No 8. decembra Milzkalnē nepieturēs 11 vilcieni

Par to, ka Milzkalnes stacijā no decembra nepieturēs vairāki vilcieni, mūs informēja iedzīvotāji un aicināja celt trauksmi, jo šī informācija tiekot noklusēta, tikai vilcienu sarakstos gaidāmās izmaiņas jau esot redzamas.

Izpētot vilcienu kustības sarakstu, pamanījām, ka tiešām no 8. decembra vilcienu atiešanas sarakstā ir nozīmīgas izmaiņas un ka Milzkalnē kopumā nepieturēs 11 vilcieni – gan virzienā uz Tukumu, gan uz Rīgu. Pēc šī brīža saraksta redzams, ka, braucot no Tukuma uz Rīgu, Milzkalnē nepieturēs šādi vilcieni: 7.26, 9.31, 13.45, 16.43, 21.15, bet virzienā no Rīgas uz Tukumu –

10.34, 14.12, 17.10, 18.53, 21.41 un 23.54.

Kā noskaidrojām a/s «Pasažieru vilciens», šāds lēmums pieņemts Sabiedriskā transporta padomē ar mērķi samazināt ceļā pavadīto laiku tiem pasažieriem, kas brauc no vienas gala pieturas līdz otrai, šai gadījumā – no Tukuma līdz Rīgai. Uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Līcīte skaidroja, ka sākotnēji bijusi doma Milzkalnes pieturu vispār slēgt, jo vidējais pasažieru apgrozījums uz vienu vilcienu ir 2,6 pasažieri. Tomēr nolemts pieturvietu atstāt, bet samazināt to vilcienu skaitu, kas šai pieturā apstāsies. Engures novada domes priekšsēdētājs Gundars Važa, kam vaicājām, vai šis jautājums ir saskaņots arī ar pašvaldību, atzina, ka divus mēnešus cīnījies par to, lai pieturvieta netiktu slēgta, jo tieši tāds bijis sākotnējais mērķis. Vienlaikus bijusi saruna, ka vilciens varētu nepieturēt Milzkalnē dienas vidū, bet tam noteikti būtu jāpietur no rītiem un vakaros, taču par to, ka izmaiņas jau iestrādātas sarakstā un skar tieši rīta un vakara stundas, viņš nebija informēts, bet solīja noskaidrot, kāpēc pieņemts tieši šāds lēmums: “Mēs skaitījām pasažierus Milzkalnes stacijā un secinājām, ka diennaktī vilcienu izmanto vidēji 75 šī ciema vai apkārtnes iedzīvotāji. Kādu dienu šis skaits ir mazāks, kādu – lielāks, bet aptuvenais skaits ir līdzīgs, kas nozīmē, ka vilciens šai novada iedzīvotāju daļai ir nozīmīgs transporta līdzeklis.”

Komentāri

    1. Dažs labs joprojām dzīvo ar padomju laiku uzskatiem , ka auto greznumlieta. Šodien auto ir tāda pat ikdienas nepieciešamības prece kā ledusskapis. Bez tam pie Milzkalnes stacijas ir tikai pāris mājas un līdz Milzkalnes stacijai citi tāpat brauc ar auto, to var redzēt pēc atstātajiem auto. Nevajag taisīt baigo problēmu, Milzkalne bez elektrovilciena netiek atstāta, nepieturēs vien daži reisi. Bez tam nav saprotams kāpēc auklējas ar to bomžu Kūdru, to sen vajadzēja likvidēt pilnībā.

      1. Tu atbrauc uz Kūdru un pasaki to acīs tiem cilvēkiem, kas tur dzīvo! Baidies laikam? Dīvāna pirdējs tagad stāstīs un spriedīs kam un kā rīkoties!!! Mēs, Kūdrā ar rīta ekspresi, kas starp citu, no 9.decembra vairs nepieturēs, cilvēki 15-20 braucam uz skolu, darbu. Nākamais vilciens ir pēc stundas, iepriekšējais pirms stundas, autobusa mums nav, vielciens ir vienīgā satiksme. Tieši tas pats ir Milzkalnē.

        Man ir labāks priekšlikums – noņemt tavai mātei vai vecaimātei pensiju. Gan jau viņa valstij nekādu labumu vairs nenes un ir strādājusi padomju laikos, tātad cēlusi pavisam citu valsti un viņas pensiju varētu ziedot ārstiem, policistiem un skolotājiem. Kā viņa izdzīvos, Tev viņa būs jāuztur. Tu taču esi dēls vai mazdēls.

      2. Ieteiktu apskatīties kartē- Milzkalne ir apdzīvota vieta,kur ne viens vien cilvēks izmanto vilcienu, turklāt netālu no Milzkalnes atrodas arī lauku teritorija, kur ARĪ ir cilvēki, kas izmanto vilcienu.
        Mainot vilcienu kustības sarakstu, AS “Pasažieru vilciens” galīgi neņēma vērā pasažieru plūsmu, vienkārši brutāli izņēma katru otro vilcienu, nevis ņēma vērā pasažieru plūsmu un ekonomisko ietaupījumu, kas bija galvenais mērķis. Kā piemēru varu minēt ekspreša nepieturēšanu Milzkalnē,ko izmanto vismaz 5-10 cilvēki katrā vilciena reisā.
        Ne visiem ir mašīna, lai tiktu uz Tukumu, turklāt nesaprotu, kāpēc Milzkalnē samazināja reisu skaitu, bet Smārdē ne, kur iekāpj pat mazāk cilvēku.
        Pati ikdienā regulāri braucu ar vilcienu un redzu reālo situāciju.

    2. Neviens uz laukiem neaicina, tikai izliekas un runā, ka lauki tukši, izmirst.
      Bet ja cilvēks grib pirkt īpašumu laukos, bankas kredītu nedod, jo vajagot pirkt ne tālāk, kā 7 km no pilsētas. Laukus iztukšot ir slēpta Valsts politika.

  1. Un Milzkalne ir tā uz kuras rēķina brauciena laiks būtiski samazināsies. Tieši par divām minūtēm. Varbūt par Jūrmalu jādomā, kur vilciens tiešām pie katra staba apstājas? Vismaz ziemas sezonā. Un pilsētas sabiedriskais transports kursē regulāri un jūrmalniekiem ir par brīvu. Bet ko darīt Milzkalnes iedzīvotājiem? No Smārdes 10km, no Tukuma 5. Paldies, VALSTS akciju sabiedrība Latvijas dzelzceļš!!!!

    1. Braukšanas laika ietaupījums uz Milzkalnes rēķina ir tikai 1 minūte. 2 minūtes rakstā ir tāpēc, ka vilciens nepieturēs Milzkalnē un Kūdrā.

    1. ir milzīga atšķirība starp to vai cilvēks kopš dzimšanas ir akls,vai arī viņš zaudē redzi teiksim 50 gadu vecumā!
      Tas pats ir ar vilcienu,ja viņš 50 gadus ir braucis un pēkšņi vairs netiek uz darbu,jo rīta vilcieni atcelti!
      Bet bezsliežu tumenieki jau mūs nesapratīs 🙁

  2. Milzkalnē, atšķirībā no Tumes, ir divi autobusi dienā, lai tiktu uz Tukumu – 9 no rīta un 14 pēcpusdienā.
    2 minūtes – liels ieguvums, nez ko darīt tik ātri no Rīgas atbraucot?

  3. Mūsu ģimenē arī tā būs liela problēma,jo no rīta ar šo vilcienu brauc abi bērni uz skolu,viens uz Sloku,otrs uz Rīgu.Tagad būs jādomā,kā katru rītu viņus var aizvest uz Tukumu,ne vienmēr ir pieejama mašìna.Ļoti cerējām,ka tomēr atstās šo pieturu.

  4. Par cik tautai ir jāzina savi varoņi, tad publicēju nelielu varoņu sarakstu ar cilvēkiem, kas sabiedriskā transporta padomes sēdē, 20.septembrī, balsoja PAR augšminēto vilcienu izslēgšanu no kustības sarakstiem:

    Dins Merirands, (Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks)
    Vaira Brūdere, (Kurzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja)
    Annija Novikova, (Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktora vietniece – Autotransporta nodaļas vadītāja)
    Baiba Vīlipa, (Satiksmes ministrijas Finanšu un attīstības plānošanas departamenta direktore)
    Patriks Markēvičs, (Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta direktors)
    Taisa Trubača, (Finanšu ministrijas Budžeta departamenta direktore)
    Ligita Olante (Rīgas plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja)

    Idejas autori ir I.Zaļais (A/S “Pasažieru vilciens” departamenta vadītājs) un J.Lagzdons (VSIA “Autotransporta direkcija” Sabiedriskā transporta plānošanas nodaļas vadītājs)

    Šie pēdējie divi ir autori Milzkalnes un Kūdras staciju slēgšanai vispār.

  5. Vai šie balsotāji vismaz vienu reizi ir braukuši ar vilcienu un zina, kuras stacijas ir vai nav nepieciešamas? Vai dzīvo vienīgi no savu n-to padomnieku pienestajām ziņām?

  6. Milskalne ir japietura jo uz darbu jabrauc lai valdiba atrauc un pasaka uzrez biete dabus 100% un no kudras iedzivotajiem ari valdiba visu grib iznicinat ka skolas ta stacijas utt tikai doma pa sesu vederu un ka vairak pagulet kresla un pautus paudzinat

  7. Pēc izmaiņām ekspresis ceļā pavadīs precīzi 1st. līdzšinējo 1st.6min. vietā.
    Tāpēc jau ekspresis ir ekspresis, ka nepietur pie katra staba.
    Pieturot pie katra staba, ceļā pavada aptuveni 1st.20min..
    Ir tomēr starpība 1st.20min vai 1st.
    Būtu pavisam eleganti , ja Jūrmalā atstātu tikai vienu pieturu un Rīgā arī tikai vienu galastaciju, tad varētu iekļauties 50min.

    1. Uz izmaiņām, nepieturot Milzkalnē un Kūdrā, tiek ietaupītas, kopā tikai 2 minūtes, kas ir tikai viena minūte uz katru staciju. Pārējās 6 tiek ietaupītas, palielinot ātrumu, posmos Smārde – Ķemeri (1mim) un Sloka – Dubulti (2min).

  8. Engures novada dome Latvijas dzelzceļam jau gadiem maksā, lai Smārdes un Milzkalnes stacijas tiktu saglabātas, bet laikam par maz…. Apetīte rodas ēdot. Pēc pašvaldību reformas droši vien nebūs ne Milzkalnes ne Smārdes un tukšs vilciens 50 minūtēs Rīgā. Sviests!!!

  9. Ir divi varianti.
    Engures pašvaldiba nodrošina (vieglais auto pēc pasūtījuma, mikroautobuss katram vilcienam vai citādi) saikni līdz tādai dzelzceļa pieturai vai stacijai, kur līnijas Rīga- Tukums vilcieni pietur.
    Milzkalne, kas fiziski jau ir gandrīz saplūdusi ar Tukuma pilsētu, kļūst par Tukuma daļu un pilsētas maršrutos ir jauns galapunkts, no kura autobusi nogādā pasažierus Tukuma stacijā.

      1. Pilsētas maršruts nav risinājums, jo:

        1.Apturēt vilcienu Milzkalnē, papildus laiks, kas nāk klāt braucienam ir precīzi 1.minūte.
        2.Viena vilciena pietura izmaksājot ~2eur. Tikai divi eiro.
        3.Norīkot speciālu pilsētas autobusu turp un atpakaļ izmaksā vismaz 10 eiro.
        4.No Milzkalnes ar vilcienu – ekspresi plkst 7:26 brauc viedēji 12-17 cilvēki katru dienu. Minimālais ieņēmums no viņiem ir vidēji 23 eiro, bet iespējams vairāk.

        Ja jūs, cienitais, matemātikā nebijāt daunītis, tad izlasot visu augšminēto, iespējams sapratāt, ka rīta ekspresim Milzkalnē ir jāpietur.

  10. Es katru rītu braukāju Milzskalne Tukums 2 nu jau vairāk kā 15 gadus kautkādas 2 minūtes dēļ man tagat jāzaudē darbs nu teikšu paldies tam BĀNĪTIM kaut tiem lēmējiem pienāktu tāds brīdis teikšu acīs jūs esat s..i nevis lēmēji

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.