Attēlam ir iliustratīva nozīme

Brīvdienās un svētku dienās nepieciešami lielāki autobusi

Lasītājs jautā: Jau kuro reizi nākas braukt ar Jelgavas autobusa parka autobusu brīvdienās un svētku dienās. Arī 4. maijā izmantoju šī autobusa parka pakalpojumus, lai nokļūtu līdz Slampei. Mani satrauc tas, ka šajās dienās netiek nodrošināts lielais autobuss, bet cilvēki brauc daudz, tajā pašā laikā darba dienās kursē lielie autobusi.

– Mazajā mikriņā, kas no Tukuma atiet 19.25 un kur ir paredzētas 19 sēdvietas, 4. maija reisā aizņemtas bija 17. Es mikriņā iekāpu pie Tukuma apļa, biļeti, protams, man nedeva, jo tika pārsniegts pasažieru skaits.

Šoferim noteikts disciplinārsods
Tā kā mums tika ziņots, ka maršrutā braucis Jelgavas autobusa parka autobuss, tad pirmais, ar ko sazinājāmies, bija tieši šis uzņēmums. Bet, izrādās, ka no šī gada 1. janvāra vairs neapkalpo reģionālās nozīmes (starppilsētu) maršrutus, bet noteiktajā maršrutā dodas SIA «Sabiedriskais autobuss» transports. Kā mums skaidroja šī uzņēmuma sabiedrisko attiecību vadītāja Maija Lazdiņa, SIA «Sabiedriskais autobuss» ir saņēmis pasažieres pretenziju par epidemioloģiskās drošības pasākumu neievērošanu maršrutā Tukums – Jelgava šī gada 4. maijā: ”Ņemot vērā, ka visā valstī joprojām ir noteikti COVID-19 ierobežojumi, tostarp izmantojot arī sabiedrisko transportu, neapšaubāmi, ka ierobežojumi būtiski ir ietekmējuši arī pasažieru plūsmu, tāpēc uzņēmums regulāri monitorē un seko līdzi pasažieru plūsmai katrā reisā. 4. maijā sabiedriskais transports kursēja pēc brīvdienu kustības grafika un konkrētajā reisā nozīmēja mazas ietilpības transportu – mikroautobusu, kurā ir 19 sēdvietas un divas stāvvietas. Analizējot statistikas datus, pasažieru skaits šajā maršrutā nav liels, līdz ar to reisā tika norīkots mazas ietilpības sabiedriskais transports. Taču šis konkrētais gadījums bija izņēmums, un reisā tiešām tika pārsniegts atļautais pasažieru skaits. Turklāt mikroautobusa vadītājs nav izsniedzis biļeti pasažierei, kas ir ļoti smags darba pienākumu pārkāpums, kas nav attaisnojams. Saskaņā ar uzņēmuma iekšējiem noteikumiem, darbiniekam tiks piemērots disciplinārsods.”

Meklēs iespēju norīkot lielākas ietilpības autobusus
M. Lazdiņa: “Iestājoties pavasarim, pasažieri ir aktīvāk sākuši izmantot sabiedrisko transportu, un turpmāk arī brīvdienās un svētku dienās centīsimies iespēju robežās konkrētos reisos norīkot lielākas ietilpības autobusu, jo jāatceras ka, Covi-19 pandēmijas ierobežojumu dēļ sabiedriskajā transportā ir atļauts uzņemt 50% pasažieru no autobusa ietilpības. Piemēram, ja autobusa maksimālā ietilpība ir 48 sēdvietas, tad tajā drīkst uzņemt tikai 24 pasažierus. Tāpat atgādinām, ka kopš oktobra atbildīgās institūcijas aicina pasažierus izvērtēt brauciena nepieciešamību ar sabiedrisko transportu, lai ierobežotu COVID-19 vīrusa izplatību.

Mēs vēlamies ar laikraksta starpniecību izteikt pateicību pasažierei, kura informēja par šo konkrēto gadījumu. Un aicinām citus pasažierus sadarboties ar mums, informējot par gadījumiem, ja autobusa vadītājs rīkojas negodprātīgi. Pasažieri var zvanīt par bezmaksas informatīvo tālruni 67113322, kas strādā 24h/7 un informēt, kā arī noskaidrot aktuālo informāciju saistībā ar izmaiņām maršrutos, reisos un par kavējumiem.”
Atbildi meklēja Baiba Reinsone

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *