Rimi hipermārketā Tukumā pieejama dzīvības glābšanas ierīce – defibrilators

Lai nodrošinātu vēl ātrāku un efektīvāku palīdzības sniegšanu situācijās, kad cilvēkam pēkšņi apstājusies sirds darbība, kopš novembra vidus Rimi hipermārketā Tukumā pieejams ārējais automātiskais defibrilators. Ar defibrilatoriem aprīkoti kopumā 32 Rimi hipermārketu informācijas centri visā Latvijā. Tos nepieciešamības gadījumā varēs izmantot un pirmo palīdzību sniegt gan Rimi darbinieki, gan lielveikalu apmeklētāji.

 

Lai nodrošinātu vēl ātrāku un efektīvāku palīdzības sniegšanu situācijās, kad cilvēkam pēkšņi apstājusies sirds darbība, kopš novembra vidus Rimi hipermārketā Tukumā pieejams ārējais automātiskais defibrilators. Ar defibrilatoriem aprīkoti kopumā 32 Rimi hipermārketu informācijas centri visā Latvijā. Tos nepieciešamības gadījumā varēs izmantot un pirmo palīdzību sniegt gan Rimi darbinieki, gan lielveikalu apmeklētāji.

 

Pērn Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) reģistrējis 279 izsaukumus pie pacientiem, kuriem sabiedriskā vietā apstājusies sirdsdarbība un bijusi nepieciešamība veikt atdzīvināšanas pasākumus.  81 pacientam pirmo palīdzību snieguši līdzcilvēki, veicot atdzīvināšanu vēl pirms mediķu ierašanās.

 

“Katru dienu ar ieslēgtām bākugunīm mēs traucamies palīgā cilvēkiem, kuriem apstājusies sirdsdarbība. Lielākā daļa no šiem pacientiem parasti atrodas mājās, taču tas notiek arī uz ielas, lielveikalos vai kādā citā vietā. Sabiedriskās vietās tie ir apmēram 5–6 izsaukumi ik nedēļu. Šādos gadījumos līdzcilvēku iesaiste ir ļoti svarīga, jo tās ir situācijas, kad izšķirošas ir pirmās minūtes, un tūlītēja pirmās palīdzības sniegšana dod lielākas iespējas glābt cilvēka dzīvību. Tieši tāpēc sabiedrības iesaiste ir tik būtiska. Aicinām ikvienu nebaidīties sniegt pirmo palīdzību. Veikt sirds masāžu nav sarežģīti, jo nepieciešamas vien rokas un griba rīkoties,” norāda NMPD neatliekamās medicīnas ārsta palīgs Ervīns Šmatčenko.

 

To, ka līdzcilvēku iesaiste ir ļoti svarīga un nereti pat izšķiroša, apliecina arī nesen publiskajā telpā plašu rezonansi guvušais gadījums, kad Rimi darbinieka Emīla ātra reaģēšana un savlaicīga iesaiste atdzīvināšanas pasākumos lielveikalā ļāva glābt dzīvību kādai sievietei.

 

Rimi veikalus ik dienas apmeklē tūkstošiem cilvēku. Lai arī Latvijas likumdošanā nav noteikta obligāta defibrilatoru uzstādīšana sabiedriskās vietās, līdzcilvēku drošība un veselība vienmēr ir bijusi Rimi prioritāte. Tāpēc, lai nodrošinātu pēc iespējas ātrāku un efektīvāku palīdzību nelaimes gadījumos, esam ne tikai apmācījuši mūsu darbiniekus pirmās palīdzības sniegšanā, bet arī 32 Rimi hipermārketos visā Latvijā jeb veikalos ar lielāko cilvēku plūsmu izvietojuši ārējos automātiskos defibrilatorus,” norāda Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais, piebilstot, ka tuvākajā nākotnē ar defibrilatoriem plānots aprīkot arī lielākos Rimi supermārketus.

 

Defibrilatori izvietoti Rimi hipermārketu info centros, tie ir publiski redzami un atpazīstami pēc zaļas krāsas norādes ar uzrakstu AED un baltas krāsas sirds attēlu. “Nepieciešamības gadījumā defibrilatorus varēs lietot un dzīvības glābšanas pasākumus veikt ne tikai Rimi darbinieki. Palūdzot defibrilatoru Rimi info centra darbiniekam, tos varēs izmantot arī ikviens veikala apmeklētājs, kurš būs gatavs iesaistīties pirmās palīdzības sniegšanā,” stāsta Rimi Latvia hipermārketu tīkla direktors Gatis Pakalnieks.

 

Šādu atdzīvināšanas ierīču izveidošana sabiedriskās vietās ir ierasta prakse daudzviet pasaulē, un tas ir viens no efektīvākajiem līdzekļiem gadījumos, kad cilvēkam ārpus slimnīcas apstājusies asinsrite un primāri ir defibrilējams sirds ritms. Saskaņā ar Amerikas Sirds asociācijas datiem noteiktās situācijās defibrilatoru izmantošana dubulto pacienta izdzīvošanas iespējas un katra minūte, kad netiek veikta defibrilācija, pacienta izdzīvošanu samazina par 7–10%.

Komentāri

  1. pašapkalpošanās kases ir labākais kas rimi ir noticis. nav jāstāv rindā un jāklausās visādu pamuļķu(snorkveidīgo) kurnēšana un pukstēšana. mierīgi samaksā un ej tālāk, bet vakardieņi lai stāv rindā un lamā valdību

  2. Pašapkalpošanās kasēs norēķini tikai ar bankas karti, info-kasē var arī skaidrā. Labs sociālais pētījums sanāktu, cik procentuāli klientu nēsā līdzi naudu skaidrā. un kur viņi to ir ieguvuši. No bankomāta!? Vai aploksnes?!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *