Attēls no sociālajiem tīkliem

Kad akmeņi pa gaisu un bojāti auto

Šīs nedēļas sākumā rakstījām par ceļa Sloka-Talsi posmu no Plieņciema līdz Ķesterciema aplim, kur svaigi ierīkoto asfaltu jau klāj remonta ielāpi – darbu neatbilstošās kvalitātes dēļ uzņēmējam SIA «Strabag» nāksies visu šo posmu vēlreiz apstrādāt, lai ierīkotu vienlaidus segumu. Atsaucoties šai 8. oktobra publikācijai, saņēmām vairāku ļoti sašutušu laikraksta lasītāju zvanus par to, ka vēl trakāka situācija esot uz otra ceļa, kas savieno Tukumu un Ķesterciema apli.

Šī ceļa virskārtai pirms neilga laika veikta virsmas apstrāde ar akmentiņiem, taču tie pie bitumena seguma nav pielipuši, tāpēc transportlīdzekļi braucot tos atrauj no seguma un iemet pretimbraucošo logā vai lukturos. Līdzīgi cietušie arī tie, kurus, pārkāpjot ātruma ierobežojumu, apdzinis cits transportlīdzeklis. Kāda sieviete stāstīja, ka viņas nesen kā pirktā automašīna mēneša laikā esot no vienas vietas sasista ar akmeņiem, turklāt pretim braucējam nebūt neesot jādrāž ar 100 kilometru lielu ātrumu – pat ievērojot noteikto ierobežojumu, šajā ceļa posmā akmeņi brīvi lidojot pa gaisu. Sieviete pauda izbrīnu, kāpēc pats darbu veicējs neko lietas labā nedara un vai tiešām apdrošinātāji vēl nav vērsušies ar prasību pret VAS «Latvijas valsts ceļiem», kas visdrīzāk ir šo darbu pasūtītājs, lai piedzītu zaudējumus.

Redakcijai piezvanīja arī kāds vīrietis ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi ceļu būvē un stāstīja, ka braucis pa šo ceļu brīdī, kad virsmas apstrāde notikusi. Viņu pārsteidzis, ka darbu izpildītāji bijuši bez jelkādām uzņēmuma piederības zīmēm, bet, galvenais, ka bitumens, kas uz ceļa ticis uzklāts, bijis galīgi auksts, līdz ar to neesot jāšaubās, kāpēc akmentiņi pie tā klāt neturas. Tomēr jautājums – kā iespējams pieļaut tik nekvalitatīvu darbu izpildi, labi zinot, kādas ir šībrīža būvniecības izmaksas, paliekot atklāts. Un vēl vakar uzklausījām vēl vienu stāstu par to, ka no rīta akmentiņi trāpījuši maršruta autobusa stiklā – lai arī liela daļa autovadītāju ievērojot atļauto ātrumu, akmentiņus paceļot arī, braucot ar 30 km/h lielu ātrumu.

Par darbu nemaksās, kamēr brāķi neizlabos

Jautājumus par šo ceļu uzdevām VAS «Latvijas valsts ceļi» – vaicājām, kas veicis darbus, kurš vērtējis darbu kvalitāti, vai ir plānots akmentiņus noslaucīt un segumu atjaunot, kā arī – kurš atbildēs par autovadītājiem nodarītajiem zaudējumiem? VAS «Latvijas valsts ceļi» Komunikācijas nodaļas vadītāja Anna Kononova skaidroja, ka darbus šajā posmā veica VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs»: “Saskaņā ar Satiksmes ministrijas deleģēšanas līgumu uzņēmums veicis virsmas raupjuma atjaunošanas darbu valsts reģionālajā autoceļā P 131 Tukums – Ķesterciems. Darbs veikts trijos posmos – pa 750 m katrā. Jau tūlīt pēc darba beigām konstatēta šķembu atraušanās, kas joprojām turpinās. VAS «Latvijas valsts ceļi» kā valsts ceļu tīkla pārvaldītājs nav akceptējusi darbu izpildi apmaksai. «Latvijas autoceļu uzturētājam» ir uzdots uzstādīt brīdinājuma un ātruma ierobežojuma zīmes, kā arī veikt brīvo šķembu noslaucīšanu.” A. Kononova skaidroja: «Latvijas autoceļu uzturētājs» informējis, ka katru dienu veic šķembu slaucīšanu, bet pavasarī, iestājoties atbilstošiem laika apstākļiem defekti tikšot novērsti.

 

Vairāk lasiet piektdienas, 11. oktobra, laikrakstā ŠEIT=>

Komentāri

  1. Uzstādīs brīdinājuma zīmes,kurš tās zīmes ievēro! Kurš man 3 lukturus un stiklu uzstādīs!!!

  2. ir konkrēti izplakarēta Valsts nauda ,konkrētā vietā,kas to atmaksās-atkal no Valsts naudas !!!! Un uzmundrinājums-maksājiet tik nodokļus un tiem pielīdzinātās nodevas…..

  3. Te nu nav vainīgs ne valsts prezidents, ne satiksmes ministrija, ne vien no partijām, bet gan paši- tie kuri strādāja.Jautājums: vai tiešām nebija neviena gudra darba vadītāja? Ja nav, tad varbūt nevajag uzņemties un tie taču ir reāli cilvēki, kuri veica darbu, tātad arī atbildība no šiem darabaļaudīm. Un ja tā ir valsts nauda, tad vēl jo vairāk, ir taču reāli vārdi, uzvārdi.

    1. Neviens darba darītājs nav vainīgs pie tā, ka iepirkumā jāpērk lētākais piķis pie kura nelīp akmeņi. Pārbaudi var uztaisīt tikai vēlāk tam kas reāli atvests. Iepriekš pārbaudītais paraugs bija noteikti labs, tas ir, sagatavots priekš laboratorijas pārbaudes. Lētā piķa un šķembu tirgotāji savu naudu saņēma, bet darbu darītāji par darbu protams nesaņēma neko, jo uzliekot sūdīgu piķi ar sūdīgām šķembām rezultāts ir sūdīgs, lai cik labi uzklāts. Darbu darītāji tagad saņem tikai lamāšanos un akmeņus arī savu mašīnu logos.

  4. Visi kas regulāri lieto šo ceļu pērciet kasko apdrošināšanu. Tiklīdz tiek bojāti stikli sauciet policiju, varbūt tā vainīgie ātrāk sāks ko darīt. Līdz nākamajam gadam būs vēl neskaitāmi izsisti lukturi un stikli.

  5. Nu tad jāsāk meklēt cēloņus, no kurienes kājas aug šādiem iepirkumiem un kuram pēc tam labi paliek, tas jau arī ar celtniecību nav noslēpums, ka kādam tomēr paliek labāk, nekā pārējiem.

  6. Mūsu valstī neviens ne par ko neatbild,jo visi jau ņem priekšzīmi novaldības!

  7. Siguldas pusē arī ir pāris šādi ceļi. Vai kāds reāli arī ir piedzimis kādu kompensāciju? (Ja nav kasko)

  8. Siguldas pusē arī ir pāris šādi ceļi. Vai kāds reāli arī ir piedzinis kādu kompensāciju? (Ja nav kasko) lūdzu padalieties .

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *