Cik pastnieku, tik risinājumu

Kāda tukumniece bija satraukta par pastnieku darba apstākļiem – tā vienai pastniecītei pateikts, ja vēlas darbu turpināt, tad jābrauc ar personīgo automašīnu. Ko «Latvijas pasts» iesāks ar pastniekiem, kam savas automašīnas nav, bet to nopirkt nevar atļauties?

Kāda tukumniece bija satraukta par pastnieku darba apstākļiem – tā vienai pastniecītei pateikts, ja vēlas darbu turpināt, tad jābrauc ar personīgo automašīnu. Ko «Latvijas pasts» iesāks ar pastniekiem, kam savas automašīnas nav, bet to nopirkt nevar atļauties?

Latvijas Pasta Marketinga un komunikāciju daļas vadītājas Lienes Dobeles skaidrojums:
– Pirmkārt, tā informācija, kas izskanēja raidījumā «Nekā Personīgi» – ka mēs spiežam izpirkt dienesta automašīnas, nav patiesa. Otrs – jau izstrādājot motorizētās piegādes modeli 2005. gadā, daļa pastnieku darbā izmantoja privātās automašīnas, un 2009. gada beigās tā bija 1/4 daļa. Šogad, lai pasts spētu nodrošināt darbību, nesamazinot darbiniekiem algas, mēs esam jautājuši par iespēju pāriet uz privātajām automašīnām. Šobrīd 1/8 daļa pastnieku vēl meklē šādu iespēju – tas nozīmē, ka šis process vēl nav noslēdzies un notiek ļoti aktīvas sarunas ar pastniekiem, kam nav personīgā transporta. Pasta vadības nostāja ir tāda, ka jāatrod abpusēji pieņemami risinājumi. Tas nozīmē, ka iespējas katrā Latvijas novadā un arī pasta nodaļās ir ļoti dažādas, un arī risinājumi atšķiras. Tas, ko pasta vadība var darīt – apzināt jau esošos risinājumus, un nodot šo pieredzi arī citiem novadiem. Piemēram, Talsos ir atrasts risinājums, sadarbojoties ar vietējo autoplaci, kur tirgo lietotas automašīnas. Pastniekam nav jāiegādājas mašīna un nav arī jāņem dienesta auto līzingā, bet viņš maksā konkrētu summu mēnesī par mašīnas izmantošanu. Tā ir kā noma ar nosacījumu – ja pastnieka automašīna tiek pārdota, autoplacis nekavējoties nodrošina ar citu.
Tukuma rajonā, tāpat kā visur citur, situācija nemitīgi mainās. Nav konkrēta termiņa, kad šim procesam jābeidzas. Varbūt vietējā līmenī pasta nodaļu vadītāji ir aicinājuši pastniekiem izlemt līdz kādam konkrētam datumam, taču no pasta vadības puses nav noteikts, kad šis process jānoslēdz un ka pēc noteiktā datuma darba nebūs. Ja nu galīgi neizdodas rast automašīnu, tad vēl iespējami risinājumi, pārskatot pastnieka darba slodzi un vēl visādas lietas. Cik pastnieku, tik arī risinājumu – tie tikai jāmeklē.

Komentāri

  1. vispār šī situācija ir pilnīgi apsurda! Kut vai ņemot vērā jauno transporta nodokli kad tiek izmantota firmas automašīna privātajām vajadzībām, savukārt kas tad notiek, ja firma izmanto privātpersonas auto?? muļķīgi manā skatījumā!!

    Jau tagad pētot darba piedāvājumus, kā viena no prasībām darba meklētājiem ir personīgais auto…. KĀ DRĪGST MANTISKO STĀVOKLI NOTIEKT KĀ PRIORITĀRO DARBA TIRGŪ???

    Bet tas, ka pastnieki netiek olikti fakta priekšā ir meli, no visiem pasta vadības izteikumiem tas ir skaidri pateikts!!!
    Un, privāto auto varētu izmantot tieši pasta vadība, ne jau paši zemākstāvošie darbinieki, kam tā ir primārā nepieciešamība…

  2. Izskatās, ka pastu sistēma mūsu valstī būs pilnīgi sagrauta. Par to Krauklim un viņa pēctečiem mēnešalgā maksāja tūkstošus. Kur ir tās dāmītes, kas Engurēs iedzīvotājiem solīja, ka motorizētais pasts būs okei? Uzreiz bez lieliem aprēķiniem bija skaidrs, ka ekonomiski tas nav izevīgi. Ar savu auto kādu laiku cilvēki, kam draud bezdarbs un izmisums, brauks, bet tos auto ātri nobrauks un nauda jau nebūs nopelnīta, lai transportu atjaunotu. Nu tā sile tūlīt būs sasista, tikai nevienu par bezatbildīgu lēmumu nesoda.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *