Zane Vimbule

Kā īsti jābrauc apļveida krustojumā?

Jautā lasītājs: – Kāda ir pareiza iebraukšana aplī – vai ir jārāda pagrieziens vai nav? Kaut kur dzirdēju, ka esot mainījušies likumi un tagad ir jārāda. Atklāti sakot, nemaz nezināju, ka, iebraucot aplī, nebija jārāda pavorots…

Jautā lasītājs: – Kāda ir pareiza iebraukšana aplī – vai ir jārāda pagrieziens vai nav? Kaut kur dzirdēju, ka esot mainījušies likumi un tagad ir jārāda. Atklāti sakot, nemaz nezināju, ka, iebraucot aplī, nebija jārāda pavorots…

– Apdzīvotās vietās, kā, piemēram, Tukuma pilsētā, iebraucot aplī, pagrieziens NAV jārāda, taču ārpus apdzīvotām vietām, piemēram, aplī Lauktehnikā, IR jārāda labais pagrieziens. Izbraucot no apļa, loģiski, jārāda labais pagrieziens. Vēl reizēm rodas jautājums, piemēram, par braukšanu Lauktehnikas aplī, kas ir ārpus apdzīvotā vietā. Proti, pa kuru joslu jābrauc? Kā paredz Ceļu satiksmes likums, ārpus apdzīvotām vietām jābrauc iespējami tuvāk brauktuves labajai malai. Ja braukšanai vienā virzienā ir divas vai vairākas joslas, kreisajā malējā joslā atļauts iebraukt tikai tad, ja citas braukšanas joslas ir aizņemtas (šis likuma punkts attiecas arī uz Jūrmalas šoseju, starp citu…).

Kā mums skaidroja braukšanas mācību instruktors Sandris Sozoņenko, šāda labā virziena rādīšana vai nerādīšana paredzēta, lai neradītu maldināšanu. Piemēram, pilsētā apļi ir salīdzinoši mazi, ar ieslēgtu labo virzienrādītāju iespējams maldināt citus ceļu satiksmes dalībniekus. Konkrēts piemērs būtu iebraukšana aplī no Raudas ielas, kur tieši pirms iebraukšanas aplī ir arī iebraukšana pagalmā, tātad, ja vadītājs rāda labo pagriezienu – gan aizmugurē esošais autovadītājs, gan gājējs, kas gatavojas šķērsot gājēju pāreju pirms apļa, tiek maldināti.

Vairāk par auto un moto lietām lasiet katra mēneša pirmajā ceturtdienā, laikraksta pielikuma “Darbs Dara Darītāju” Auto lapā.

Komentāri

  1. Iebraucot aplī, pagrieziens ir jārāda gan apdzīvotā vietā, gan ārpus apdzīvotām vietām. Noteikumos nav minēts, ka pilsētā tas nav jārāda (Ja rakstat, ka nav jārāda, tad kurā noteikumu punktā tā minēts? Maldināšanas punkts jau uzreiz nenozīmē, ka visos pilsētas apļos pagrieziens nav jārāda).

    1. Ja Tu rādi pagriezienu iebraucot aplī pilsētā, Tu maldini tos kas grib izbraukt no apļa.Aplis ir galvenais ceļš.Ceļš ,kas ir izliekts, nevis taisns.Tātad Tev ir jārāda pagrieziens tikai izbraucot no apļa!!! Ja Tu rādi pagriezienu iebraucot aplī, tad cilvēks,kas stāv uz izbraukšanu(P.pie Mego: Tu brauc no Statoil puses un rādi pagriezienu,tas kas stāv uz spartaka ielas un grib iebraukt aplī no Tavas puses tiek maldināts-viņš domā,ka griezīsi uz Spartaka ielu, bet Tu brauc pa apli.) Vnk ir jādomā loģiski, ne tikai jāskatās likumos.Un arī braucot pa apli nav jārāda pagrieziesns,ka brauc pa apli,jo taisnais ceļš ir saliekts aplī,un pa taisnu ceļu braucot Tu ar nerādi pagriezienu!)

        1. Pirms pārdesmit gadiem, Vācijā tika aizliegts rādīt pagriezienu iebraucot aplī un to regulāri kontrolēja policija. Pamatojums- mazā aplī tas maldina citus autovadītājus.

  2. Es pagriezienus raadu prieksh citiem satiksmes daliibniekiem, lai redz ko dariishu.
    Taapeec izbraucot no aplja Stadiona ielaa pagriezienu raadu vienmeer bet uz Mezha ielas pusi nekad.
    Veel vairaak, ja braucu pa apli garaam izbrauktuvei – iesleedzu kreiso.
    Un visi mani saprot.

    1. Es daru tieši tāpat. Bet kreiso – ja no labās puses tuvojas kāds. Iebraucot nerādu – muļķīgi.

  3. Kāda jēga rādīt pavarotu iebraucot aplī?tāpat citur nevar nogriezt…ES rādu tikai izbraucot,lai nemaldinātu citus..

    1. Šo jautājumu tiešām nevajag skatīties grāmatā, bet saprast kā ir reāli dzīvē!
      Iebraucot aplī, pat pēc vienkāršākajiem noteikumu pamatprincipiem, tu nekur citur nevari nogriezties, bet vari braukt tikai vienā virzienā, tad kamdēļ jārāda pagrieziens!?
      Savukārt esot aplī ir divas iespējas – turpināt kustību aplī vai izbraukt no tā. Loģiski, ja nogriezies (izbrauc no apli) rādi pagriezienu, ja ne, nerādi. Es pats gan parādu, ja turpinu kustību aplī un redzu, ka aplī taisās iebraukt cits autovadītājs pie sekojošās izbrauktuves/iebrauktuves, tā tomēr otrs autovadītājs ātrāk spēs uztvert manu turpmāko kustību.

    2. Pikritu. Vai kadreiz kads pamanis un runas par auto (16m) un vel! Sie noteikumi nedarbojas.Seit diskutejam tikai par vieglo auto!

  4. smiekliigi.laikam tikko tukumaa aplji paraadijushies,un brauceeji no kaadas citas planeetas.;)

  5. Vieni krustojumā veido sastrēgumu, aizšķērsojot ceļu citiem. Otri gaida savu kārtu garā rindā, lai, to izstāvot, sekotu nelāgajam ieradumam un turpinātu kolēģu aizsākto netikumu. Konkrētais apļveida krustojums ir pietiekami plašs, lai tajā manevrus ērti varētu veikt gan lieli, gan mazi transportlīdzekļi.

    lsm.lv/lv/raksts/motori/dzive/timrots-maca-braukt-apljveida-krustojumos.a85557/

    Kā risinājumu raidījuma vadītājs iesaka braukt otrajā un trešajā joslā atbilstoši CSN, lai pēc tam droši atgrieztos pirmajā joslā:

    “Brauciet slaidi un droši! Neviens, uzsākot braukšanu, nevar jums iebraukt sānos.”

    Otrs piedāvātais variants ir signalizēt ar skaņas signālu nepareizi braucošajam, jo viņš rada sastrēguma jeb avārijas situāciju: “Nevienam negribēsies ilgstoši sajust diskomfortu, traucējot citiem autovadītājiem.”

  6. Ja caur to mazo aplīti brauc dinamiski nevis velkas kā gliemezis,tad pagrieziena rādītājs ”kreisais” paspēj vienreiz nomidžināties un jau jāslēdz ”labais”,lai izbrauktu no apļa.
    Tā piemēram ir pie Mego ,braucot no stacijas uz Nesti.

    1. Reālajā dzīvē ne vienmēr viss ir kā grāmatā. Laikam nesen esi tās tiesības ieguvis.

      1. Tiesības esmu ieguvis jau labu laiku atpakaļ – bet tiem, kuriem rodās šādi jautājumi – ieteiktu lietot vienlaikus abus pagriezienus – lai pārējie zin, ka jāuzmanās

  7. Atliek tikai cerēt, ka šis jautājums nav radies cilvēkam ar auto vadītāja apliecību kabatā!

    1. Atsaldētie brauc bez jautājumiem un bremzēm.
      Jāzina un jāievēro “{Labās rokas” likums, ne kurš pirmais vai nekaunīgāks.
      Citādi divi auni nekad nesadalīs vienu laipiņu vai vienādas nozīmes krustojumu.
      Bet steidzīgākie vai nemāk savu laiku plānot, vai steidzas uz kapiem.
      Par zemo Q un nekaunību var rakstīt arī par garāžu izmantošanu iebrauktuvēs pie kāpņu telpām (121.9;122.2; 141…). Bet ko tēvs ar māti nav devis, tas skolā nav mācīts un līdz smadzenēm neaiziet. Pieklājīgu un mīlestības pilnu Jauno gadu!

  8. Autoskolā Eksperts mani pienācīgi iemācīja braukt gan pa Slāvu, Mūkusalas rotācijas apli

  9. Nu es nerādu tos pagriezienus, tikai tad, kad taisos izbraukt no apļa, savādāk pēc ziemassvētku egles izskatās mašīnas aizmugure un priekša..

  10. ja nelaidis no kreisās apļa joslas OTRĀS otraja vai trešajā laukā caur labo apļa joslu ,tad kāds tolks braukt pa ieksējo joslu pa apli ja visi brauc pa arējo un viss.

Atbildēt uz adsf Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *