Tukuma novadā plāno izveidot „pārvaldes“

Četras pārvaldes, divas nodaļas un vairāki desmiti jaunu  vakanču, kas izmaksās nepilnu pusmiljonu eiro – šādas izmaiņas paredzētas Tukuma novada domes administrācijā no 1. septembra, bet pilnā komplektā – no nākamā gada 1. janvāra, kad būs pabeigta novada grāmatvedības centralizācija. Jauno modeli deputāti apsprieda finanšu komitejas sēdē 22. jūlijā, bet gala lēmumu pieņēma 29. jūlijā.

Jāatgādina, ka jau pēc varas maiņas Tukuma novada domē šī gada janvārī, domes pozīcija paziņoja par ieceri  izveidot jaunu iestādi «Tukuma novada dome». Tās nolikums, kuru domes priekšsēdētājs Normunds Rečs nosauca par savu autordarbu,  gan konkrēti nenoteica, kuras nodaļas apvienos, kādi amati tiks saglabāti un kādi – veidoti no jauna. Tāpat netika minēts, kādi būs jauno amatu veicēju pienākumi un uzdevumi. Kā toreiz tika skaidroja, šis darbs esot jāveic izpilddirektoram kopā ar administrācijas darbiniekiem. protams, ka neziņa, kas bija nākusi kopā ar paziņojumu par radikālajām pārmaiņām, harmonisku darba atmosfēru domes darbinieku vidū neveicināja. Un jaunais nolikums jeb, kā tas nosaukts domes lēmumprojektā, domes amatu saraksts, tika gaidīts ar nepacietību.

Bet liels bija pārsteigums, kad finanšu komitejas sēdē pirms nedēļas ne deputātiem, vismaz ne tiem, kas ir opozīcijā, ne domes darbiniekiem un citiem klātesošajiem, tai skaitā žurnālistiem,  nebija iespēja detalizēti iepazīties ar sagatavoto dokumentu. Visi klātesoši varēja tikai noklausīties un noskatīties domes izpilddirektora pienākumu izpildītājas Ineses Valteres sagatavoto prezentāciju. Kad deputāti lūdza šo pat ne dokumentu, bet aprakstošu domes amatu sarakstu, lai pirms lēmuma pieņemšanas varētu ar to detalizēti iepazīties, deputāte Daiga Reča, kas ir arī domes priekšsēdētāja sieva ņēma iniciatīvu savās rokās un strikti paziņoja, ka izpilddirektore pagaidām nevienam neko nesūtīs, jo, citēju,  ” domes amatu saraksts ir izpilddirektores izstrādātais autordarbs,” tāpēc, “kamēr visi jautājumi sakārtojas līdz galam”, uzsvēra Reča, būšot vien nedaudz jāpaciešas…

Vajagot papildu uzraudzību

Savukārt domes priekšsēdis N. Rečs, pamatojot plānoto reformas, uzsvēra, ka ”gods un slava darbiniekiem, kas lielas slodzes apstākļos līdz šim ir spējuši veikt savus pienākumus”, tāpēc – lai darba apjomu līdzsvarotu – domes administrācijas struktūru esot nācies pilnveidot… Tas esot bijis jādara arī tāpēc, ka līdzšinējā domes struktūra bijusi ļoti sadrumstalota un ka tas, savukārt, apgrūtinājis gan komunikāciju, gan sadarbību. Deputāts Mārtiņš Limanskis interesējās, vai tiešām pārvalžu vadītāju amati bijuši tie steidzamākie, kas domei bija jāizveido. N. Rečs skaidroja, ka kopumā domē esot 13 struktūras, kuru pārraudzība ļoti klibojot, jo par visu atbildīgs esot tikai viens izpilddirektors, kam pēc būtības esot jāpārrauga visu novada iestāžu, tai skaitā pagasta pārvalžu, izglītības, kultūras un citu iestāžu darbs, un vienam cilvēkam tas esot milzīgs apjoms. Tāpēc, ieviešot pārvalžu vadītāju amatus, būšot iespēja nodrošināt lielāku pārraudzību un ciešāku koordināciju struktūras iekšienē. “Varu minēt piemēru ar komunālo nodaļu, kuras atbildībā ir lieli līdzekļi un kur viena un tā pati persona pasūta darbus un arī tos pieņem. Un tas robežojas ar korupcijas riskiem un nav pareizi,” skaidroja N. Rečs.

Uz M. Limanska iebildumu, ka izpilddirektora atbildība jau līdz ar to nesamazināsies, N. Rečs skaidroja, ka atbildība nesamazināsies, bet būšot iespējams pienākumus deleģēt pārvalžu vadītājiem un arī kontrole pār līdzekļu izlietojumu palielināšoties.

Skaidrojot pārmaiņu procesa detaļas, I. Valtere stāstīja, ka vispirms spēku zaudēs domes nodaļu nolikumi, bet no šī gada 31. augusta tikšot likvidēti nodaļu vadītāju amati un galvenā grāmatveža amats. Līdzšinējiem nodaļu vadītājiem tiekot piedāvāts ieņemt pārvalžu vadītāja vietnieka amatu, līdz ar to vienā pārvaldē būs vairāki vadītāja vietnieki, savukārt līdz brīdim, kamēr tiks apstiprināts pārvaldes vadītājs, šos pienākumus veiks pienākumu izpildītājs. Savukārt N. Rečs piebilda, ka neviens darbinieks darbu pārmaiņu dēļ nezaudēšot, un arī atalgojuma ziņā nevienam nebūtu jācieš.

Vairāk par diskusijām lasāms otrdienas, 28. jūlija, laikrakstā ŠEIT=>

Bet par domes sēde lēmumiem – 31. jūlija laikraksta numurā

Komentāri

  1. Latvijā tiek runāts par administratīvā aparāta mazināšanu. Bet re, tukumnieki ir biezie, šie par pus miljonu gadā vēl papildus algos vadītāju vadītājus. Leiputrija.

  2. Vai to pusmiljonu nevar ieguldīt kultūras nama rekonstruēšanā. Izskatās nožēlojami, padomju laiku būve

  3. Vai prātīgāk nebija sagaidīt nākamās vēlēšanas, kad pievienosies vairāki novadi, kad droši vien tad būtu jāveic reorganizācija. Šobrīd faktiski tās izmaiņas uz pusgadu, un atkal viss no gala, lieki stresi, naudas tērēšana pilnīgi nevajadzīgi, un brīnums kā var iestāde darboties bez galvenā grāmatveža, vai varbūt slēgs līgumus ar izdevīgām firmām. Nepatīkami, bet iedzīvotāji jau tikai, lai maksātu nodokļus un aizietu uz vēlēšanām, vairāk nekas nevienam par “autordarbiem” nav jāzina, kā gribam tā lemjam. Bēdīgi.

  4. Nu aptrakuši gan,tieśām būtu tikuši galā ar to kas ir un jaunus amatus veidot,tad ja tiešām tedzams ka tas ir vajadzīgs.Pie tam sagaidot novasu reformu,jo mresat taču vienīgie gudrie,bet izskatās la atkal ir varaskāre un prastums,žěl gan!Ar tādiem histěruķiem būs jaapvienojas.

  5. Visu pareizi dara, viena korumpēta Vienotibas direktore neko nevarētu nokontrolēt, kur Ruģelis kā Komunālās daļas vadītājs šiverē mūsu nodokļu naudu. Dzirdēts, ka būvē sev lepnu māju Lielupes krastā. Tur mūsu nauda aiziet?

  6. Nu ko kārtējais stulbums: speckontrole pār
    specuzraudzību. Vai tā ir jūsu nauda? Reforma prasa līdzekļus!!!! Organizējiet,atjaunojiet,bet tikai uz esošās finansu bāzes,nav īstais laiks papildu tēriņiem.Reķu ģimenei nepieciešams galms,vai ne?

  7. ja pareizi atminos, līdz janvārim domē visi darbinieki tikai staigāja apkārt, dzēra kafiju un nestrādāja! tagad izrādās ka ar pus miljonu knapi štatiem pietiek, bet vēl gribētu zināt, cik man un pārējiem tukumniekiem izmaksā pieņemtie preses sekretāri un pr veidotāji?? vai iespējams to uzzināt??

  8. Ak Dievs, atpestī mūs no šīm šausmām! Tukumnieki pa lielam nav pelnījuši šādu nodokļu izšķērdēšanu!
    Bet pa mazam- ir gan, jo paši jau šādus lohus ievēlēja domē. Dažs savu balsi atdeva Eisakam, kurš piesolīja pa purnu, ja nebalsos par viņu. Dažs savu balsi pārdeva Zvaigzneskalnam par kontrabandas cigarešu paciņu. Vēl citi iekrita Drečas melos un leiputrijas solījumos. Tādi nu ir tukumnieki. Cerams, ka pēc gada būs apdomīgāki un mācīsies no kļūdām

  9. Protams, labāk balsosim visi par Rudovski un Vienotību ar TPN, kurš brutāli izzaga budžetu ar kauguru bandītiem, Telmu, kampējiem, Feldmaņiem, Ruģeļiem. Oligarhu ceļus taisīja. Olu afēru virzīja. Bibliotēkas nomas maksas kosmiskas. Cik mūsu nodokļu naudas bija nozagts? Aptuveni 50 miljoni?

  10. Dievs, lūdzu, atver acis tukumniekiem uz to, cik vecie tagad organizējas un apmelno godīgus cilvēkus domē. Parādi un atpestī mūs no Rīgas mafijas atzara astoņkāja. Ceru ļoti, ka nākamgad viņi neviens netiks iekšā. Visi opozīcijas deputāti saņem zvanus no Šulca un Rudovska. Visi izpildvaras vadītāji saņem zvanus un pavēles. Rīkojas kā ar savu uzņēmumu. Vēlas turpināt zagt. Maz bija nozagts pēdējos 20-30 gadus. Bērniem pabalstus atņēma. Ceļus nebūvēja, tikai sev mājas lepnas. Lai Dievs soda viņus.

    1. kā jau te kāds minēja, “ķeriet zagli”, viss skaļāk kliedz zaglis, šie tukšie meli to tikai pierāda, paldies

    2. Ja kādu jāsoda, tad pašreizējās varas pārstāvjus. Starp citu, pat vietējās tantiņas, kas sākumā priecājās par reču apvērsumu, un tagad sapratušas, kā par viņiem vairs nekad. Kad to mēģināju jau pirms pusgada viņām iestāstīt, neticēja. Laiks vidū saliek pa vietām un parāda, kas ir kas.

  11. Ceru, ka pēc nākamajām pašvaldību vēlēšanām Reču ģimenes uzņēmums būs bankrotējis.

  12. Lasu un brīnos. Ko te var pārmest. Nezagļu tak nav. Ievelēs citus, tie rausīs vēl trakāk. Mums vadībā ir tikai otkatnieki un zagļu banda. Ceļ nevajadzīgas lietas un ņem otkatus. Kā Stopiņi uzturēs savu monstru? OIK , liela mēroga Tautas aplaupīšana. Kāpēc lai vietējie atpaliktu? Sastādiet sarakstu ar nezagļiem, ja tādus var atrast, balsošu. Tikai vecos visus kā vienu laukā.

    1. Taisnība gan,domājat ka citur nemāk šmaukties?!Reti kurš godprātīgi dara savu darbu,sevišķi jo ilgāk sĕž savā amatā,jo veiklāk prot darboties.Tukums nupat izskatās noguris,gan kā pilsěta;gan kā topośais centrs.Grbas teikt nu saņemieries,esiet ar skatu nākotně,patreiz tikai gāganu kari.

  13. Beidziet riet! Šī valdība vismaz dara cik viņu spēkos. Kurzemes ielas bērnu dārzs atsāka remontdarbus, sākta Tukuma 2. vidusskolas renovācija un labos tempos iet uz priekšu. Tiek labotas ielas, tās, kas vajag cilvēkiem, nevis ved uz nekurieni.
    Nav jēga lasīt Tukuma neatkarīgās ziņas, jo tur ir redaktores personīgs naids pret Reču ģimeni, tikai nevienu jau neapmānīt, labie darbi ir redzami ar neapbruņotu aci. Bet amatu saraksti ir domes iekšējā lieta, viņiem būs jāstrādā un jākontrolē procesi. Un ja kāds ir neapmierināts, tad nākošās vēlēšanās, lūdzu, kandidējiet!

    1. Vai Tev ir pilnīgi vienaldzīgi, ka tagadējā domes vadība iztērē tavu un citu tukumnieku naudu savu iegribu apmaksai un sev padevīgu cilvēku algošanai? Pusmiljons ir pofig??

      1. Man – vienalga! Uzticos tagadējai valdībai, viņi zina ko dara un zina ko darīt tālāk. Bet ja jūs neapmierina stāvoklis – kandidējot. Un tad pamēģiniet, dažu mēnešu laikā, sakārtot to mēslaini, kas veidojusies gadu gadiem. Pēc tam parunāsim…

    2. visi tavi pieminētie darbi tika sākti , hmm, to riebīgo laikā, šie tikai trāpīja straumē, jo lai tādus darbus izdarītu nepieciešami gadi.

  14. Papildus 500tk reformai, 600tk kredītiņš Kurzemes ielai, vēl nekas nav beidzies ar “Pienava Wind”, ka tik šie caur tiesiņām arī no domes nepiedzen zaudējumus. Bet gads vēl tikai pusē.

    1. protams ka dabūs maksāt kompensācijas par” Windu” un lai maksā no savas kabatas nevis nodokļu naudu,gudrie balsotāji….

  15. Jaunā vara 1.5 gadu nostrādās līdz 2021.gada vēlēšanām, ja vecie nebūtu tik ļoti traucējuši, būtu labāki rezultāti jau šobrīd. Nemāk vienoties. Vēlas turpināt pārvest naudu uz saviem ofšorkontiem.

  16. kuri ir tie, kas to naudu vēlas pārvest uz ofšoriem- vecie vai jaunie????
    Ja raksta, tad lūdzu konkrēti. Neaizmirstam, ka daži vecie joprojām strādā, tikai pie jaunajiem

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *