Varbūt arī baloži palīdzēs

Lai arī Jelgavas ielas krustojumi ar Alīnes un Rūpniecības ielu, kā arī Lielā iela transportlīdzekļiem atvērta jau sen, oficiālā atklāšana notika šodien, kad Tukuma dome teica paldies par darbu saviem sadarbības partneriem.

Lai arī Jelgavas ielas krustojumi ar Alīnes un Rūpniecības ielu, kā arī Lielā iela transportlīdzekļiem atvērta jau sen, oficiālā atklāšana notika šodien, kad Tukuma dome teica paldies par darbu saviem sadarbības partneriem.

Jelgavas ielā – drošāka braukšana

Vispirms Jelgavas ielas nelielā laukumiņā tika sumināti darbu veicēji – SIA «Šlokenbeka» un SIA «Būvnergo A», būvuzraugi, projekta un darbu vadītāji, kas gandrīz gadu ieguldījuši darbu vērienīgajā projektā.

Abu krustojumu rekonstrukcija tika veikta ar Eiropas reģionālā attīstības fonda (ERAF), valsts un pašvaldības finansiālu līdzdalību – pavisam tika ieguldīti Ls 756 263,96, tostarp 97 224,58 piešķīra ERAF, bet Ls 195 197,04 saņemti no valsts budžeta. Par šo naudu rekonstruēts Alīnes un Jelgavas ielas krustojums, ierīkota lietus ūdens kanalizācija, izbūvēti luksofori, uzliktas ceļa zīmes un uzkrāsoti ceļa apzīmējumi, kā arī nodrošināts ielu apgaismojums. Gājēju un velobraucēju ērtībām iekārtoti īpaši celiņi, sakārtota arī gājēju pāreja krustojumā.

Jāpiebilst gan, ka autovadītāji jau izteikuši neapmierinātību ar luksoforu, kas bremzējot transporta kustību. SIA «Šlokenbeka» projektu vadītājs Arnis Teteris solīja, ka tiek domāts par to, lai naktī degtu dzeltenā gaisma, taču pa dienu luksofors palīdz braukt droši un ērti, tā kā tas šai vietā bija nepieciešams. Turklāt, kā skaidroja domes attīstības departamenta vadītāja Anita Šēlunda, ierīkojot krustojumus, jāņem vērā Eiropas savienības prasības. Tā tas bijis arī šajā gadījumā.

Savukārt Jelgavas un Rūpniecības ielas krustojuma rekonstrukcijā tika ieguldīti Ls 582 847,70, tostarp Ls 97 000 ERAF, bet Ls 103 599,14 valsts budžeta naudas. Projekta ietvaros uzlabota satiksme šajā krustojumā, izveidots gājēju ielas posms, gājēju un velosipēdistu celiņš.

Siltums un jauna iela

Svētku dienā svinīgi atklāja arī Lielo ielu, kur vienlaikus īstenoti divi projekti – ar Eiropas reģionālā attīstības fonda un SIA «Tukuma siltums» ieguldījumu (Ls 228 476, tostarp ES un valsts nauda – Ls 59 404) uz pilsētas izglītības iestādēm tika ierīkota siltumtrase un skolas pieslēgtas centralizētajai siltumapgādei, savukārt par pašvaldības naudu ierīkota lietus ūdens kanalizācija, veloceliņš un gājēju celiņš, kā arī noasfaltēta iela. Kopējās projekta izmaksas – Ls 769 249.

Lai viss piepildās

Lielās ielas galā gaisā tika palaists balonu saišķis ar klātpiestiprinātiem vēlējumiem Tukumam no projektā iesaistītajiem dalībniekiem – turpmākajiem desmit vai 25 gadiem. Ja viss piepildīsies, Tukumā pēc gadiem būs ezers un sakopti Slocenes krasti, satiksmes pārvads pār dzelzceļu, sakārtota Talsu un Kurzemes iela, jauna katlu māja un citas labas lietas. Nebūs bedrainu ielu un klaiņojošu suņu. Vai vēlēšanās piepildīsies? Līdz ar baloniem gaisā pacēlās bariņš baložu – kas zina, varbūt tie palīdzēs piepildīt vēlējumus…

Komentāri

  1. Atvainojiet gan, gājējiem ietves jā ir, bet veloceliņa nav!

    Jautāju tukums.lv:
    "Dzintars@2008.06.17.
    Kādi normatīvie akti attiecas uz veloceliņiem (augstums, platums, nobrauktuves, apzīmējumi, ceļa zīmes un t.t.) ?"

    Atbildi sagaidiju:
    "Sabiedrisko attiecību speciāliste A. Priede@2008.06.18.
    AS "Ceļu inženieri" Projektēšanas nodaļas vadītājas Laumas Straumes komentārs:
    Normatīvie akti, kas izmantoti veloceliņu un gājēju celiņu projektēšanā:
    1.LVS 190-2 „Ceļu projektēšanas noteikumi. Normālprofili.”
    2.LVS 190-3:1999 „Ceļu vienlīmeņu mezgli”
    3.LVS 190-3/A1 „Ceļu vienlīmeņu mezgli”
    4.LVS-85 „Ceļa apzīmējumi”
    5.LVS 77-1 „Ceļa zīmes”
    6.LVS 190-10 „Gājēju pāreju projektēšanas noteikumi”."

    tiešām paldies, bet ar NTZ palīdzību vēlētos uzzināt viedokli par to vai velobraucēji, kā arī māmiņas ar bērnu ratiņiem ir apmierinātas ar Jelgavas ielas gājēju un velobraucēju ērtībām iekārtoto celiņu? Par Lielajā ielā esošo veloceliņu pretenzijas kā tādas nav tur divritenim riepas nepārsitu un "feļļu" neesmu sabojājis, tā kā tas var notikt uz Jelgas ielas esošā veloceliņa. Lielā ielā vienīgie mīnusi ir, ka pretī Tukuma 3.viduskolai esošo koku zari ir tieši riteņbraucēja sejas augstumā, kas reāli apdraud velobraucēja un gājēju drošību. Kā vel trūkums ir zīmju trūkums par velo eliņu braucot uz centru.

    Atgriežoties pie veloceliņa Jelgavas ielā, kādēļ otrpus ielai esošā ietve ir līgana un tiešām patīkama braukšana ar velosipēdu, bet CSN 230. Velosipēdu vai mopēdu vadītājiem aizliegts:
    230.6. braukt pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš;
    Tātad ja izmantoju veloceliņu Jelgavas ielā man ik pēc 30 , 50 metriem ir jānokāpj no velosipēda lai to nesabojātu, un ja gribētu ar "veļuku palēkāt" tad ietu uz skeitparku!

  2. viagra online no prescriptions viagra every day dosage – order viagra from usa

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *