Kur paliek mūsu nauda MAF
Būs svarīgi sadarboties
Pašvaldības vadītājs Gundars Važa apstiprināja, ka šāda iecere ir, taču pagaidām vēl nekāds lēmums nav pieņemts: “No partnerības «Laukiem un jūrai» mums ir iespēja piesaistīt 90 000 eiro, un gribam šo naudu izmantot, lai sakārtotu un aprīkotu pašvaldībai piederošo īpašumu. Protams, es zinu šo viedokli, ka katrai biedrībai vajag savu telpu, taču, kad sākām apzināt, cik daudz ūdens patērēts, cik daudz elektrības, tad biedrības saka, ka tās jau neko netērē un neko neizmanto… Bet – ja neko neizmanto, tad kāpēc ir vajadzīgas atsevišķas telpas?! Mēs, protams, neskaitām, cik cilvēku katru dienu nāk uz Talsu ielā 20, jo pats galvenais, ka biedrība darbojas un pilda tos mērķus, ko pati ir apņēmusies. Zinu arī, ka katrai biedrībai ir savas lietas, dokumenti, bet to var atrisināt, ja ir pieejams slēdzams skapītis, kur šīs lietas salikt, bet tāpēc jau katram nav vajadzīga sava telpa. Mūsuprāt, biedrībām ir jāspēj sadarboties, izmantot koplietošanas tējkannu, traukus un citas lietas. Tajā pašā laikā mēs gribam sakārtot šo viņiem paredzēto vietu tā, lai ir pieejams internets, aparatūra, piemēram, printeris, kopētājs, lai var notikt sanāksmes, mācības un lai var darboties sakārtotos, mūsdienīgos apstākļos. Turklāt Spartaka ielā 2a pirmā stāva telpām ir nodrošināta pieejamība, – tikmēr tagad, ja cilvēks ar kustību traucējumiem dodas, piemēram, uz pasākumu Talsu ielā 20, pa visiem viņu mēģina uznest pa kāpnēm, kas nav normāli.”
Vaicāts, kad varētu notikt pārcelšanās uz ēku Spartaka ielā 2a, G. Važa skaidroja, ka steigas nav: “Darīsim visu pakāpeniski. Inventārs ir jānopērk vēl šogad, un vēl ir plāns telpas izremontēt. Protams, ar biedrībām mēs par visiem šiem jautājumiem runāsim.”
Veselības ministrijas īpašums
Vaicāts, kāpēc naudu nevar ieguldīt Talsu ielā 20, G. Važa skaidroja, ka šis īpašums Talsu ielā 20 nepieder pašvaldībai – mērķis ir, kā jau minēts, sakārtot pašvaldībai piederošu īpašumu. Kā uzzinājām pašvaldības Īpašumu nodaļā, ar Ministru kabineta rīkojumu 2010. gada 22. jūnijā šo ēku Veselības ministrija bez atlīdzības nodevusi Tukuma novada pašvaldībai, lai tā varētu to izmantot savu funkciju īstenošanai. Ja šim mērķim tā vairs nebūs nepieciešama, ēka bez atlīdzības jānodod valstij. Biedrības iekārtošanos šajā namā sāka 2009. gada oktobrī, tātad pirms 15 gadiem. Toreiz Tukuma nevalstisko organizāciju apvienības vadītāja Gunta Kalviņa skaidroja, ka iecere salikt biedrības zem viena jumta bijusi jau sen, lai ekonomētu pašvaldības budžeta līdzekļus, taču – nav bijis paša jumta…
Gan jau būs labi!
Tā, lūgta komentēt šī brīža situāciju, tagad saka Gunta Kalviņa. Viņa atzina, ka emocionāli ir grūti šķirties no vecajām sienām, no telpām, kurās tik ilgs laiks aizvadīts, kā arī no lietām, kas laika gaitā sakrājušās. “Un, ko tur slēpt, cilvēkam pret visu jauno jau parasti saceļas spalva… Kad uzzināju, ka par ko tādu runā, kopā ar pensionāru biedrības vadītāju Litu Lukšu un Invalīdu biedrības priekšnieku Arni Loginu pieteicāmies uz sarunu pie domes priekšsēdētāja Gundara Važas. Kāpēc? Jo runas šais gados ir bijušas dažādas, arī ka biedrības varētu pārcelties uz Mūzikas skolas māju, bet skola – uz Spartaka ielu 2a, bet šis plāns neīstenojās. Saruna par biedrību pārcelšanos uz Spartaka ielu 2a bija konstruktīva, savstarpēji viens otru uzklausījām, izteicām savas domas. Mēs saprotam, ka Talsu ielas 20. mājai nav vides pieejamības un to arī nevar tik vienkārši nodrošināt. Biju pieaicinājusi invalīdu un viņu draugu apvienības «Apeirons» pārstāvjus, kas izvērtēja situāciju un atzina – pat ja pagalma pusē ierīkotu liftu, tas neko nedotu, jo telpu durvis ir par šauru, tai skaitā arī tualetē, tāpēc ar ratiņkrēslu tur iebraukt nevar un nevarēs. Turklāt ēka ir vēsturiska, kas nozīmē, ka to būtu sarežģīti pielāgot.”
Cilvēku arvien daudz…
Vaicāta, vai šobrīd telpas Talsu ielā 20 tiek pilnvērtīgi izmantotas, G. Kalviņa skaidroja, ka citādi nemaz nevarot būt: “Nekas jau nav apstājies! Piemēram, mūsu nelielajai zālei mēnesī iziet cauri ap 200 cilvēku. Protams, tie nebūs, kā tagad saka, unikālie apmeklējumi, jo viens cilvēks apmeklē vairākus pulciņus un citas aktivitātes, bet šis skaits nav mazs. Mūsu mājā reizi mēnesī tiek sveikti seniori jubilāri, notiek nodarbības, tikšanās, kopsapulces; nu kaut vai cilvēks atnāk izlasīt avīzīti… Protams, nenoliegšu, ka pēc kovida cilvēku aktivitāte ir samazinājusies, bet tā tas ir daudzviet Latvijā, kā to esam noskaidrojuši sarunās ar citām biedrībām. Otrs iemesls, kādēļ cilvēki atsakās darboties, ir birokrātija – daudzās atskaites. Turklāt tām biedrībām, kam ir sabiedriskā labuma statuss, līdz ar finanšu atskaiti jāiesniedz arī skaidrojums par savu darbu. Tāpēc arī aicinām pašvaldību šīm biedrībām atskaišu apmēru samazināt, jo viss jau tāpat ir internetā izlasāms. Bet – visa šī dokumentu rakstīšana prasa daudz laika, un cilvēki nevēlas ar to nodarboties.”
Vaicāta, vai ir apskatījusi telpas Spartaka ielā 2a, G. Kalviņa skaidroja, ka ir bijusi šajā ēkā un telpas pirmajā stāvā redzējusi: “Šī vieta tiks veidota kā kopienu centrs, un, domāju, ja tam būs jauns un aktīvs vadītājs, kas pamodinās biedrības uz aktīvu darbību, viss būs kārtībā. Bet šādam vadītājam, tāpat kā tas tagad ir Smārdē, ir jābūt. Cik zināms, kaut kas vēl tiks remontēts, līdz ar to gaidīsim, kad viss tiks pabeigts. Esmu pārliecināta, ka viss, kas notiek, notiek uz labu. Līdz tam turpināsim strādāt Talsu ielā 20 un gaidīsim mūsu biedrībās jaunus dalībniekus.”
Agita Puķīte
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikāciju “Kur paliek mūsu nauda?” saturu atbild SIA “Novadu Ziņas”. #SIF_MAF 2024
Nav vēl komentāru.