FOTO: Agris Jansons

Ko darīt ar gaisa tiltu Tukumā?

Teritoriālās attīstības un uzņēmējdarbības atbalsta komitejas sēdē 12. augustā deputāti diskutēja par nekustamā īpašuma – gājēju tilts pāri dzelzceļam posmā  Tukums I-Tukums II – pārņemšanu pašvaldības īpašumā.

Īpašumu nodaļas vadītāja pienākumu izpildītāja Maira Zonenberga stāstīja, ka lēmuma projekts sagatavots ar domu pārņemt šo tiltu, taču lēmums, protams, būšot jāpieņem deputātiem. Speciāliste skaidroja: “Jau 2009. gadā tilts ar tiesas spriedumu tika atzīts par bezsaimnieka mantu, turklāt spriedumā norādīts, ka tilts ir sliktā stāvoklī un Latvijas Dzelzceļam nav nepieciešams, savukārt 2010. gadā Tukuma novada dome bija lēmusi, ka ir gatava tiltu pārņemt, ja valsts to sakārtos un nodos pašvaldībai labā tehniskajā stāvoklī. Tolaik VAS «Valsts nekustamie īpašumi» informēja domi, ka Finanšu ministrija neļauj tiltā ieguldīt līdzekļus, jo valstij šī būve nav nepieciešama. Šī gada 18. maijā no Satiksmes ministrijas saņemta vēstule ar aicinājumu vai nu pašvaldībai pārņemt tiltu, vai arī ministrija organizē tā nojaukšanu.”

 

M. Zonenberga arī skaidroja, ka pēc tam, kad saņemta ministrijas vēstule, pašvaldība pasūtījusi būvspeciālista novērtējumu, kurā norādītas trīs dažādas finansējuma sadaļas: minimālā – 31 170 eiro, lai novērstu tilta bīstamību, nākamā ar reāliem darbiem – par 59 875 eiro, un trešā sadaļa, kurā vienlaikus ar pamatīgiem remontdarbiem paredzēts arī lifts, jo cilvēkiem ratiņkrēslos vai māmiņām ar bērnu ratiņiem pārvarēt tilta kāpnes ir sarežģīti. Taču šī sadaļa, kā skaidroja M. Zonenberga, ir visdārgākā, un varētu izmaksāt ap 160 000 eiro.

 

Vairāk , to skaitā – deputātu viedokļi, lasāmi otrdienas, 18. augusta, laikrakstā ŠEIT=> 

Komentāri

  1. Vov 160 000., ja uzkata gaisa tilts nau vajadzigs, nu tad jauc nost un projekte kartigu gaisa vagoniņu,, i iedzivotaji bus apmierinati, i turisms bus, uz so!!!

  2. Savā laikā tilts tika intensīvi izmantots kuru izmantoja strādnieki lai tiktu uz rūpnīcu,autobāzi utt.Pieļauju ka patreizējais režīms nebūs mūžīgs un ražošana atjaunosies, kaut vai zem ķīniešu karoga .Tāpēc nevajag jaukt tiltu nost,viņš tur ir vajadzīgs.

    1. Un zini kur ir atšķirība ar padomju laikiem, tur, ka plik(d)irsainajā padomijā reti kuram bija mašīna, tāpēc arī čāpoja ar kājām, tagad – praktiski visiem ir mašīnas un reti kurš iet ar kājām. (piemeram vakar skaitīju pa savu ielu (dzīvoju uz mazas ieliņas) – krievu laikos uz ielas bija 6 mašīnas, šsobrīd apmēram 20

  3. Par gaisa vagoniņu nav slikta doma! Vienīgais augstums par mazu. Jāatjauno Tukuma ezers ar kādu saliņu pa vidu. Būs Tukumā jaunas biznesa iespējas tūrismam.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.