Cer atgūt vismaz dažus Milzkalnes vilcienus

Milzkalnes iedzīvotāja Gunta Kupča sākusi vākt iedzīvotāju parakstus (divu dienu laikā – līdz 5. decembrim, savākti 33 paraksti) vēstulei Satiksmes ministrijai un «Pasažieru vilcienam», lai tiktu saglabāta vilciena apstāšanās vismaz pulksten 7.26, jo to izmanto daudzi pasažieri

Vāc parakstus

Milzkalnes iedzīvotāja Gunta Kupča sākusi vākt iedzīvotāju parakstus (divu dienu laikā – līdz 5. decembrim, savākti 33 paraksti) vēstulei Satiksmes ministrijai un «Pasažieru vilcienam», lai tiktu saglabāta vilciena apstāšanās vismaz pulksten 7.26, jo to izmanto daudzi pasažieri. Piemēram, 4. decembra rītā Milzkalnes stacijā tieši ar šo vilcienu Rīgas virzienā aizbraukuši 13 cilvēki.

Apšauba «Pasažieru vilciena» statistiku

G. Kupča un citi aptaujātie Milzkalnes iedzīvotāji arī pauda šaubas par to, vai uzņēmuma «Pasažieru vilciens» veiktā pasažieru skaitīšana, kurā teikts, ka vidēji šai pieturā iekāpj/ izkāpj 2,6 pasažieri, ir bijusi korekta, jo pēc biļetēm pateikt, vai cilvēks iekāpis (izkāpis) stacijā Tukums II, Tukums I, Milzkalnē vai Smārdē nevar.

Pašvaldība dara, ko var

Jau rakstījām, ka Engures novada pašvaldība ir aizsūtījusi vēstuli uzņēmumam «Pasažieru vilciens» un VSIA «Autotransporta direkcija» ar lūgumu pārskatīt to vilcienu kustības sarakstu, kas stāsies spēkā no 8. decembra. G. Važa vakar, 5. decembrī, skaidroja, ka telefonsarunā ar «Pasažieru vilciens» pārstāvi Ivaru Zaļo ir saņemts solījums šīs izmaiņas izvērtēt.

Lēmumus pieņēmusi Sabiedriskā transporta padome

Visus lēmumus par to, kā kursēs vilcieni un autobusi, pieņem Sabiedriskā transporta padome, kas izveidota, kā lasām tās mājas lapā internetā, lai veidotu vienotu vietējo un starppilsētu maršrutu tīklu, slēgtu līgumus par valsts budžeta līdzekļu izlietojumu un, kas svarīgi, – lai ”apzinātu un pārstāvētu vietējo iedzīvotāju un pašvaldību intereses”. Diemžēl to, kā šīs intereses tiek noskaidrotas, mēs tā arī nesapratām.

Ietaupīšot arī… darba algu

Meklējot argumentus, kāpēc atsevišķi vilcieni Milzkalnē nepieturēs, atradām padomes locekļa un Autotransporta direkcijas pārstāvja Jāņa Lagzdona argumentu, ka uz katru apstāšanos «Pasažieru vilciens» ietaupīs 1,5 minūtes laika, 1,21 eiro darba samaksā un 1,35 eiro (bez PVN) elektroenerģijas izmaksās. Kopējais ietaupījums gada laikā darba algas fondā paredzams 65,49 tūkstoši eiro, bet uz elektroenerģiju un degvielu  – 62,84 eiro. (Vai tas nozīmē, ka visizdevīgāk būtu vilcienam neapstāties vispār – nevienā pieturā?! Vai arī, ka par katru apstāšanos stacijā mašīnistam tiem maksāta īpaša piemaksa?! – Red.)

Vairāk lasiet 2019. gada 6. decembra laikrastā ŠEIT

Fotogrāfijās: Šodien, 6. decembrī, Milzkalnes stacijā pulcējās ne tikai vilciena pašažieri, bet arī viņu atbalstītāji, kas bija apņēmības pilni cīnīties par to, lai Milzkalnes stacija tiktu saglabatā, tāpat kā vilciena pienākšana un attiešana.

Komentāri

  1. Braucot līdz Tukums1 stacijai no Milzkalnes papildus prasītu 2 min, pēc google.lv/maps
    Kā tad samazināt ceļa laiku uz Rīgu? 1,5m ar vecajiem vilcieniem ar ātrajiem tas būtu 2.5 min.

  2. Avīzē atkal kārtējā demagoģija un tautas tracināšana, neviens taču Milzkalnes staciju nelikvidē, nebūs vien daži reisi.
    Var diskutēt par dažiem reisiem, bet ekspresi nedrīkst aiztikt, tam jābrauc maksimāli ātri.
    Jāsmejas par frāzi ”pasvaldība dara ko var”. Tā vietā lai risinātu pilsētas autobusu novirzīšanu uz Milzkalni uz ekspreša reisiem, atmirstošā Engures pašvaldība kuļ tukšus salmus un cep bezjēdzīgas vēstules.
    Varbūt lietderīgi to Milzkalnes autobusu palaist tālāk uz Cērksti, būs vairāk pasažieru.

    1. Izskatās,ka Jūs tas personiski neskar. Cilvēki plāno savu darba laiku attiecībā pret vilcienu sarakstu. Vai Jums ir vēlme braukt stundu ātrāk uz darbu? Man nē.

  3. Tapeec japerk biletes no Milzkalnes nevis jabraukaa liidz Smardei un tad konduktoriem staasta ka brauc no smardes. Jo mazaak perk biletes jo lielaaka iespeeja ka sleegs staciju, logiska situacija.

  4. Arvien vairāk šķiet,ka Pasažieru vilciens vai Autotramsporta direkcija,vai vēl kāds cits lēmējspēks nodarbojas ar klaju kaitniecību.Kad gribēja slēgt ne tikai Milzkalnes,bet arī Smārdes pieturas,solīja mikroautobusus .Vai kāds vispār rēķinās ar cilvēkiem? Nē,nē un nē…..kases slēdz,abonementa biļetes elektroniski iegādāties nevar,alternatīva kāda???? Nemeklējiet darbu tuk,kurp jādodas ar vilcienu,nemācieties arī….vispār,labāk nedzīvojiet….tiks atrisinātas visas problēmas….mediķu,skolotāju,valsts budžeta.I pensijas nebūs jāmaksā.:(

  5. Šorīt pirmo reizi kursēja “ātrais” reiss, kurš vairs neapstājās Smārdē un Kūdrā. Rīgā stacijā tas ieradās 11 minūtes vēlāk nekā solīts… Pilnīgs bezsakars!

  6. Pievēršu uzmanību Latvijas dzelzceļa darba stilam: vispirms sadrukā jaunos (no 8. XII) sarakstus un tad informē lietotājus. Vai Tas neatgādina PSRS, kas jau pirms Baltijas okupācijas sadrukāja jaunās kartes ar Latviju PSRS sastāvā?…

  7. Latvijas pierobežā bija kaitīgi dzīvot. Piemēram Aucē, kur atcēla vilcienu. Tikai autobusi, bet dārgi! Tagad šis “kaitīgums” tuvojas Rīgai. Satiksmes ministrijas ēka gana liela, lai izmitinātu Milzkalnē, un ne tikai, dzīvojošos.
    Drīz būs jāpiemaksā, par to ka nedzīvo Rīgā. Kā var nemīlēt savu Tautu? Un bazūnē, ka transports veic sociālu funkciju! Neizskatās.

  8. Nekada gadījumā nevajag to pieturu, tur neviens gandrīz ne iekāpj un neizkapj!!! Ļoti apmierina tagadējā situācija Tukums-Smarde-Kemeri-Sloka)) tāpēc nemelojiet ka tur kāpj 15cilv iekšā, muļķības! Nevaig vairs nekādu Milzkalne, tāpat kaa Kudru…

    1. Te izpaužas tā latviešu daba: paēdušais nepaēdušo nesaprot un egoistiski domā tikai par sevi. Es zinu, cik 7.26 brauc uz Rīgu no Milzkalnes, nevajag taisīt demagoģiju. Vilciens Milzkalnes iedzīvotājiem ir vienīgais satiksmes līdzeklis uz Rīgu, tāpēc ir nolemts panākt, ka visi vilcieni pieturēs Milzkalnē, nevis atgūt tikai dažus vilcienus.

        1. Milzkalnē ir jāapstājas visiem vilcieniem! “”Praktiskā Latvietī”” lasu dīvainu inforāciju par izmaiņām vilcienu satiksmē. Tur rakstīts, ka no mazajām stacijām, kurās vilcieni nepieturēs, kursēs mikroautobusi. Tie taču ir reāli meli! Turklāt tas gan sadārdzinās pakalpojumu. Nesaprotu, ko dara Satiksmes ministrija, jo, kā ziņo mediji, arī Liepājā dala valsts un pašvaldības pārvadājumus, bet paši vienoties nevar. Maksā atkal pasažieri un turklāt vēl braukšana palikusi neērtāka. Kas šajā valstīs notiek?!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.