lvceli.lv

Šodien atjaunos satiksmi starp Kandavu un Sabili

No piektdienas, 15. maija, 19.00 atjaunos satiksmi uz autoceļa Līgas-Kandava-Veģi netālu no Sabiles (14,8. – 15,3. km). Savukārt netālajā posmā no 13,95. līdz 14,25. km satiksme organizēta pa vienu joslu un regulēta ar luksoforiem.

No piektdienas, 15. maija, 19.00 atjaunos satiksmi uz autoceļa Līgas-Kandava-Veģi (P130) netālu no Sabiles (14,8. – 15,3. km). Savukārt netālajā posmā no 13,95. līdz 14,25. km satiksme organizēta pa vienu joslu un regulēta ar luksoforiem.

Satiksmei atjaunotajā ceļa posmā tika norakti 5 metri uzbēruma un tā vietā izbūvēts jauns uzbērums, kas sastāv no ģeotekstila audumā ietītas smilts. Šim uzbērumam ir jāpasargā ceļa varbūtēja noslīdēšana. Tāpat šajā vietā ir pilnībā no jauna izbūvētas visas ceļa kārtas un uzklāts asfalta segums.

Līgums par šī ceļa remontdarbiem tika noslēgts 2014. gada jūlijā, taču pagājušā gada rudenī pēc spēcīgām lietavām būvnieki bija spiesti pārtraukt iesāktos būvdarbus pie gabionu atbalsta sienas, jo grunts pārmitrinājuma dēļ sakustējās virs ceļa esošā nogāze un aptuveni 12 000 tonnas zemes masas sāka slīdēt lejā uz ceļa.

Līdz ar to joprojām turpinās atbalsta sienas būvniecība posmā aiz viesu nama «Imulas» Sabiles virzienā (13,95. – 14,25. km), kurai būs jānotur 120 metrus gara Greiļa kalna nogāze. Atbalsta siena būs 150 m gara un 4 m augsta, ar 3,5 m augstu virszemes daļu. Konusveidīgās sienas biezums būs 2,5 m pie pamatnes un 1 m tās augšdaļā. Šos darbus plānots beigt rudenī.

Minētais ceļa posms no inženiertehniskā viedokļa ir ļoti sarežģīts, tas atrodas pa vidu nogāzei. Remontdarbi bija nepieciešami, jo ceļa nogāzē veidojās izskalojumi, kuru dēļ bija slēgta viena brauktuves josla un jau pirms vairākiem gadiem izbūvētā atbalstsiena noslīdeņa balstīšanai laika gaitā bija pietuvojusies pārāk tuvu brauktuvei.

Jau plānojot būvdarbus, šajā objektā tika veikta īpaši rūpīga izpēte un projektēšana, tika veiktas papildu ģeoloģiskās ekspertīzes, ņemot vērā iespējamus noslīdeņus abās ceļa pusēs.

Būvdarbus abos posmos veic SIA «Saldus ceļinieks» ar apakšuzņēmējiem, sākotnējās projekta izmaksas, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, bija 757 864 eiro. Papildus izpētes, projektēšanas un būvniecības rezultātā projekta kopējās izmaksas nepārsniegs 1 000 000 eiro.

Komentāri

  1. Man prieks,ka ir cels gatavs,,,,bet man ka autobusu pasazierim zel ,ka vairs neiet cauri Matkulei.!!!!!!

  2. Interesanti, vai taisnība, ka Kandavas novada domē maija sākumā darbinieki tikuši pie prēmijām. Kādam neatzītāka amata darītājam 45 eiro bijis, citam pat 400 eiro. Kad citiem ir kā ir, pat svētkos jādomā, ko likt mutē, kaut strādājam it kā vienādu darba laiku un atbildam arī par domnieku sastrādātajām nejēdzībām. Atvainojos, ja kāds ar šo tiek nepamatoti aizskarts.

Atbildēt uz Vārds Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *