FOTO: Agita Puķīte

Kad salabos pakāpienus un ielu apgaismojumu?

Lasītājs jautā: – Man ir jautājums par Rīgas ielas kāpnītēm – vai nebūtu iespējas salabot pakāpienus? Eju pa šīm kāpnēm rītos un vakaros, tātad – pa tumsu, taču esmu secinājusi, ka šī iešana nav droša. Pirmkārt, spuldze deg augšā un lejā, bet vismaz viena pa vidu ir izdegusi. Otrkārt, vairākās vietās pakāpienos trūkst bruģakmeņu. Un, ja vēl pa virsu ir sabirušas lapas, tad jābūt ļoti veiklam, lai, kāpjot uz pakāpiena, kura nav, nenokristu. Ja vēl degtu apgaismojums, tad redzētu, kur uzmanīties, bet, tā kā tas nedeg, sanāk, ka arī pilsētas centrā ir ar lukturīti jāstaigā. Varbūt varat kādam pateikt, ka kaut ko lietas labā tomēr vajadzētu darīt? Tur iet bērni, veci cilvēki, jebkurš, un var nokrist. 

Redakcija: otrdienas, 19. oktobra, pusdienlaikā kāpnes novērtējām un secinājām, ka nedroši ir vairāki pakāpieni – dažiem trūkst viens bruģakmens, dažiem – vairāki, bet jebkurā gadījumā kritiens var sanākt pamatīgs. Tā kā tobrīd lapas bija savāktas, vietas, kur nav pakāpiena, varēja redzēt, bet jau pāris stundu vēlāk uz kāpnēm atkal bija lapas. Savukārt vakarpusē pārliecinājāmies, ka nedeg arī visas kāpņu apgaismojuma lampas. Tukuma novada pašvaldības Komunālās nodaļas vadītājs Ģirts Ruģelis skaidroja, ka ir lūdzis SIA «Strabag» iesniegt tāmi kāpņu remontam. Tiklīdz tā būs saņemta, varēs bojātās vietas salabot, taču vienlaikus būtu jādomā par ilgtermiņa risinājumu: ”Iespējams, šādas kāpnes labi izskatās, taču tās regulāri ir jāremontē, jo ziemā sāls, mitrums, sals iekļūst bruģakmeņu spraugās un šos akmeņus izkustina. Mēs pielabojam, taču tas nav uz ilgu laiku. Tāpēc būtu jāizstrādā tehniskais projekts šo kāpņu pārbūvei – ir jāizveido monolītas kāpnes, kas būtu ērtas gājējiem un kuru ekspluatācija izmaksātu daudz lētāk. Protams, sākotnēji ieguldījums noteikti nebūtu mazs, bet ilgtermiņā tas atmaksātos.”

Kas attiecas uz kāpņu apgaismojumu, kā skaidroja Ģ. Ruģelis, SIA «Telms» ir informēts, ka lampas nedeg, bet problēmas nav novērsis, tāpēc komunālā dienesta pārstāvis solīja par to uzņēmējam atgādināt vēlreiz.

Komentāri

  1. Un katru gadu viens un tas pats. Komunālā nodaļa rullē.
    Jaunajai varai mantojums ir tāds kāds ir. Jautājums – vai to sapratīs un rīkosies.

  2. Ruģelis-Strabags-Telms : šis salikums jau ntos gadus dzen pilsētu izmisumā. Kad to ākstu beidzot nomainīs? Kam viņš ir tik ļoti vērtīgs un galvenais – kāpēc? Varas mainās, bet šis neizdarības un stulbuma izcilākais paraugs paliek. No malas tas izskatās maigi sakot dīvaini.

  3. Ruģeļa kungs kopā ar Strabarg no sīkuma uzbur milzīgu problēmu un stāsta, ka, grozi, kā gribi, visādi iznākot ļoti dārgi. Tās ir muļķības, kuras klāsta laikam jau mantrausības dēļ. 1) 2 reizes gadā – rudenī un pavasarī – katru reizi nolīgt MAKSIMUMS divus meistarus (var arī viens meistars) divas darba dienas ar samaksu 8 eiro/stundā, norunājot, ka pīpēšanu un n-tās atpūtas pauzes izrēķinā ārā no kāpnēs pavadītā darba laika, vai arī norunājot par apmaksu, precīzi saskaitot, cik akmeņu jāieliek vietā un cik vietās starp akmeņiem jāpapildina java (tad apmaksa būtu nevis pēc laika normas, bet pēc konkrēta darba apjoma), nemaz nebūtu dārgi. 2) Arī materiālu patēriņš būtu gan niecīgs, gan lēts – maiss Sakret kaļķu javas, kurai pievienot NIECĪGU cementa devu (ne vairāk kā 5% no sausās kaļku javas svara), vēl būtu vajadzīgs trauks, kurā iejaukt javu, un ķelles – tātad 1 vai 2 gab. Un ar tik “milzīgiem” izdevumiem 2x gadā tehniski sakārtot skaistās kāpnes NAV nedz dārgi, nedz neizdevīgi, nedz neiespējami. BET, ja izārda esošās akmens kāpnes, tad kāda priekšnieka pagalms noteikti tiktu nobruģēts ar skaistiem, “nevienam nevajadzīgiem” akmeņiem, savukārt jaunais kāpņu projekts un tā īstenošana maksātu labu naudiņu visādos virzienos. Un vēl viens BET: vai tad šīs monolītās kāpnes nebūs šad tad jāpielabo, vai to pakāpienos arī kaut kad neradīsies plaisas un izdrupumi? Un tas tad būtu tas izdevīgums ilgtermiņā? Un, ja jākopj, tad atkal jaunas kāpnes? Tādi izdrupumi ir daudz štruntīgāk pielāpāmi, jo pēc mirkļa jau atkal izdrūp. Tātad “brīnišķīgu” risinājumu piedāvā vīri, kam būtu kaut kas labāk jāsajēdz, nevis tikai, kur (un galvenais – KĀ) naudu izkleķerēt. Kad Strabag būs izstrādājis to TĀMI, būtu interesanti uzzināt, cik tā liela!

  4. Vēl tak laikam vajag “iepirkumu”? Nevar tak uztaisīt ašu uzņēmuma līgumu, vispirms aptaujājot tikai trīs labus meistarus, vai ne? Bet vai Strabag’am tad arī nebūtu vajadzīgi citu firmu konkurenti cīņā par tik MILZĪGU projektu, kā dažu akmeņu vietā ielikšana? Un tad vēl tiesu darbi ar neapmierinātiem konkurentiem… un tad jau pienāktu nākamais rudens… Un priekšnieki būtu “norāvušies melnās miesās”, katru mēnesi saņemot labu algu par “pūlēm”, tikai darbs tā ari nebūtu padarīts. Realitātes šovs, teātris par brīvu… tikai sižets nevienam nepatīk… Un “par brīvu” jau arī nebūtu, ja ņem vērā to, ko kungi gribētu ievākt un iztērēt…

  5. vispār jau šitas iet zem Tukuma pilsētas asfalta un bruģa uzturēšanas līguma – kuru uzvarējis ir Strabag, un šis ir jānovērš nekavējoties – tas skaitās avārijas remonts

    1. ja operatīvi, un “iepirkumi” atkrīt. Tagad tikai būtu interesanti uzzināt, kāda tā tāme būs. Loģika saka, ka tai vajadzētu būt pamatīgai, lai visiem pierādītu, ka kāpņu uzturēšana ir DĀRGA un NERENTABLA. Lai kungi pierādītu šo savu tēzi, tad tāmei jābūt iespaidīgai. Un tagad, kad izkritušie akmeņi ir zem lapām, tad neviens jau tos turpat blakus nemeklēs. Tāmē, visticamāk, būs norādīts, ka jāpērk jauni akmeņi, un to skaits, “domājot par nākotni”, varētu būt lielāks, nekā šosezon vajadzētu. Bet akmeņi blakus kāpnēm nākampavasar uzziedēs skaistiem ziediem … Un par to, ka šoruden viss ir aizkavēts un nokavēts, diezin’, vai kāds saņems kaut vai rājienu… Bet “vecie vēzīši” taču zināja, ka katru gadu kāpnes jāsakopj. Lai attaisnotos, uz jauno pašvaldības sastāvu nevajadzētu atsaukties.

Atbildēt uz L39 Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *