Ivonna Plaude

Satiksmes ministrijā apsver domu slēgt Smārdes un Milzkalnes dzelzceļa stacijas

Uzzinot par Satiksmes ministrijā atkal uzradušos ideju par to, ka jāslēdz vairākas stacijas dažādos dzelzceļa maršrutos, tai skaitā arī mūsu Smārdi un Milzkalni, tā kā nolaižas rokas…

Uzzinot par Satiksmes ministrijā atkal uzradušos ideju par to, ka jāslēdz vairākas stacijas dažādos dzelzceļa maršrutos, tai skaitā arī mūsu Smārdi un Milzkalni, tā kā nolaižas rokas…

Jācer, ka šoreiz, tāpat kā četras iepriekšējās reizes, staciju slēgšanas entuziasti ieklausīsies veselā saprāta un arī pašvaldības vēstulē paustajā. Jācer, ka parēķinās, salīdzinās un sapratīs, ka, iespējamais piecu līdz sešu minūšu laika ieguvums maršrutā Rīga-Tukums, tomēr neatsvērs tos zaudējumus, ko radīs iespējamā staciju slēgšana. Domājams, – šī nu būtu īstā reize pierādīt, ka cilvēks mūsu valstī tiešām ir vērtība. Un ne tikai tas viens – mītiskais, kas valsts Attīstības plānā ierakstīts, bet arī tie pavisam konkrētie 30 milzkalnieki un 140 smārdinieki, kas ikdienas iekāpj un izkāpj Engures novada iezīmētajās Latvijas dzelzceļa stacijās, lai dotos uz skolu, darbu, studijām, kas izmanto dzelzceļa transportu, lai dzīvotu pilnvērtīgu brīva cilvēka dzīvi…

Komentāri

  1. genocīds pret tautu. it kā gribam, lai vairāk cilvēki dzīvo lauku rajonos, bet tajā pašā laikā valsts nav gatava ieguldīt infrastruktūrā. bēdīgi. arī es, diemžēl, esmu ceļa jūtīs uz ārzemēm strādāt un dzīvot pilnvērtīgi. 🙁

  2. tā kā jau esi prom, savus komentārus paturi pie sevis un tinies, nevienam tavi aliena spriedelējumi neinteresē.

  3. nu tad lai slēdz ministrijas, iedzīvotāju skaits samazinās, visu tik slēdz, bet ministrijas tik izdomā kā kaut ko samazināt

  4. Tas ir reāls sviests. Kādu ietaupījumu redz ministrija? Milzkalnes stacijā pat nav kasiera un neesmu pārliecināts, vai Smārdē ir. Ja ir, tad reālais valsts finansiālais ieguvums ir 2 minimālās bruto algas.

    1. Smārdē bija kase un viss strādāja, bet to šī gada sākumā aizslēdza un kase vairs nestrādā.

      Jāpiemin, ka vēl pagājušā gada rudenti tika diezgan labi izremontēta stacijas uzgaidāmā telpa – pārkrāsots utt. Tagad nevar saprast, kāpēc taisīja remontu?

      Bet rakstā varētu precīzāk pateikt “dzezceļa staciju slēgšana” nozīmē tiešām aizslēgt kasi, bet tas uzreiz nenozīmē, ka vilcieni neapstāsies. Es, piemēram, precīzi saprast nevaru, kas ar to tiek domāts.

  5. Atceroties bērnību,kad uz Tukumu lokomatīve ar vagoniem uz Tukumu nāca un Ķemeros pārsēsties vajadzēja,bet tagad pie mūsu lielās attītības,kā to mums pasniedz stacijas slēdzam,tā mēs tur augšā domājam par tautu,ministrijās štatus samazināt vajag un to skaitu arī.

  6. Gundar, Tu esi vai neesi čalis?? Tev tak ir teikšana, apturi to sviestu Engures novadā !!!!

  7. Ko mēs varētu darīt?
    Varbūt varētu vākt parakstus vai ko citu?
    Pati ikdienā braucu uz Tukumu, bet redzu, ka ir dažāda vecuma cilvēki, kas iekāpj/izkāpj šajās stacijās.
    Un tās dažas minūtes tiešām neliekas pamatots iemesls, lai stacijas slēgtu!

  8. ja pareizi saprotu, tad slēgt nozīmē netirgot biļetes vairs kasē nevis kā tādu pietur noņemt!

  9. Saprastu, ja aiztaisītu ciet kasi, tāpat viņa vairāk ir ciet, nekā vaļā un vēl strādā tikai līdz kādiem četriem. Bet otra problēma ir tā, ka Smārdē nav bankomātu, un ja naudas nav skaidrā skaidrā,.aizbraukt nekur nevar…

  10. Tā slēgšana nozīmē tikai ēkas aizvēršanu vai aŗi to, ka vilciens tur neapstāsies?

        1. Nu tad gan konkrēta cūcība. Es gan šīm pieturām braucu garām, bet kā novērots cilvēki tur vienmēr izkāpj/iekāpj.

  11. Nosauciet šos Satiksmes ministrijas darboņu vārdus! Ir taču arī personīgā atbildība par saviem lēmumiem.Dzīve jau nav tikai nauda un peļņa.

    1. bet mēs jau esam tās bedres racēji..
      Mācāmies paši bedres vietā kalnus celt un padarīt šo par labāku valsti!
      Jebkurā situācijā nav nozīmes klaigāt, cik viss ir slikti, bet gan derētu šo enerģiju ieguldīt risinājumu meklēšanā un darīšanā.

  12. Domāju, ka tas nozīmē to, ka Smārdē un Milzkalnē nestrādās biļešu kases. Brīvdienās Smārdē biļešu kase nestrādā, biļeti pērku vilcienā pie konduktora. Vai tas nozīmē, ka paaugstinās algas konduktoriem?

  13. 21.gs. apdzīvotās vietas nozīmi nosaka transports.
    Kur nav labu ceļu ,tur viss pamazām atmirst.
    Tā ir valsts politika ,kādai būt lauku nākotnei.
    Bez tam nevajag aizmirst,ka valsts vienaldzība pret saviem iedzīvotājiem var radīt iedzīvotāju vienaldzību pret valsti.

  14. Ja pasažieru skaits nav pietiekami liels, var jau darīt tā, ka viens vilciens pietur Smārdē, bet nākamais Smārdē nepietur, toties pietur Milzkalnē. Un Milzkalne ir tuvākā dzelzceļa stacija Jūrmalas lidostai. Ja tukumnieki vienreiz beigs spītēt un neiebildīs pret pašazīeru komerclidojumu sākšanu no šis lidostas, tad arī vilcienu satiksme iegūs otro elpu, jo būs pasažieru plūsma.

  15. RĒĶINAM:
    Mani pasažieru plūsmas novērojumi liecina, kā Smardes pieturu gadā laikā izmanto 98 000 pasažieru, bet Milzkalne 28 000, katra pasažiera vidēji veiktais attālums ir 30 kilometri, tātad (98 000 + 28 000) x 30 = 5 670 000 pasažierkilometri par 1 gadu!
    Par 1 pasažierkilometru pasažieris maksā ~0.05€.
    Tātad PV ieņēmumi samazināsies par 5 670 000 x 0.05€ = 283 500 €.
    Ņemiet vērā to, kā infrastruktūras maksa paliek nemainīga.
    Elektroenerģijas pārtēriņš samazināsies nenozīmīgi, bet braucienā ietaupītais laiks ir 2 minūtes (!) un to jutīs tikai Tukums-1 un Tukums-2 pasažieri, pārējo pieturu pasažieri neko nejutīs.
    Paliek jautājums VAI TAS IR TO VĒRTS?

    2010 gadā satiksmes ministrija izdotais mobilitates plāns pāredz slēgt 21 dzelzceļa staciju: Cena, Dalbe, Baltezers, Krievupe, Vangaži, Silciems, Priedaine, Jaundubulti, Pumpuri, Kūdra, Smārde, Milzkalne, Tukums II, Incupe, Vecdaugava; Garupe, Rumbula, Dārzini, Kaibala, Dendrārijs, Muldakmens. Piedāvātais optimizācijas plāns īpaši neietekmē pārvietošanas ilgumu pasažieriem, bet tajā pašā brīdi vilcieni zaudēs ~ 1,2 miljonus pasažierus gadā, kas Latvijas budžetam izmaksās ~ 1,1 milj.Ls.

    1. Labi ka kase ir slēkta ietaupa darba resūrsus. Vienu rītu 900 s latvijas valsts dzelsceļa vadība bomā ka uztādīs biļešu automātus . Vispirms vajaga uztādīt biļešu automātu un tad slekt kasi. Vilciena līdz tukums RĪGA kursē tad jau nekas nemaina apstātis un uzņemt pazažierus gan smārdē gan milzkalnā. Labos laikos kādreis bija pietura sterp Smātbi un Milzkalni ja nemaldos 56km. Ja labi gribētu valsts var atļauties pat atjaunot pieturu. Jo pasžažieru vilciens kursē curi šām viet. Ja valsts mācītos no kaimiņa igauni, un piesaistitu ēropas līdzfinancējumu tad jau varētu braukt no Ventspils līdz pašai ladgalei. Bet katra infruktūra ir ilgtermiņā atmaksājas. Daudzas turismu aģentūras rīkotu eskursiju pa dzimto valsts zemi. Skolnieko iepazītu savu tēvzemi. Vaidzētu īstenot un atjaunotu pasažier plusmu kur bija izveidota kuru likvidēja. Jo nevar aiztāt autobus ar vilcienu. Pat var izveidot arī vilcienu satiksmi ar kaimiņvalstīm. Kāpeic ne venspils tukums rīga valka talina daudzi izmantotu iespēju azbraukt eskursijā.

  16. Neko nesaprotu!!! Smārdē dzelzceļa stacija bijusi no… es nezinu no kura gada, bet gadu desmitiem. Un cilvēku tur pietiek! Vai tagad tiešām pienākuši tādi laiki, lai to slēgtu? Bet tur tik daudz cilvēku ar vilcienu uz darbu brauc!

  17. Nesaprotu kam no staciju slēgšanas var būt kāds ieguvums? Kam traucē tas,ka vilciens uz minūti apstāsies ,lai uzņemtu un izlaistu pasažierus,kuru netrūkst ne Smārdē,ne Milzkalnē!Bet pats galvenais,ka nav cita transporta ar ko nokļut Tukumā vai Jūrmalā.Ja vajag ietaupīt kādu naudiņu,(lai gan ļoti šaubos,vai zaudējot ap 200 pasažieriem ik dienu,var ietaupīt),labāk pasekotu kāpēc Smārdes stacijā visu laiku deg perona apgaismojums ,īpaši saulainās dienās,gan ziemā gan vasarā!

  18. Skaisti, dzīvosim SŪNU CIEMĀ ! Jo tālāk , jo nenormālāk! Mūsu vadošie paliek aizvien slimāki. Skumji dzīvot tādā valstī.

  19. raiti un labi domāts vismaz visādi cukeri netiks projām no tukuma un dzīvos latviskumā mirdzumā dienas …

  20. raiti un labi domāts vismaz visādi cukeri netiks projām no tukuma un dzīvos latviskumā mirdzumā dienas …

  21. Kāds naivums. No kura laika Rīgas birokrātiem cilvēks ir vērtība. Es ar viņiem esmu cīnījies visus Latvijas atjaunošanas gadus. Nekad neesmu sastapis kaut ko līdzīgu cilvēcībai un reālai palīdzībai.Gan Pilsonības un Migrācias .Gan Veselības ministrijā.Nemaz nerunājot par Labklājības ministrijas paspārnē esošo Valsts Sociālās apdrošināšanas aģentūras(ASAA) kantoriem. Pret VSAA Tukuma nodaļu nav pretenzijas.Rīgas kantori ir valsts otrie lielākie ienaidnieki

  22. No šodienas -19.feb.- Tukuma Ziņām: “Iecere bijusi atsevišķos maršrutos vilcienus šais stacijās nepieturēt, tā teikt, lai ātrāk būtu iespējams nokļūt maršruta galapunktos. Vaicāta par to, vai kāds maz ir pētījis, cik daudz laika tas Rīgas vai Tukuma braucējiem ieekonomētu, Miežubrāles kundze teicās, ka šāds pētījums nav veikts…”

    Lūdzu. Tāda sajūta, ka tur visi atsaldēti.

  23. Ko tur bakstīties, līdzīgi kā slēdzām pasažieriem Rīga-Ventspils, slēgsim Rīga-Tukums. Lai dzīvo autobuss;)

  24. Dzīvoju Tukumā, strādāju Milzkalnē, vilciena satiksme man nodrošina nokļūšanu uz darbu un mājās.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *