretējās kustības joslā nedrīkst atrasties ilgu laiku, tāpēc jābūt arī pārliecinātam arī par sava auto spējām. Nedrīkst pārāk pietuvoties auto, kuru grasās apdzīt, īpaši ja tas ir autobuss vai kravas auto, jo tas samazina pārredzamību.
Līdzīgi raksti
-
«Aizved mani!» – “Uzņēmēji mieram” uzsāk ziedojumu kampaņu ievainoto Ukrainas karavīru evakuācijai no frontes
-
Vairāk nekā 140 grants autoceļu posmos iestājies šķīdonis, tostarp Tukuma novadā
-
Tukuma novadā noteikta 3% nekustamā īpašuma nodokļa likme par ekspluatācijā nenodotām būvēm
-
Latvijas Kultūras akadēmija kopā ar “Satori” aicina Latvijas augstskolu studentus piedalīties eseju konkursā
-
Smārdē un Lapmežciemā būs Zemessardzes mācības
Nav vēl komentāru.