Kā rudenī un ziemā uzlabot imunitāti un vairot enerģiju

Klāt garie un tumšie rudens vakari, kas drīz pārvērtīsies aukstās ziemas dienās. Tumsa un aukstums nav cilvēka labākie sabiedrotie. Šādā laikā var būt pavājināta imunitāte, nomākts garastāvoklis, pazeminātas darbaspējas, enerģijas izsīkums un citas sūdzības.

Kā pretoties rudens un ziemas nogurumam? Kā palielināt organisma izturību pret saslimšanām un vairot enerģiju? Kā atvairīt nomāktību un drūmās domas? Lūk, dažas noderīgas idejas.

Vairāk gaismas visapkārt

Gaisma ir tā, kas var uzlabot noskaņojumu un vairot darbaspējas, enerģiju. Ziemā un rudenī dabiskās gaismas ir daudz mazāk, tāpēc gaismu vajag radīt pašiem sev apkārt. Mājās var izmantot papildu apgaismojumu, izvēlēties spožākas spuldzes, arī iedegt sveces. Saules gaisma ir tā, kas dod spēku, enerģiju, izraisa laimes sajūtu. Ziemā, kad šis līmenis krītas, var būt nomāktība un nespēks, bet papildu apgaismojums telpās var palīdzēt situāciju uzlabot.

Sports un kustības

Lai gan šķiet, ka ziemā jau tā nav spēka un knapi tiekam galā ar darba pienākumiem un mājas soli, tomēr viens no lieliskiem veidiem, kā vairot enerģiju un uzlabot noskaņojumu, ir regulāras kustības un sporta nodarbības. Pēc kārtīgas izkustēšanās viss ķermenis ir bagātināts ar skābekli, ir uzmundrināts. It īpaši, ja aktivitātes notiek svaigā gaisā. Ieteicams izbaudīt ziemas sporta veidus, daudz pastaigāties, var apmeklēt peldbaseinu, arī sporta klubā apmeklēt grupu nodarbības, kas arī būs kā socializēšanās un pozitīvas emocijas.

Veselīga un sabalansēta pārtika

Enerģijas trūkums ziemā un rudenī palielina apetīti un rada vēlmi vairāk patērēt neveselīgus našķus. Tam vajadzētu pretoties un tomēr saglabāt ikdienā veselīgu un sabalansētu uzturu. Vislabāk izvēlēties sezonālus produktus, izmantot vasarā izveidotos pārtikas krājumus – saldētās ogas, dārzeņus, zaļumus. Tie visi būs vitamīniem bagāti un vairos enerģiju. Ikdienas uzturā jālieto dārzeņi, augļi, graudaugi, liesa gaļa, zivis un citi veselīgi produkti, samazinot miltu ēdienu un pusfabrikātu daudzumu.

Vitamīni un uztura bagātinātāji

Vēl viens veids, kā rudenī un ziemā, kad ir arī aktīva slimošanas sezona, atbalstīt savu organismu, ir papildu vitamīnu uzņemšana uztura bagātinātāju veidā. Protams, uztura bagātinātāji neaizstāj pilnvērtīgu uzturu, bet tas var būt vērtīgs atbalsts brīžos, kad organismam nav vajadzīgo rezervju, lai efektīvi cīnītos pret nogurumu, nomāktību un slimībām. Uztura bagātinātāji jau izveidoti un nokomplektēti tā, lai katrs varētu izvēlēties savai vecuma grupai un veselības stāvoklim piemērotākos. Piemēram, pieejami uztura bagātinātāji senioriem, bērniem, sievietēm, cilvēkiem, kam ir liela fiziskā un garīgā slodze, grūtniecēm, imunitātes stiprināšanai utt.

Protams, vienmēr labāk konsultēties ar savu ārstu vai farmaceitu par piemērotāko vitamīnu un uztura bagātinātāju lietošanu. Vajadzības gadījumā pirms tam arī var veikt analīzes, lai pārbaudītu, vai būtiskāko vitamīnu līmenis ir normā.

Pilnvērtīgs miegs

Vēl viena jau sen pārbaudīta patiesība, ko veselības speciālisti uzsver kā nozīmīgu arī rudens un ziemas noguruma mazināšanā, ir kvalitatīvs un pilnvērtīgs miegs. Jāievieš ķermenim draudzīgi miega rituāli, kas regulāri jāievēro, lai organisms varētu atpūsties un atjaunoties. Pārāk maz un nekvalitatīvi guļot, pavājinās imunitāte, var pazemināties darbaspējas, būt depresīvs noskaņojums, palielināties vēlme pēc neveselīgas pārtikas, pieaugt svars un pasliktināties kopējā pašsajūta.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.